رضایی پور نودهی، فرماندار آستارا:

بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه حمایت از خانواده در آستارا پرداخت شده است

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 جولای 2023 | 08:46 ق.ظ
بیش از 700 میلیارد ریال تسهیلات به حوزه حمایت از خانواده در آستارا پرداخت شده است فرماندار آستارا از پرداخت مبلغ ۷۰۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات به حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز سه‌شنبه در […]

فرماندار آستارا از پرداخت مبلغ ۷۰۶ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال اعتبار در قالب تسهیلات به حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی بانک‌های عامل در سه ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز سه‌شنبه در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان آستارا تشریح کرد: پرداخت‌های صورت گرفته از جمله شامل ۲۴۲ فقره وام ازدواج با مبلغ ۵۳۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال بوده است که بانک‌های ملت، ملی، تجارت و سپه بیشترین میزان پرداختی‌ها را داشتند.

 

وی افزود: همچنین ۷۲ فقره وام خوداشتغالی با مبلغ ۵۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال در سه ماهه نخست امسال به متقاضیان واجد شرایط در شهرستان آستارا پرداخت شده است که بانک صادرات با ۵۵ فقره پرداخت، عملکرد به نسبت بهتر و بیشترین میزان پرداختی را داشته است.

 

فرماندار آستارا همچنین بیان کرد: ۲۱۰ فقره وام فرزندآوری نیز از سوی بانک‌های عامل ملی، ملت و تجارت در سه ماهه نخست امسال در این شهرستان پراخت شده که مبلغ آن ۱۲۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

 

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی، اضافه کرد: برخی کارها کلیشه‌ای شده است و باید به دنبال راه‌های جدیدی در این حوزه باشیم؛ از جمله شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه کارهای زیادی انجام دهند و نسبت به برگزاری جشنواره‌ها و کمک به ارتقای نشاط اجتماعی در کنار فضاسازی شهری اقدام کنند.

 

رضایی‌پور با اشاره به شرایط جمعیتی اروپا و آمریکا و تلاش برای القای آن الگوها در کشور از جمله در قالب تبلیغات فرزند کمتر زندگی بهتر، گفت: برخی از این کشورها به دلیل افزایش سن جمعیت و بالا بودن میزان تجرد از هر نوع ابزاری استفاده می‌کنند که بتوانند جوانان ما را جذب کنند و رفاهیاتشان حالت نمایشی پیدا کرده است.

 

وی عنوان کرد: برخی کشورها اگرچه در بحث توسعه به جایی رسیدند اما از نظر خانواده به اضمحلال کشیده شدند و از این رو تلاش دارند که سالانه جمعیت جوان کشورهای دیگر را جذب کنند تا به هر روشی که شده خود را حفظ کنند.

 

فرماندار آستارا ادامه داد: اگرچه ما دیر فهمیدیم و فرهنگ‌سازی غلط شده بود، اما باید تلاش کنیم تا شرایط جمعیتی و خانواده‌ها را در جامعه خودمان سامان بدهیم تا تجربه دیگران را تجربه نکنیم، وگرنه آن مسائل در کشور ما هم اتفاق می‌افتد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره‌ها و نهادهای مختلف در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: در این راستا هر اداره‌ای، نهادی، سازمانی و سمنی خودش نیروها و جامعه هدفی دارد که بایدمورد توجه قرار دهد.

 

رضایی‌پور افزود: تک فرزندی شرایط جامعه را به سمتی می‌برد که در آینده مفهوم‌های خانواده و اقوام تحت تاثیر قرار می‌گیرند و واژه‌هایی مانند عمه، خاله، دایی، عمو و حتی برادر و خواهر برای آنها غریبه می‌شود و باید بر این اساس در حوزه اندیشه‌ای تحولی ایجاد کنیم.

 

وی بیان کرد: فرزندان پشتوانه والدین در دوران کهنسالی و مدیران آینده کشور هستند و باید برای نسل جوان تبیین شود که برای آینده خودشان فکر کنند وگرنه تداوم این شرایط موجب می‌شود که روزی ما هم مجبور شویم از دیگر نقاط جمعیت جوان جذب کنیم.

 

فرماندار آستارا اضافه کرد: جوانانی که از ایران به کشورهای دیگر رفتند و در مناصب گوناگون فعالیت می‌کنند، در واقع آن کشورها را وابسته به خود کردند و از این رو مجبورند به هر روشی که شده آنها را نگه دارند و البته این مشکلات در صورت بی‌توجهی، در آینده گریبان‌گیر کشور خود ما هم خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: از این رو باید همه دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش و دانشگاهها که جامعه هدفشان نسل جوان است، با برنامه‌ریزی اصولی به موضوع ورود کنند و با فرهنگ‌سازی مسائل را برای جوانان تبیین کنند؛ با توجه به اینکه در فصل تابستان هستیم، اداره‌ای مانند ورزش و جوانان که ۴۱ هیات ورزشی فعال دارد باید جامعه هدف خود را تحت آموزش قرار دهد.

 

رضایی‌پور تاکید کرد: نهادهایی مانند کمیته امداد، بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج اقشار باید برای جامعه هدف خود در این راستا برنامه‌ریزی فرهنگی کنند و تنها وابسته به اعتبارهای ابلاغی نباشند و از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و خیران استفاده نمایند.

 

وی یادآور شد: وضعیت آستارا در حوزه آمار ازدواج و طلاق نسبت به سایر شهرستان‌ها بهتر است که یک دلیل آن وجود بسترهای به نسبت مناسب در حوزه اشتغال است؛ این نشان می‌دهد که اگر بحث اشتغال جوانان برطرف گردد، جوانان راحت‌تر می‌توانند در زمینه تشکیل زندگی و فرزندآوری تصمیم بگیرند و از این رو باید تلاش کنیم تا شرایط را آماده کنیم که جوانانمان را دریابیم.

 

هر یک از دستگاه‌های اجرایی و نهادها و بانک‌های عامل در این نشست اقدام‌ها و برنامه‌های خود را در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اعطای تسهیلات مالی و کاری در شهرستان آستارا تشریح کردند.

 

شهرستان مرزی بندر آستارا که در حال حاضر حدود ۹۵ هزار نفر جمعیت دارد، در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار