یادداشت روز؛

مهندس محمد میرزایی فتحکوهی به سوالات گروه مجازی گام مثبت رودبار پاسخ داد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 20 فوریه 2020 | 13:19 ب.ظ
مهندس محمد میرزایی فتحکوهی به سوالات گروه مجازی گام مثبت رودبار پاسخ داد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد میرزایی فتحکوهی طی پیامی به گروه گام مثبت داد.   متن کامل این پیام به شرح زیر است: با سلام و عرض احترام خدمت مهندس اسدزاده و همه عزیزان گروه گام مثبت پاسخ های اینجانب به عنوان کاندید مجلس شورای اسلامی در شهرستان رودبار به سوالات مطرح […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد میرزایی فتحکوهی طی پیامی به گروه گام مثبت داد.

 

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

با سلام و عرض احترام خدمت مهندس اسدزاده و همه عزیزان گروه گام مثبت

پاسخ های اینجانب به عنوان کاندید مجلس شورای اسلامی در شهرستان رودبار به سوالات مطرح شده در گروه بشرح ذیل می باشد:
۱_ شما درمورد شهرستان از نظر وسعت وجمعیت ومیزان سواد وشغل وکسب وکارشان چقدر مطلع هستید دقیق بفرمایید وسعت شهرستان چقدر هست؟جمعیت ساکن ودر حال تردد ومهاجر تفکیک شده چگونه است؟میزان تحصیلات وسطح آگاهی را دسته بندی کرده اید؟
– در دنیای امروز با داشتن اطلاعات از وضعیت شهرستان و آگاهی نسبت به تهدید و فرصت ها می توان مسیر را تعیین کرد ، آمار و ارقام موجود از شهرستان رودبار نشان می دهد که با 2517 کیلومتر مربع به عنوان پهناورترین شهرستان استان گیلان شناخته شده است. .در بعد جمعیتی شهرستان رودبار دارای 94720 نفر است که 47936 نفر مرد و 46784 نفر زن می باشند که در واقع 50.6 درصد مرد و 49.4 درصد هم خانم هستند و ساکنین در مناطق روستایی شامل 36365 نفر و در مناطق شهری 58354 نفر می باشند و این شناسایی ها در زمینه های دیگر عنوان شده نیز صورت گرفته است و مورد آنالیز قرار گرفته اند.
از افراد ساکن در شهرستان با ظرفیت ها و استعدادهایی که وجود دارد اطلاعاتی داریم که ان شاالله بتوانیم با ساماندهی این افراد مشکلات شهرستان را زودتر حل نماییم.

2- با توجه به وجود ركود ، تورم و تحريم ها برنامه شما براي توسعه اشتغال ،راه اندازي كارخانجات و صنايع تعطيل شده و همچنين توسعه عمراني شهرستان چيست؟
– با توجه به بررسی های صورت گرفته از وضعیت اشتغال در شهرستان و کم وکاستی هایی که وجود دارد ، عوامل موثر در بیکاری شناسایی شده اند که دربرنامه ریزی های انجام شده ، عوامل راه اندازی مجدد کارخانجات، بر اساس مشکلات موجود ارزیابی و اولویت بندی شده اند که در دسته بندی های خاصی از قبیل مشکلات مالی ، مواد خام ، نداشتن بازار و … قرار گرفته اند.
در بخش صادرات به موضوع محصولات کشاورزی بخصوص زیتون با نگاه ویژه ای ، تحلیل شده است به صورتی که طرح و برنامه ی خاصی برای ظرفیت بازار منطقه که حدود 400 میلیون نفر می باشد ، داشته باشیم تا با حمایت از صنایع تبدیلی بتوانیم ، بستر های لازم را در این خصوص آماده سازی نماییم.

3_استعداد شهرستان رو چقدر مطلع هستید دقیق بفرمایید شهرستان از نظر صنعت،کشاورزی،معادن و ثروت قابل توجه هست که بشود شهرستان رو توسعه داد؟
– شناسایی پتانسیل شهرستان بطور کامل در برنامه جامع سند توسعه ی اینجانب آمده است که علاوه بر موارد مذکور مد نظر شما به مسائل دیگری از جمله صنعت گردشگری نیز پرداخته شده است.
اما بطور خلاصه خدمتتان عرض کنم که بیش از 72 درصد منابع را در اختیار داریم در صورتی که ، جمعیت رودبار 4 درصد جمعیت استان گیلان است اما 4 درصد این سرمایه در بخش معادن بطور مستقیم در اختیار شهرستان قرار نمی گیرد.
هنوز در ابعادی از بخش کشاورزی اقدامات خاصی صورت نگرفته است ازجمله وجود زمین های لم یزرع ، تسطیح اراضی، رسیدگی و هرس ناقص باغات زیتون .
همچنین در زمینه ی صنایع تبدیلی بصورت کارگاه های کوچک صنعتی اقدام موثری نشده است تا شاهد بهره برداری با سود خالص باشیم.
ما نظاره گر هستیم که صنایع رودبار با بیش از یک دهه قدمت متاسفانه بدون توجه به وضعیت شرکت ها سال ها در رکود به سر میبرند تا جایی که برخی از کارخانجات در شهرک های صنعتی حتی نگهبان هم ندارند.

الف : -برنامه جامع شما براي معادن شهرستان و نحوه واگذاري به اشخاص و اختصاص درصدي از فروش به توسعه زير ساخت روستاها و شهره ها چگونه ارزيابي مي نمايد و جلوگيري از خام فروشي محصولات معدني ؟؟آيا قدرت اجرايي در اين زمينه با شرايط قانونگذاري وجود دارد ؟؟؟
شرایط واگذاری معادن را قانونگذار مشخص کرده است که شرایط چگونه باشد و در این زمینه می توان با تعامل و عقد تفاهم نامه مشترک زیر ساخت های اقدامات عمرانی برای شهرستان در روستاها و شهرها را فراهم آورد که مردم شهرستان هم در منابع ملی شریک باشند و اینگونه نباشد که فقط گرد و خاک نصیب آنان بشود.
برای راه اندازی کارگاه ها در بخش معدن تلاش خواهیم کرد تا هرچه زودتر صنایع مرتبط با معدن شکل بگیرد تا از خام فروشی جلوگیری شود.

ب: با توجه به اينكه كشاورزي به عنوان صنعت مادر شناخته مي شود ..كه تا حدودي زيادي در رفع اشتغال و توليد نقش دارد برنامه و چشم انداز شما در اين حوزه و همچنين تقويت صنايع تبديلي كشاورزي و رفع موانع توليدات در اين حوزه چيست؟

اینجانب به واسطه ی اینکه یک کشاورز زاده هستم و با مشکلات این حوزه آشنا هستم و در این خصوص با کارشناسان حوزه کشاورزی گفتگوهای مفصلی انجام دادیم ،راهکارهای مختلفی را برای رشد این صنعت برنامه ریزی کرده ایم که تشکیل کار گروه کشاورزی با هدف بررسی موانع کشاورزی و راهکارهای اجرایی اصلاحی و سود آوری محصولات رودبار فقط یکی از برنامه ها است و ده ها طرح و راهکار پیش بینی شده است که در زمینه کشاورزی و صنایع تبدیلی مرتبط ، قابلیت اجرایی خواهند داشت. همچنین طرح حمایت و تضمین خرید دولت با ضمانت بانکی را از طریق مجلس شورای اسلامی داریم که کشاورزان عزیز مورد حمایت قرار بگیرند.
ما برای رونق کشاورزی و استفاده و احیای زمین های لم یزرع با حداکثر توان وارد می شویم که ان شاءالله تغییرات به نفع مردم رقم بخورد و ارقام پر ثمر در زمین های رودبار کشت و برداشت شود تا کشاورزان عزیز و سرمایه گذاران محترم در این حوزه تمایل به فعالیت در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی داشته باشند.
البته می توان با به کارگیری مدیران قوی و متخصص و حمایت از مشوق هایی همچون اعطای وام های ارزان و تشویق کشاورزان نمونه ، زمینه های رشد و توسعه در این صنعت را شاهد باشیم.
4-گردشگري به عنوان يكي از بازوان توسعه كشورها در ارز آوري نقش بسزايي ايفا مي نمايد و همچنين كشور و به طبع آن شهرستان از اين پتانسيل برخوردار مي باشد ؟
الف :برنامه شما براي جهش در اين حوزه چيست ؟؟با توجه به فاقد بودن زير ساخت ها در اين حوزه ؟؟؟
 با توجه به بکر بودن مناطق گردشگری رودبار و معرفی نشدن آنها ، نقاطی را مشخص کرده ایم و به عنوان پایلوت گردشگری به کار خواهیم گرفت تا سبب معرفی مناطق گردشگری و رونق کسب کار در آن محدوده جغرافیای خاص باشد.
برای هر شهر و روستا که دارای پتانسیل است ، برنامه ای کاربردی توسط متخصصان طراحی شده است که ان شاءالله اجرایی خواهیم کرد تا اثری ماندگار به یادگار بگذاریم.
معرفی 6 نقطه پایلوت ویژه گردشگری
* آبگرم لویه
* منطقه گردشگری ویژه سلانسر
* منطقه گردشگری حلیمه جان
* پایلوت یکپارچه 4 روستای بومگردی (حلیمه جان ، شهران ، دیورش، شیرکوه)
* طرح پایلوت اولین سکونتگاه بشری ایران در رودبار (غار تاریخی رشی )
* منطقه گردشگری ویژه سد بیجار و سیاهرود
* طرح گردشگری ورزشی در سد منجیل ( با محوریت جزیره)
* ایجاد موزه زنده گردشگری تاریخی مارلیک نصفی
* منطقه ویژه طبیعت گردی در روستای داماش و بره سر
* منطقه گردشگری هرزویل

ب:گردشگري و توريست كه حضور افراد با فرهنگ ها و سلايق مختلفي در يك حوزه مي باشد در حالي كه برخي نهاد ها در روبروي اين حوزه قرار دارند و موانع جدي به وجود مي آورند برنامه شما و برون رفت از اين موانع چيست ؟؟؟؟
با نگاه تعامل سازنده و وجود فرهنگ های مختلف در شهرستان می توان یک فرصت مناسب برای معرفی مناطق گردشگری فراهم آورد که موجب رشد و پیشرفت شهرستان شده و استفاده از این نعمت خدادادی با برنامه ریزی و مدیریت صحیح می تواند عامل ایجاد تغییرات زیادی به نفع مردم باشد.
با تشکیل کارگروه گردشگری و اتاق سرمایه گذاری در طرح های گردشگری و اقدامات دیگر می توان به نتیجه ی مثبت در این خصوص دست یابیم.
5_بخش عظیمی از رشد وکندی کشور منوط به بخش سیاسی هست وشما فرایند فعلی رفتارهای سیاسی حکومت رو تایید میکنید؟اگر این سیاست غلط ویا اشتباه باشد شما میتوانید در مجلس علنی موضع بگیرید؟
– آنچه که امروز در کشور رقم می خورد نتیجه انتخاب های مردم بوده است ،اگر این وظیفه بر دوش بنده نهاده شود از مردم سخن خواهم گفت و همیشه تاکید کردم کسی باید پشت تریبون قرار بگیرد که تنش نلرزد با خواهش و تمنا مشکلی از مردم حل نمی شود و باید رفتاری جسورانه و مطالبه گر داشته باشیم.

6_در کشور ما اعتراضات صنفی ویا اقتصادی در قالب راهپیمایی شکل میگیرد وگاها حکومت ونهادها ممانعت میکنند ولی طبق قانون این حق مردم هست ولی شما چطوری میخواهی این حق رو به مردم اعاده کنی؟طرحی دارید برای این موضوع که بفرمایید؟

– با توجه به شناخت ساختارهای دولت توسط بنده ، برای بیان اعتراضات راه حل های قانونی وجود دارد و اگر مردم انتخابی آگاهانه و کارشناسانه داشته باشند می تواند از طریق نماینده خود ، مشکلات خویش را در عالی ترین سطح اجرایی و قانونگذاری کشور مطرح کنند و برای رفع آن ، چاره اندیشی منطقی و بازخورد سریع پیدا کنند.
7_شهرستان رودبار از نظر موقعیت آب وهوایی دارای رودخانه های بسیار خوب ودارای سه سد قابل اهمیت مثل منجیل وتاریک وبهجت دارد شما استفاده بهینه از این سدها ورودخانه ها وحاشیه آنهارو برنامه دارید شرح دهید؟
– رودبار به لحاظ منابع و ظرفیت های خدادادی دارای گستردگی خاص خود است اما به لحاظ بهره برداری بسیار محدود می باشد.

برای پیشبرد برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از خرد جمعی می توان با حمایت از افراد سرمایه گذار و با تعاملات پیش بینی شده ، مجوزات و زیر ساخت های لازم را فراهم کرد تا تغییر به نفع مردم و آنچه حق مردم رودبار است و تا به امروز محروم مانده است، ستانده شود و لازمه ی این امر ، عزم جدی ومطالبه ی کارشناسی مسئولین می باشد.
8_توازن کار واقتصاد وتوسعه که مستلزم داشتن صادرات و وارادت تنظیم شده وبنادر وکشتیرانی آزاد هست وبالطبع این رونق در بازار آزاد تجارت جهانی نیز تعریف شده واگر حکومت طبق روالی که در پیش دارد مانع از این رونق هست وشما اگر این سیاست فعلی حکومت در امور توسعه واقتصاد رو قبول دارید دلیلش رو بفرمایید؟واگر این ایده مورد قبول شما نیست طرح شما چی خواهد بود وحاضر به اعتراض در مجلس از این روند دارید؟

– با وجود بازار 400 میلیون نفری منطقه و تبادل كالا و توسعه تجارت بین كشورهای حوزه ی این دریا ، باید ساز وکاری مدون همچون مشوق های صادراتی و ایجاد اتاق بازرگانی مشترک با امضای تفاهم نامه های همکاری مشترک صورت بپذیرد تا از این شرایط موجود به نفع مردم گیلان و کشور اقدام موثر را انجام بدهیم که تغییری بزرگ ثبت گردد.
از منطقه تجاری آزاد انزلی در سال 97 بیش از 114 میلیون دلار با وزن 168934تن و در گمرک آستارا 336 میلیون دلار با 743277 تن که در مجموع 450 میلیون دلار ارزش صادراتی محصولات بوده است از گمرکات استان گیلان جذب کشور شده است که می توانیم با توسعه روابط و برطرف کردن مشکلات در این حوزه، این تبادلات را چندین برابر کنیم و رونق بخش اقتصاد استان و کشور باشیم و با توجه به ظرفیت های شهرستان و برنامه ریزی مدون می توان زمینه رشد و پیشرفت صنعت و تجارت در رودبار را ملاحظه نمائیم.

9_میگویند بهترین ثروت منابع انسانی هر کشور وشهر وروستا هست وما هم معتقدیم شما کاندیداهای عزیز ثروت ما هستید ولی شما چه برنامه برای این ثروت قابل ارزش وتقدیر دارید؟
– در برنامه های خود که در دوره قبل هم اشاره کردم به عنوان یک مدیرجوان که در سطح کلان کشور تربیت شده ام و ان شاء الله طبق همان الگو پیش خواهم رفت و با شناسایی و بکارگیری جوانان با استعداد ضمن تربیت و آموزش جوانان ، همین افراد را به عنوان مدیران رودبار در چند سال آینده معرفی خواهیم کرد.
برای افرادی که امروز رقیب ما هستند و چه افراد دیگر که دارای تخصص و ظرفیت هستند در صورت اعتماد مردم شریف و فهیم رودبار برنامه داریم تا با همه توان به سمت حل معضلات شهرستان برویم.

10- با توجه اينكه شهرستان داراي حدود 6 مركز آموزشي و دانشگاهي مي باشد ؟؟؟برنامه شما استفاده از ظرفيت دانشگاه ها و نيروي متخصص آن و همچنين بومي سازي رشته ها و تخصص ها مرتبط با ظرفيت ها و مواهب طبيعي و ….شهرستان چگونه ترسيم مي نمايد ؟؟؟
– در برنامه های خود اشاره کردم که باید در برخی رشته ها که در شهرستان داریم بازنگری صورت بگیرد تا در رشته هایی که مطابق نیاز شهرستان می باشد پذیرش دانشجو داشته باشیم که ما بتوانیم از همین نیروهای بومی و متخصص برای رودبار استفاده کنیم که طیفی از رشته ی گردشگری ، کشاورزی تخصصی زیتون و…. تا آموزش مهارتی در رشته های فنی و حرفه ای که آموزش هنرجویان را شامل می شود و این امر در کاهش آمار بیکاری و اشتغال افراد موثر می باشد.
11_برای فرهنگ وآموزش وپرورش واستاندارد کردن مدارس وبالا بردن سطح آگاهی وتحصیل رایگان وسطح بهره مندی برنامه شما چی خواهد بود؟آیا فقط به عزل افرادی که به شما رای نداده ونصب وفاداران خود بسنده میکنید؟
– آموزش و پرورش ، وظیفه ی خطیری در تربیت و پرورش دانش آموزان که آینده سازان رودبار هستند را وظیفه دارد و باید با نگاه کارشناسی شده و دقیق ، زمینه رشد و پیشرفت دانش آموزان را با به کارگیری نیروهای مجرب و دلسوز فراهم کرد. متاسفانه با محرومیت شهرستان توجه خاصی به این بخش نشده است ولازمه آن تعامل و استفاده از همه ابزارهای قانونی است تا به این بخش توجه جدی شود که نسل آینده رودبار دیگر قربانی سو تدبیر و مدیریت نشود. راهکارهای لازم و اجرایی را در برنامه خود بطور کامل آورده ام و بنده به عنوان یک جوان که برای فعالیت کارشناسی و دقیق ارزش و اهمیت قائل می باشم ، نگاه در این مسائل را از کارشناسان و فرهیختگان این حوزه، جویا خواهم شد تا بهترین تصمیمات را اخذ کنیم.
12- حوزه بهداشت ، درمان به عنوان يبیمارستان در شهرستان ووسعت زیاد آن با توجه به بودجه چیست؟

– باید توجه داشته باشیم ما در پهناورترین شهرستان از استان گیلان زندگی می کنیم و در رودبار 3 بیمارستان داریم که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت می کنند و هرکدام جغرافیای خاص خود را پوشش می دهند اما در بهداشت و درمان ما دارای مشکلاتی از جمله کمبود نیروی متخصص و ماهر، تجهیزات به روز آزمایشگاهی و..

هستیم که گلایه ها و ناراضیتی های به حقی از سوی شهروندان مطرح می شود . ما در برنامه های خود از نگاه کارشناسان استفاده خواهیم کرد تا با تجارب و اندیشه این بزرگوارن به جهت تکمیل و تجهیز این بیمارستان ها با استفاده از ظرفیت های موجود که بنده آشنایی کاملی به حوزه مدیریتی در دولت دارم و ساختارها را می شناسم کار کنیم که انشاالله شاهد رفع معضلات و مشکلات مردم در این خصوص باشیم البته برای حوزه بهداشت و درمان برنامه ای داریم که می توان با اصلاح و تصویب برخی قوانین در حوزه بهداشت و درمان ، همراه مردم باشیم که با اطمینان خاطر فقط به فکر درمان باشند

۱۳_در کشور ما تحولی در قبل برجام وبعد برجام رخ داد وکشور در آستانه تحریم ها قرار دارد وشما موافق هستید که ایران مذاکره مستقیم با آمریکا وارد شده وصلح وروابط خوب با آمریکا واروپا وهمسایه ها رو وسعت ببخشد یا این خواست رو به رفراندم بگذارند تا نظر اکثر مردم رو جویا شوند؟

– باتوجه به حوادث اخیری که رخ داد مشخص شد که دولت امریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و نخواهد بود، در حالی که تحریم ها هر روز شدیدتر شده است و امروز عملا امریکا دست به اقدام نظامی بر علیه ایران زده است و مذاکره جایی ندارد. اما ایران بارها اعلام کرده است که طرفدار صلح و ثبات است و در این زمینه پیشقدم بوده است و با همسایگان خود در شرایط تحریم ، تبادلات تجاری را دارد و انچه امروز اهیمت دارد ، توجه و اتکا باید به داخل باشد تا با مدیریت وضع وجود، تغییرات به نفع مردم به خصوص جوانان رقم بخورد.

۱۴_در کارزار انتخاباتی عموما شما کاندیداهای عزیز بیش از یک میلیارد تومان هزینه میکنید تا در کورس برنده قرار گیرید ومیشه لطف کنید تامین این منابع از کجاست؟وچرا حاضرید اینهمه هزینه کنید درصورتیکه درآمد شما درصورت برنده شدن در چهار سال مجلس کمتر از این هزینه هست میشه واضح توضیح دهید؟

– اینکه شفافیت مالی کاندیدها مشخص شود بسیار خوب می باشد ، بنده دارایی های خود را اعلام کرده ام و بارها اعلام کردم که حاضر نیستم با هر روش و ابزاری نماینده شوم .
آمده ام نماینده ی مردم و خدمت گذار مردم باشم. اشرف زاده نیستم و نماینده یک قشر خاص و وام دار عده خاص نخواهم بود و این در مرام و تفکرم نیست که مردم شهرستان را فدای یک عده خاص کنم. برای تغییر آمده ام و در این راه مصم و جدی هستم و برنامه داریم تا شهرستان را به سمت توسعه و پیشرفت سوق بدهیم.

امیدواریم که به سمت تغییر وضعیت موجود پیش برویم
باتشکر از اعضای گام مثبت به سمت توسعه شهرستان رودبار زیتون

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار