محمدحسین شاهکوهی: از جمعیت حدود ۵۶ هزار معتاد در استان گیلان،حدود ۲۷ هزار نفر بهبود یافته هستند

صابر کریمی ویشانی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 3 آوریل 2018 | 20:39 ب.ظ
محمدحسین شاهکوهی: از جمعیت حدود ۵۶ هزار معتاد در استان گیلان،حدود ۲۷ هزار نفر بهبود یافته هستند درفک خبر محمدحسین شاهکویی در نشست خبری شبکه باران اظهار کرد: معتاد بهبودیافته فردی است که در گذشته به مواد مخدر اعتیاد داشته و حداقل یک سال از پاکی اعتیاد وی گذشته باشد و هیچ‌گونه مواد صنعتی و سنتی مصرف نمی‌کند. وی با اشاره به آمار سازمان بهزیستی درباره بهبودیافتگان افزود: از جمعیت حدود 56 […]

درفک خبر

محمدحسین شاهکویی در نشست خبری شبکه باران اظهار کرد:

معتاد بهبودیافته فردی است که در گذشته به مواد مخدر اعتیاد داشته و حداقل یک سال از پاکی اعتیاد وی گذشته باشد و هیچ‌گونه مواد صنعتی و سنتی مصرف نمی‌کند.

وی با اشاره به آمار سازمان بهزیستی درباره بهبودیافتگان افزود:

از جمعیت حدود 56 هزار معتاد در استان گیلان، حدود 27 هزار نفر بهبودیافته هستند و دیگر در آمار اعتیاد قرار نمی‌گیرند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به کاهش آمار اعتیاد در چهار سال گذشته گفت:

از سه میلیون و 360 هزار نفر معتاد در سال ۱۳۹۰، این آمار به دو میلیون و 800 هزار نفر در کشور رسیده است.

شاهکویی با بیان اینکه کاهش سن اعتیاد باعث افزایش شیوع مواد صنعتی و شیمیایی شده است تصریح کرد:

کشور افغانستان تولید مواد مخدر خود را دو برابر کرده که تنها در سال ۱۳۹۵، تولید تریاک خود را به چهار هزار و 800 تن رسانده و اکنون نیز به 9 هزار رسیده و برهمین اساس رتبه نخست جهان در این زمینه را دارد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت خشخاش و شاه‌دانه در سال ۱۳۷۶ و در زمان حمله ناتو به افغانستان، 58 هزار هکتار بود بیان کرد:

اکنون سطح زیر کشت خشخاش و شاه‌دانه به 300 هزار هکتار رسیده است.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت:

یکی از مباحثی که ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری در حال دنبال کردن آن است بحث صیانت از بهبودیافتگان و حمایت از خانواده آن‌ها است و صیانت به این جهت که بعد ترک دیگر معتاد به آن فرد اطلاق نشود و خانواده و جامعه نیز باید به امورات اشتغال آن فرد کمک کند.

شاهکویی با اشاره به اینکه تسهیلات خوبی برای بهبودیافتگان و کارفرمایانی که بهبودیافتگان را به کار بگیرند پرداخت‌ شد افزود:

تسهیلات کم‌بهره از سقف پنج میلیون تومان تا 15 میلیون تومان در استان گیلان به هر بهبودیافته پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کارفرما در سطح گیلان که پنج یا 10 بهبودیافته را مشغول به کار کند به ازای هر بهبودیافته بین 10 تا 15 میلیون تسهیلات چهار درصد پرداخت می‌شود تصریح کرد:

کارفرمایان باید حمایت اجتماعی را مستمراً درباره بهبودیافتگان داشته باشند و این افراد را بیمه و آینده خوبی را برایشان داشته باشند و ما قطعاً کمک و استقبال می‌کنیم.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با تأکید بر اینکه باید وضعیت اشتغال‌ بهبودیافتگان سامان داده شود بیان کرد: اگر فرد معتاد به جامعه برگردد و فاقد شغل باشد قطعاً رفتنش به سمت اعتیاد بسیار بالاست و الآن در بهترین شرایط 85 درصد از کسانی که ترک اعتیاد می‌کنند‌ دوباره به همین واسطه به سمت اعتیاد می‌روند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار