نامه سرگشاده رئیس شورای اسلامی جیرنده به فرماندار رودبار؛

دوره ای که به زن میگفته اند ضعیفه “تمام” شده است، تَکرار میکنم، “تمام” شده است!

عارفه مجیدی
تاریخ انتشار: جمعه 19 فوریه 2021 | 21:52 ب.ظ
دوره ای که به زن میگفته اند ضعیفه “تمام” شده است، تَکرار میکنم، “تمام” شده است! بسم الله الرحمن الرحیم امیرالمومنین علی(ع)به یکى از فرمانداران خود فرمودند: کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم،رعیت را به آوارگى وا دارد و بیدادگرى، شمشیر را در میان آرد. فرماندار محترم شهرستان رودبار سلام علیکم قطعا به خاطر دارید در جلسه ای که با حضور پرسنل محترم فرمانداری،اعضای شورای […]

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی(ع)به یکى از فرمانداران خود فرمودند:
کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم،رعیت را به آوارگى وا دارد و بیدادگرى، شمشیر را در میان آرد.

فرماندار محترم شهرستان رودبار

سلام علیکم

قطعا به خاطر دارید در جلسه ای که با حضور پرسنل محترم فرمانداری،اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر جیرنده به ریاست حضرتعالی برگزار گردید،قانون شوراها توسط اینجانب و حضرتعالی،تفسیر و تشریح گردید و ایراداتی نیز به نحوهٔ مدیریت اداری شورا وارد نمودید.
با حفظ احترام برای جایگاه نمایندهٔ عالی دولت به استحضار میرساند؛ایرادات مطروحه از سوی حضرتعالی،نه تنها وارد نبوده،بلکه تفسیر اشتباه و انحرافی از قانون است.استفسار از اداره کل حقوقی قوه قضاییه،مُهر تاییدی بر ادعای اینجانب است.
در جلسهٔ مذکور،تفکر و تکلم حضرتعالی حاکم بود و اینجانب نیز به رسم ادب و البته به تصمیم خویش،شنونده بوده تا در زمان مناسب و ابزاری مناسب تر،پاسخی در خور جنابتان ارائه نمایم،البته یقین بدانید که حضرتعالی،فردای قیامت نیز،برای ثانیه به ثانیه آن روز که بیرحمانه،اینجانب را مورد هدف آماج هجمه ها و خنده های حاضرین قرار دادید و با اظهارات غیرقانونی،برای سلب قدرتی قانونی،تلاش نمودید،مواخذه و مجازات خواهید شد.
از حضرتعالی که در عرصهٔ مدیریت و سیاست،
مویی سپید کرده اید،انتظار میرود که کاردان و توانمند باشید…نه اینکه،آنگونه پر خطا و بی محابا،از قانون سخن برانید!
انتظار میرود اگر اینجانب در مدیریت و تفسیر قانون،اشتباهی مرتکب گردم(که الحمدلله اینگونه نبوده)مومنانه در صدد اصلاح بر آیید،نه اینکه با الفاظی زشت و زننده،زمینهٔ قهقههٔ مشمئز کنندهٔ مردان حاضر در جلسه را فراهم نمایید!
امیدوارم ناتوانی حضرتعالی در مجاب نمودن اینجانب جهت توقف اقداماتم،تداعی گر این حقیقت بوده باشد؛دوره ای که به زن میگفته اند ضعیفه “تمام” شده است…تَکرار میکنم…تمام شده است!
ناگفته نماند که با کوله باری از تجربه،نه تنها در انتخاب راه درست برای ارتباط با بنده عاجز بوده اید،بلکه با تدبیرتان و پس از تشکیل آن جلسه،متاسفانه و البته به غایت مفتضحانه، زمینه و بهانه ای برای جولان متخلفین فراهم گردید.(اسناد این جولان پیوست میگردد)
شایسته بود زمانی که مخاطبتان،یک دختر جوان است،در تفکر،تکلم و انتخاب کلمات،دقت بیشتری صورت پذیرد،لکن حضرتعالی،بی توجه به این مهم،هدف از انتشار تذکراتم را خودنمایی دانستید،در حالیکه اقدام اینجانب،با استناد به قانون شوراها و به پیروی از امیر عدالت،تلاشی برای شکستن هیبت متخلفین در حکومت اسلامی بوده است.اقدامی که پیش و بیش از بنده،وظیفهٔ حضرتعالی است!
یادآوری مینمایم که حکومت،حکومت اسلامی است،اگر مردم استفاده از بیت المال را به چشم دیده اند،باید تذکر و تلاش نمایندهٔ خویش را نیز ببینند.مردم،باید صدای خرد شدن هیبت متخلفین را بشنوند..این،رسم ِعادل ترین مرد ِ هستی،علی ست…
هم وطن…ایران اسلامی در محاصرهٔ ناجوانمردانهٔ دشمنانیست که برای تصرف این خاک و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی،قسم خورده و کمر بسته اند و روزی نیست که در راه حراست از مرزهای ایرانمان،سرو رعنایی بر زمین نیفتد…از وطن پرستی به دور است که حقیر و حضرتعالی،در خاکی مشترک و مقدس و در شرایطی که خون جوانان،ضمانت ِحفاظت از ایران است،مقابل یکدیگر قرار گیریم!
آن روز،فرمودید رئیس شورا نمیتواند به شهردار تذکر ابلاغ کند!فرمودید مواردی این چنین، مستلزم تصویب در صحن شورا است!
جای سوال است که چه چیزی باعث میشود که یک فرماندار،آنگونه متکلم وحده شود و در جایگاهی که فرصت ِخدمت است،با قدرت و بی قانون،بر تلاش مسئولانه و قانون مدارانه ام منتقد شود!چه چیزی باعث میشود؟
مبهم است که ابلاغ قانونی تذکر رئیس شورا به شهردار،چه ارتباطی به نمایندهٔ عالی دولت دارد؟
چه چیزی باعث شده که حضرتعالی،برخلاف قانون،ابلاغ تذکر رئیس شورا به شهردار را منوط به تصویب بدانید؟
نمایندهٔ عالی دولت،با چه دلیل و هدفی،در مواردی این چنین که حوزه داخلی شورای شهر است،اظهار نظر و اقدامات قانونی را غیرقانونی میخواند و میداند؟
بسیار مضحک است که دخالت را به بنده نسبت دادید،اما خود در حوزه مدیریتی شورا دخالت نمودید!
و فقط خدا میداند که موضوع و موضع میان اینجانب و حضرتعالی،حدود اختیاراتم نیست،این حدود،جز در مقابل تخلفات شهردار،حائز اهمیت نبوده و نیست…
از تقریر جا نماند که در مقابله با تخلفات شهردار جیرنده،نه تنها تعداد و جایگاه موافقین شهردار،در چشمم بی ارزش و ذلیل است،بلکه “من”محکم و مستقل به انتهای لشکر موافقین شهردار نگاه و پیشروی مینمایم.
تلخ است که نه فقط آن روز،بلکه تاکنون،امانم ندادید که حضرتعالی را از حقایق و مشکلات مطلع نمایم…
تلخ است که ساعت ها شنیده ام…اما ثانیه ای مجال،برای دفاع از خود نداشته ام…
گفته بودند در پهلوانی سبقه ای دارید و گفته بودید قانون را من نوشته ام…اگر بار دیگر،قلم قانون نوشتن را دست گرفتید،جوانمردی به خرج دهید،مردی که به دختر حمله میکند را پیش از نامه نگاری قانون مدارانه سرکوب نمایید…
درد آنجاست که تنها نقطه اشتراک بنده و حضرتعالی،این است که شنیده ها و دیده هایمان،به حقیقت حتی نزدیک نیست…
سن من آنقدر نیست که به سیاست قد دهد،خود بگویید که رفتار آن روز حضرتعالی،سیاسی بود یا اداری؟عادلانه بود یا ناجوانمردانه؟
یعسوب الدین،امیر المومنین علی (ع)میفرمایند؛بهترین سیاست عدالت است.به امید آن روزی که نمایندگان مردم و دولت،عدالت را بهترین سیاست بدانند و اجرا نمایند.
با نظر به تفسیر به رای های سراسر اشتباه ِحضرتعالی،نسخه ای از استفسار قانون(صادره از کمیسیون قوانین عمومی و بین الملل اداره کل حقوقی قوه قضاییه)جهت استحضار و پیشگیری از هر گونه انحراف از قانون که بی تردید در ترویج فساد در مدیریت و مدیریت فساد موثر است،به پیوست تقدیم میگردد.

و من الله توفیق
‌ عارفه مجیدی
رئیس شورای اسلامی شهر جیرنده
متولد 8 / 12 / 1370

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار