ارسلان زارع استاندار گیلان:

انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان آغاز می شود

صابر کریمی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 27 فوریه 2020 | 06:47 ق.ظ
انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان آغاز می شود به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر استاندار گیلان در نشست مقابله با کرونا ویروس که با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، گفت : با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا از […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر استاندار گیلان در نشست مقابله با کرونا ویروس که با حضور نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان و شماری از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، گفت : با پیگیری صورت گرفته از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی؛ انجام آزمایش تشخیص کرونا از شنبه هفته آینده در گیلان آغاز می شود.
ارسلان سالاری با بیان اینکه انجام تشخیص بیماری کرونا در استان ، منجر به سرعت شناسایی و درمان این بیماری خواهد شد اضافه کرد : به لحاظ زیرساخت های درمانی، تجهیزات و نیز نسبت جمعیت به تخت بیمارستانی و البته بدون درنظرگرفتن مسافران و گردشگران، شاخص استان از میانگین کشوری کمتر است که این موضوع با فراگیرشدن بیماری‌هایی از این قبیل، بیشتر عیان می‌شود.
وی از استقرار تیم غربالگری از امروز در مبادی ورودی استان خبر داد و گفت : هموطنانی که به گیلان سفر می کنند و علائمی همچون ویروس کرونا در آنان مشاهده شود ، به مدت 2 هفته قرنطینه می‌شوند و با اطلاع رسانی این اقدام ، عاملی برای بازدارندگی سفر به گیلان است.
استاندار گیلان به انعکاس تجهیزات موردنیاز استان برای مقابله با گسترش ویروس کرونا به وزارت بهداشت از روز نخست اشاره کرد و گفت : به دلیل نیاز کادر درمانی ، پرستاران و نیروهای خدماتی ، وزارت بهداشت محموله مناسبی را بارگیری و به گیلان ارسال کرد که امروز در استان توزیع می شود.
ارسلان زارع با بیان اینکه براساس مصوبه جلسات گذشته مدیران با مرخصی های استحقاقی و استعلاجی کارمندان موافقت کنند ، افزود : براساس شیفت بندی ، اموری که قابلیت دورکاری دارد توسط کارکنان انجام شود.
وی با قدردانی از تلاش های دستگاه ها ، فرمانداران ، شهرداران ، هلال احمر و دیگر نهادهای خدمات رسان ، گفت : شهرداران از ظرفیت بخش خصوصی ، تشکل های مردم نهاد و بخش های غیردولتی برای تبلیغات محیطی و موضوعات مرتبط  با مقابله شیوع ویروس کرونا استفاده بهینه داشته باشند.
استاندار گیلان همچنین با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص مسابقات تیم های دسته اولی فوتبال استان نیز افزود : به سازمان لیگ مجدداً اعلام شود که درخواست لغو مسابقات به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و بازیکنان میزبان و مهمان است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار