در گفتگو با کوچک پور ، دانشجوی رودباری برنده جایزه ویژه جشنواره پرفسور حسابی؛ مطرح شد:

در شهرستان رودبار فضای علمی و آکادمیک به غیر از مدرسه برای رشد بچه ها وجود ندارد!

M.R.M
تاریخ انتشار: جمعه 24 می 2019 | 14:11 ب.ظ
در شهرستان رودبار فضای علمی و آکادمیک به غیر از مدرسه برای رشد بچه ها وجود ندارد! درفک خبر به نقل از شکوفه های زیتون؛ جشنواره پایان نامه های برتر ایران یا به عبارتی جایزه ویژه پروفسور حسابی به عنوان یکی از جشنواره های تحت نظارت آکادمی بین المللی علوم و تکنولوژی ایران در سال ۱۳۹۷متناسب با نیازها و اقتضای زمان با هدف انعکاس دستاوردهای جامعه علمی، آموزشی و صنعتی سراسر کشور […]

درفک خبر به نقل از شکوفه های زیتون؛

جشنواره پایان نامه های برتر ایران یا به عبارتی جایزه ویژه پروفسور حسابی به عنوان یکی از جشنواره های تحت نظارت آکادمی بین المللی علوم و تکنولوژی ایران در سال ۱۳۹۷متناسب با نیازها و اقتضای زمان با هدف انعکاس دستاوردهای جامعه علمی، آموزشی و صنعتی سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کرد. امسال اما جایزه پژوهشگر برتر و دانشجوی برگزیده این جشنواره برای مردم شهرستان رودبار رنگ و بوی دیگری دارد. چرا که این جوایز در سال ۹۸ به یکی از جوانان این مرز و بوم تعلق گرفته است. جواد کوچک پور اهل روستای زیبا و دوست داشتنی نصفی اینبار برای مردم این دیار افتخار آفرینی نموده است. با امید به موفقیت های روز افزون او با وی به گفتگو نشسته ایم که ماحصل آن در ادامه از نظر شما خواهد گذشت.


*خودتان را معرفی کنید؟

در ابتدا ایام ماه مبارک رمضان، بهار قرآن، ماه عبادت های عاشقانه و نیایش های عارفانه و بندگی خالصانه را به خوانندگان گرامی تبریک عرض می نمایم. من جواد کوچک پور نصفجی هستم و در تاریخ  ۲۵/۲/۱۳۷۳ در روستای نصفی از بخش رحمت آباد و بلوکات شهرستان رودبار به دنیا آمدم و تا اتمام تحصیلات دوره ی دبیرستان در این روستا زندگی می کردم تا اینکه در ادامه مسیر زندگی جهت تکمیل تحصیل در دوره ی کارشناسی در رشته فیزیک هسته ای وارد دانشگاه گیلان شدم و تحصیلات من در این رشته هفت و نیم سال طول کشید و در این مدت با تلاش بسیارم همواره جزء دانشجویان برتر این دانشگاه بودم.

 

 

*چرا این رشته تحصیلی را انتخاب کردید؟

با توجه به علاقه خاصی که به رشته ی مهندسی هسته ای و همچنین شهدای هسته ای همچون شهید دکتر مجید شهریاری داشتم تصمیم به انتخاب این مسیر گرفتم. از آنجا که رشته ی مهندسی هسته ای تنها در سه دانشگاه شهید بهشتی، امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف تدریس می شود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش گرفتم و در بهمن ۹۷ با موضوع “بررسی و اندازه گیری تاثیر نانو ذرات برحفاظ های پرتویی” با راهنمایی خانم دکتر بهجت قاسمی(همسر شهید هسته ای دکتر مجید شهریاری) با درجه عالی و نمره ۲۰ و کسب رتبه اول در مجموع با هفت مقاله داخلی، علمی، پژوهشی و خارجی فارغ التحصیل شدم .

*در مورد پایان نامه خود بگویید؟

همزمان با توسعه و پیشرفت فناوری هسته ای در زمینه های متنوع، مطالعه بر روی به کارگیری مواد مختلف به عنوان حفاظ پرتوهای هسته ای رشد چشم گیری پیدا نموده است. در این پژوهش که در ایران برای اولین بار و حتی در کشورهای دیگر هم به آن پرداخته نشده بود تلفیقی از دو فناوری هسته ای و کاربرد نانو تکنولوژی می باشد که ساخت و طراحی حفاظ تابش های هسته ای با استفاده از نانو ذرات فرآوری شده مد نظر قرار گرفت که سبب شد از وزن حفاظ کاسته شود و هم تضعیف پرتوها را بهبود ببخشد و همچنین سمیت و ضرر آن ها کمتر شود.

*در مورد جشنواره جایزه پروفسور حسابی برایمان بگویید.

جشنواره جایزه ویژه پروفسور حسابی با محوریت انتخاب پایان نامه برتر برای معرفی دانشجو و پژوهشگر برتر هر ساله برگزار می شود. کار پژوهشی ما از نظر داوران جشنواره دارای سطح گسترده فعالیت های مطالعاتی و شبیه سازی های هسته ای متفاوت و متنوع و همچنین دربر گیرنده اقدامات تجربی گسترده ای بود لذا آنان را مجاب به انتخاب اینجانب به عنوان دانشجوی برتر و هم پژوهشگر برتر ایران کرد و این افتخاری بود که نصیب بنده شد.

*چه میزان از وقتتان در طول روز را به مطالعه می گذرانید؟

حرف از مطالعه ی کتاب که به میان آمد باید بگویم با توجه به این که در حال حاضر من مشغول تدریس در دانشکده مهندسی هسته ای دانشگاه شهید بهشتی هستم و خوشبختانه دانشجویان این دانشگاه دارای سطح هوشی و علمی بالایی هستند بنابراین اختصاص دادن مدت  زمان مشخص در طول روز برای مطالعه از الزامات است تا بتوانم مطالب به روز و مناسبی را در کلاس به دانشجویان ارائه دهم. حرکت کردن در مسیر دانش با این اقدامات میسر می شود و حتی نیاز است که این زمان ها برای مطالعه افزایش یابد. چرا که اعتقادم بر این است هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم در نشر و توزیع آن به دیگران است.

*چه میزان از زمان خود را به فضای مجازی اختصاص می دهید؟

با توجه به مشغله های بسیاری که دارم فرصت زیادی برای استفاده از فضای مجازی ندارم اما معمولاً شاید آخر هفته ها زمان بیشتری را برای این کار اختصاص دهم و تنها راه من برای پیگیری اخبارهای جامعه از این طریق هست البته به شرطی که منابع آن موثق باشد.

*در مورد کمبودها در شهرستان رودبار نظری دارید؟

به طور طبیعی برای هر چالش، معضل و نارسائی نسخه فرهنگی تجویز می شود و پایه اصلی فرهنگ نیز بر آموزش ،تعلیم و تربیت استوار است. بنظر من در شهرستان فضای علمی و آکادمیک به غیر از مدرسه برای رشد بچه ها وجود ندارد یا اگر وجود دارد بنده بی اطلاعم و مطمعناً به استعداد بچه ها توجهی نمی شود و نتیجه ای که در بر دارد در پایان به بیکاری آنها با وجود داشتن مدرک تحصیلی منجر می شود.

*هدفتان در زندگی چیست؟

هدف من در زندگی شاید خودخواهانه بنظر برسد اما می خواهم به بهترین نسخه خودم تبدیل شوم و بتوانم به طور مستمر یاد بگیرم و یاد بدهم

*چه آرزویی دارید؟

آرزو می کنم با همراهی جوانان با استعداد کشورمان بتوانیم جایگاه علمی این مرز و بوم را به رتبه حقیقی اش برسانیم، چرا که قطعاً ما می توانیم  و به آن افتخار خواهیم کرد همچنین آرزوی جامعه ای پر از صلح و آرامش را برای کشور عزیزمان خواستارم.

*حرف آخر:

در انتها هم جا دارد تشکر کنم از حمایت های پدر، مادر، برادر و خواهرم و همچنین تیمی که در اختیار بنده قرار گرفته بود تا بتوانیم به نحو احسن این پروژه را به اتمام برسانیم. همچنین از استاد فاضل و اندیشمندم سرکار خانم دکتر بهجت قاسمی به عنوان استاد راهنما که همواره بنده را مورد لطف و محبت خویش قرار داده تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم در آینده نزدیک جوابگوی محبت آنها باشم. از هفته نامه شکوفه های زیتون که به بنده لطف داشتند و این مصاحبه را با من انجام دادند سپاسگزارم.

خدایا چقدر بدی هایی من دارم که تو آن ها را پوشاندی و چقدر خوبی هایی که من لایق آن نبودم و تو آن را نشر دادی

ربابه حسن پور-فهیمه حسینی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار