در سومین دوره بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون مطرح شد:

روغن زیتون فرابکر تولید ایران همتراز با بهترین روغن زیتون اسپانیا است .

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 2 دسامبر 2019 | 14:43 ب.ظ
روغن زیتون فرابکر تولید ایران همتراز با بهترین روغن زیتون اسپانیا است . به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سومین دوره بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون با حضور دکتر پلاسیدو مورالس مدرس رسمی شورای بین المللی زیتون از کشور اسپانیا و کارشناسان ایرانی شرکت کننده در این دوره در رودبار برگزار شد، دکتر مورالس در یک مصاحبه اختصاصی به ابعاد و اهمیت برگزاری دوره های علمی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سومین دوره بین المللی ارزیابی حسی روغن زیتون با حضور دکتر پلاسیدو مورالس مدرس رسمی شورای بین المللی زیتون از کشور اسپانیا و کارشناسان ایرانی شرکت کننده در این دوره در رودبار برگزار شد، دکتر مورالس در یک مصاحبه اختصاصی به ابعاد و اهمیت برگزاری دوره های علمی ارزیابی حسی روغن زیتون در کشورهای تولید کننده زیتون و از جمله ایران اشاره کرد و گفت : یکی از سیاست های شورای بین المللی زیتون این است که موشوع کیفیت روغن زیتون را باانجام آزمایشات ، ارزیابی حسی و آنالیز های شیمیایی در بین کشورهای تولید کننده این محصول بررسی کرده و آن را ارتقا دهد.
وی افزود : هدف ما از برگزاری دوره های علمی ارزیابی حسی روغن زیتون در کشور های دنیا این است که بتوانیم علم ارزیابی حسی روغن زیتون را به کارشناسان هر کشور بیاموزیم و به این طریق آن را ترویج نماییم و با تولید روغن زیتون با کیفیت و سالم ، سلامت انسانها را تضمین کنیم . دکتر مورالس گفت : در این دوره نمونه های مختلفی از روغن زیتون تولید کشور اسپانیا و ایران را موردارزیابی و بررسی قرار دادیم و تلاش کردیم طبقه بندی روغن ها را با کارشناسان ایرانی تمرین کنیم .
مدرس رسمی شورای بین المللی زیتون گفت : در این دوره دو موضوع را هدف قرار دادیم : یکی اینکه ارزیابان حسی مهارت پیدا کنند و نقایص روغن زیتون را شناسایی و تشخیص دهند و دوم اینکه شدت نقایص را هم مشخص نمایند .
وی افزود : خوشبختانه سطح علمی ارزیابی حسی این دوره نسبت به دوره گذشته بالاتر و تشخیص آنان هم بهتر بود .
دکتر مورالس افزود : تشخیص ارزیابان حسی ایرانی منطبق با استانداردهای شورای بین المللی زیتون است و آنان در در تشخیص نقایص بسیار پیشرفت داشته و بسیار خوب عمل کردند .
وی گفت : از کارشناسان ارزیاب حسی روغن زیتون در این دوره نهایی بسیار راضی هستم زیرا با اینکه هیچگونه تجربه ای نداشتند ولی با هوش و استعداد بالای خود این نقایص جدید را به خوبی تشخیص دادند. وی افزود : کارشناسان ایرانی باید باغداران تولید کننده زیتون را کمک نمایند تا روغن زیتون با کیفیت تولید و به بازار عرضه نمایند تا سلامت افراد مصرف کننده تضمین گردد
دکتر پلاسیدو مورالس گفت : ایرانی ها استعداد و هوش بسیار خوبی در تولید روغن زیتون دارند و روغن زیتون فرابکر تولیدی آنان همتراز با بهترین روغن زیتون کشور اسپانیاست .
وی افزود : روغن زیتون با کیفیت تولید ایران نسبت به بسیاری از کشور های دنیا بهتر است
وی افزود : هرچند مقدار تولید روغن زیتون در ایران کم است ولی کیفیت خیلی بالایی دارد و البته بخشی از روغن زیتون تولید
ایرانیان در حد متوسط است ولی بازهم نسبت به بسیاری از کشورهای جهان بهتر است
دکتر مورالس در ادامه گفت : اولین بار که به ایران سفر کردم ، هیچگونه اطلاعی از این کشورنداشتم ولی با توضیحات دکتر رامون یکی از اعضای شورای بین المللی زیتون ، راغب شدم که به ایران سفر کنم وی افزود : حال که دو بار به ایران سفر کرده ام و اطلاعاتی بدست آورده ام ؛ ایران کشور بسیار خوبی است و مردم ایران بسیار مهربان و مهمان نواز هستند و رفتار و برخورد مردم و مسئولین بسیار خوب است. وی در پایان ضمن تشکر از مهمان نوازی مردم رودبار و بیان خاطرات خوش این سفر گفت : اگر توفیقی حاصل شد با دوستان و خانواده به ایران سفر می کنم و مهمان رودباری ها خواهم شد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار