پورعلی ، معاونت سیاسی اجتماعی فرماندار و سرپرست جدید بخشداری مرکزی در نشست با دهیاران این بخش گفت:

همانند یک سرباز در کنار شما خواهم بود

مجیدرضائی+فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 17 مارس 2020 | 23:40 ب.ظ
همانند یک سرباز در کنار شما خواهم بود اختصاصی درفک خبر؛ اولین نشست دهیاران با سرپرست جدید بخشداری مرکزی در آخرین جلسه در سال 98 برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، علی اکبر پورعلی معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبار که جدیدا بعنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان رودبار معرفی شده است، در نشست با دهیاران این بخش اظهار کرد: از اعتماد […]

اختصاصی درفک خبر؛

اولین نشست دهیاران با سرپرست جدید بخشداری مرکزی در آخرین جلسه در سال 98 برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، علی اکبر پورعلی معاونت سیاسی اجتماعی فرمانداری رودبار که جدیدا بعنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان رودبار معرفی شده است، در نشست با دهیاران این بخش اظهار کرد:

از اعتماد فرماندار و انتخاب استاندار گیلان برای انتصاب بنده به عنوات سرپرست بخشداری مرکزی تشکر و قدردانی میکنم ،بیش از 16 سال از تاسیس دهیاری ها میگذرد، قطعاً شما عزیزان به عنوان سربازان صف مدیریت روستایی در سطح کشور حضور دارید و بنده همانند یک سرباز درکنارتان خواهم ماند

پورعلی با اشاره به اینکه همیشه روستا نقش مولدی را داشته و دارد پس نگاه خلاقانه یک دهیار به منابع، کارآفرینی و تولید سرمایه می تواند نقش مولد روستا را برگرداند، عنوان کرد:

اگر روستاهای ما به سمت مصرف گرایی حرکت کردند و از نقش تولید خودشان بازماندند راه را اشتباه رفته ایم ، پس اکنون باید به دنبال احیاء نقش روستاها باشیم. اگر می خواهیم روستاهایی پایدار داشته باشیم؛ قوانین و مقررات را جدی بگیریم و به آنها عمل کنیم.

معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار یادآور شد:

با توجه به محدودیت منابع، باید برنامه ریزی ها بصورت راهبردی باشد و با شناخت نقش واقعی، روستاها به دنبال ایجاد سرمایه باشیم و قطعاً بدنبال آن،مهاجرت معکوس به روستاها را خواهیم داشت که البته مهاجرت معکوس با خانه دوم و سوم فرق میکند.

پورعلی در ادامه سخنانش با اشاره به ورود ویروس منحوس کرونا به کشور ابراز کرد:
بیماری کووید 19، طاعون نیست اگر مراقبت کنیم درمان میشود. ما به دیدار خانواده ها نمیرویم تا ناقل ویروس کرونا نباشیم اما پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در صف مقابله با بیماری هستند.

سرپرست بخشداری مرکزی رودبار خاطرنشان کرد:
گمان نکنید در شرایط فعلی دشمن بیکار نشسته، نه، درست همانند فردی که بیمار میشود، سایر بیمارها هم خودنمایی میکنند، دشمن هم قصد دارد از این شرایط استفاده کند و ساختار اقتصادی کشور را در این ناتوی اقتصادی ناجوانمردانه نابود کند. نباید چنین اجازه ای بدهیم.

علی اکبر پورعلی نوید شرایط بهتر داد و اظهار کرد:

همه شما دهیاران دولتمرد هستید،
بسته های اقتصادی دولت برای اقشار و مشاغل آسیب دیده درنظر گرفته شده است.
برنامه عبور از ماجرای کووید 19 طراحی شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رودبار گفت:

هریک از روستاها در قالب طرح هادی، داری محدوده هستند و شما دهیاران باید حُرمت این محدود را داشته باشید.

اگر این پهنه سرزمین دراختیار ما قرار گرفته است، باید برای سه کارکرد: سکونت، اشتغال و فراغت اختصاص یابد و با راهبردِ مدیریت خردمندانه سرزمین و عمل به آن، بهتر از سرزمینمان بهره ببریم.

پورعلی در خصوص واگذاری اراضی به غیر بومیان مطرح کرد:

یک قانون خیلی مهم در پهنه سرزمین،قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکن به امر مسکن و یک قانون خیلی مهمتر، قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ هاست.
بنابراین دهیاران باید جلوی این تغییر کاربری ها را بگیرندو البته این بدان معنا نیست که جلوی توسعه گرفته شود.

سرپرست جدید بخش مرکزی رودبار از دهیاران خواست گندزدایی و ضدعفونی کردن سطح روستاها و اماکن عمومی را به طور مداوم ادامه دهند و افزود:

دهیاران نیز به عنوان مدیران صف باید سلامت روستاییان را حفظ کنند. وزارت بهداشت اولین بار است که با بحران ویروس کووید 19 مقابله میکند پس باید این تجربیات بدست آمده را درکنار هم قرار دهیم.

پورعلی به پویش #در_خانه_می مانیم اشاره کرد و گفت:

“در خانه میمانیم” یک شعار نیست؛ شعور است. این پویش برای این است که خانواده ها درکنار هم بمانندو دو ماه بعدهمه اعضای خانواده و اعضای این نشست درسلامت کامل باشند. فرآیندفرهنگ سازی برای آشنایی با کرونا ویروس آغاز شده وبااستفاده از بنرهای اطلاع رسانی میتوان این آموزش راگسترش داد.

وی خاطرنشان کرد:

جامعه روستایی بسیار در خطرند،چون تولید کننده هستندو بیشتربا هم معاشرت دارندو از دهیاران میخواهیم درکنار پرچم داران سلامت باشند.این وظیفه اخلاقی و قانونی شماست که به مردم برای مصون ماندن از این ویروس،کمک کنید.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندارضمن درخواست تعطیلی هرگونه فعالیت اجتماعی در داخل روستاهااظهار کرد:

اگر قهوه خانه ای بسته نیست و بصورت مخفیانه در قسمتی اجتماع می کنند باور کنید اگر این موضوع را به مسئولین انعکاس ندهید مدیون هستید.

این مقام مسئول باردیگر به فتنه های دشمنان اشاره کرد و افزود:

دشمن به دنبال زمین زدن کشور است و اگر ما قرنطینه شویم و به صورت جزیره ای باشیم انسجام خود را ازدست میدهیم.

سرپرست بخشداری مرکزی در پایان ضمن تبریک سال جدید و آرزوی سلامتی برای مردمان سرزمین صلح و دوستی گفت:

نوروز مهربان تر باشیم و نوروز یعنی توصیه های پزشکی را رعایت کنیم. برای صیانت ازمردم عزیزمان، باید از مسافرین و غیربومی ها بخواهید در این مقطع به گیلان سفر نکنند.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار