با موافقت نمایندگان مجلس؛

استیضاح وزرا پس از ۳ کارت زرد اعلام وصول می‌شود

F.ah.kh
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 جولای 2019 | 07:07 ق.ظ
استیضاح وزرا پس از ۳ کارت زرد اعلام وصول می‌شود به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، ماده ۵ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با ۱۶۷ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، ماده ۵ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با ۱۶۷ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

در متن ماده ۵ آمده است: در ماده ۲۰۹ قانون عبارت «و آئین نامه داخلی در دستورکار خواهد گرفت.» حذف می شود و عبارت (با تاکید بر موضوع سوال مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود) جایگزین می شود.

گفتنی است بر اساس اصلاح صورت گرفته ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس به شرح زیر تغییر می کند: چنانچه در هر دوره مجلس، ۳ بار با رأی اکثریت نمایندگان حاضر سوالات نمایندگان از هر وزیر وارد تشخیص داده شود طرح استیضاح وزیر در صورت رعایت مفاد اصل ۸۹ قانون اساسی با تاکید بر موضوع سوالات مطرح شده بدون ارجاع به کمیسیون در اولین جلسه علنی اعلام وصول می شود.

لازم به ذکر است ماده ۴ طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با رأی نمایندگان به کمیسیون ارجاع داده شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار