افتخاری دیگر برای استان گیلان و شهرستان رودبار 

کسب جایزه اول توسط دانش آموزان رودباری در رقابت جهانی GirlsDoPhysics

مجید رضایی
تاریخ انتشار: جمعه 5 آوریل 2019 | 12:17 ب.ظ
کسب جایزه اول توسط دانش آموزان رودباری در رقابت جهانی GirlsDoPhysics نشریه الکترونیکی درفک خبر/ سرکارخانم سارا حیدری کلشتری 18 ساله از ایران توانست ، جایزه اول رقابت و کمپین جهانی GirlsDoPhysics را از آن خود کند. وی  با استفاده از لامپ LED و اعمال قانون اهم  آزمایشی را طراحی کرد که  مدار الکترونیکی این آزمایش از یک فتوسل، باتری، تعدادی مقاومت، لامپ های LED و […]

نشریه الکترونیکی درفک خبر/

سرکارخانم سارا حیدری کلشتری 18 ساله از ایران توانست ، جایزه اول رقابت و کمپین جهانی GirlsDoPhysics را از آن خود کند. وی  با استفاده از لامپ LED و اعمال قانون اهم  آزمایشی را طراحی کرد که  مدار الکترونیکی این آزمایش از یک فتوسل، باتری، تعدادی مقاومت، لامپ های LED و یک کلید ساخته شده است. هنگامی که نور محیط افزایش می یابد، فتوسل آن را تشخیص داده و جمع می کند. جریان ایجاد شده باعث کاهش مقاومت می شود، بنابراین لامپ LED خاموش می شود و برعکس. این تکنیک امکان می دهد «خاموش/ روشن » شدن لامپ ها براساس تغییرات نور محیط به صورت خودکار انجام شود و باعث صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی می گردد. این فعالیت علمی فیزیک حائز رتبه اول در بین تمامی طرح های ارسال شده از سراسر جهان گردید. جالب آنکه خانم سارا حیدری توانست به صورت انفرادی این افتخار را کسب نماید.

کسب این موفقیت علمی را به ایشان، خانواده محترمشان و جامعه فرهنگیان شهرستان رودبار بویژه سرکار خانم رضایی دبیر محترم فیزیک ایشان تبریک عرض نموده و برای تمامی دانش‌آموزان شهرستان رودبار آرزوی توفیق داریم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار