رئيس پليس راه استان گیلان خبر داد؛

در سال جاری ۱۲۵هزار راننده متخلف بدلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون شدند

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 14 نوامبر 2019 | 21:58 ب.ظ
در سال جاری ۱۲۵هزار راننده متخلف بدلیل عدم استفاده از کمربند ایمنی اعمال قانون شدند کمربند ایمنی مرز میان مرگ و زندگی و وسیله‌ای مفید، مناسب و ضروری براي پیشگیری از حوادث رانندگی است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛سرهنگ “حسین محمدپور” در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در ایران برای نخستین بار قانون استفاده اجباری از کمربند ایمنی در سال […]

کمربند ایمنی مرز میان مرگ و زندگی و وسیله‌ای مفید، مناسب و ضروری براي پیشگیری از حوادث رانندگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛سرهنگ “حسین محمدپور” در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت: در ایران برای نخستین بار قانون استفاده اجباری از کمربند ایمنی در سال 1376 از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب و آیین‌نامه اجرایی آن در سال 1384 به تصویت هیئت وزیران رسیده و از تاریخ یک مهر 1384 اجباری شدن استفاده از کمربند ایمنی به اجرا گذاشته شد.
این مقام انتظامی با بیان این اينكه که کمربند ایمنی از برخورد سر و صورت به شیشه جلو و پرتاب راننده به خارج از خودرو جلوگیری می‌کند افزود: کمربند ایمنی با پخش کردن نیروی ضربه در سطح وسیعی از بدن و افزایش زمان تاثیر‌گذاري از میزان عوارض آن به شکل چشمگیری می‌کاهد.
وی با تاکید بر اینکه در تصادفات جاده‌ای نبستن کمربند ایمنی اصلی‌ترین عامل افزایش میزان مرگ و میر است بيان داشت: استفاده از کمربند ایمنی، احتمال مرگ و میر سرنشینان جلوی خودرو را 63 درصد و اين احتمال براي سرنشینان عقب 27 درصد کاهش است.
سرهنگ محمد‌پور با اشاره به اينكه بیش از 40 درصد کودکانی که از کمربند ایمنی استفاده نكرده‌اند، پدر و مادر آنها نیز از این قانون تبعیت نمی‌کنند از والدین خواست، با توجه به اينكه بهترین الگو برای فرزندان هستند با بستن کمربند ایمنی ضمن آموزش به کودکان، حافظ سلامت خانواده باشند.
این مقام انتظامی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون در طرح‌هاي اجرا شده بيش از 125 هزار راننده متخلف به دليل عدم استفاده از کمربند ایمنی در محور‌های برون شهری استان گيلان اعمال قانون شده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: کمربند ایمنی مرز میان مرگ و زندگی و وسیله‌ای مفید، مناسب و ضروری براي پیشگیری از حوادث رانندگی می باشد كه لازم است استفاده از آن در آغاز رانندگی به صورت یک عادت همیشگی درآید.
رئيس پليس راه استان گيلان در پایان اظهار داشت: آنچه برای یک رانندگی مطمئن و مصون از صدمات جانی و مالی لازم است استفاده از وسایل نقلیه سالم، فرهنگ رانندگی مناسب، رعایت قوانین و مقررات و احترام به حق تقدم دیگران است لذا برای یک زندگی بهتر و دور از آسیب‌های جانی و مالی ناشی از تصادفات، بايد صحیح و اصولی رانندگی کنیم.
🔰🔰🔰🔰
@policegilan
آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار