همزمان با هفته دولت؛

۷ طرح کشاورزی در شهرستان رودبار افتتاح می‌شود

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 آگوست 2021 | 19:17 ب.ظ
۷ طرح کشاورزی در شهرستان رودبار افتتاح می‌شود مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از افتتاح و بهره برداری ۷ طرح ‏شاخص کشاورزی در این شهرستان در هفته دولت خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سروش ابراهیمی گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر طرح های مذکور در زمینه های مختلف ‏عمرانی و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از افتتاح و بهره برداری ۷ طرح ‏شاخص کشاورزی در این شهرستان در هفته دولت خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سروش ابراهیمی گفت: به مناسبت گرامی داشت هفته دولت و یاد وخاطره شهیدان رجایی و باهنر طرح های مذکور در زمینه های مختلف ‏عمرانی و تولیدی کشاورزی شامل ۵ طرح در حوزه آب و خاک، ۱ طرح پرورش طیور و ۱طرح کشت هیدرو پونیک می باشند.

‏  وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بالغ بر ۶۶ میلیاردو ۶۹۱ میلیون ریال از محل اعتبارات ‏دولتی، تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.‏

وی با اشاره به جزئیات طرح های قابل بهره برداری در شهرستان اظهار داشت: این پروژه ها شامل تعمیق و بازسازی آببندان ناش ،احداث کانال بتنی جیرنده ،آبیاری تحت فشار کلایه ورودآباد ،احداث استخر بتنی آب دارستان ،پرورش مرغ گوشتی نمک آوران و کشت هیدروپونیک (توت فرنگی) می باشند.

مهندس ابراهیمی با اشاره به اهمیت اجرا و بهره برداری از طرح‌های کشاورزی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار اضافه ‏کرد:

با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم ، ۲۰ نفر به صورت ‏غیرمستقیم و بهره برداری‌ ۴۵۰ خانوار در شهرستان فراهم گردید.‏

در دومین روز از هفته دولت استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دارستان افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت:

در دومین روز هفته دولت با حضور فرماندار، معاون عمرانی ،بخشدار مرکزی ،جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان و بهره برداران ، پروژه استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دارستان افتتاح و به بهره برداری رسید .

سروش ابراهیمی گفت:

حجم آبگیری این استخر حدود ۲۵۰۰ متر مکعب می باشد وبا بهره برداری این پروژه ۱۰۰ هکتار از اراضی روستای دارستان زیر کشت آبی می رود.

وی اعتبار کل این طرح را یک میلیارد و‌ ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی اراضی شیبدارعنوان کرد و اظهار داشت:

استخر ذخیره آب کشاورزی روستای دارستان‌‌ در راستای بالا بردن راندمان انتقال آبیاری، فراهم ساختن مقدمات اجرای طرح آبیاری تحت فشار اراضی دارستان ، افزایش تولید در واحد سطح و تثبیت اشتغال ۵۰ خانوار به بهره برداری خواهد رسید

افتتاح واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی ۲۰ هزار قطعه در روستای نمک آوران شهرستان رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار از افتتاح یک واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی ٢٠ هزار قطعه در دومین روز از هفته دولت خبر داد.

سروش ابراهیمی در مراسم افتتاح این طرح گفت:

برای اجرای این طرح جمعا ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری‌ شخصی و تسهیلات بانکی هزینه شده و زمینه اشتغال برای ۵ نفر فراهم گردیده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار رتبه دوم تولید طیور را به خود اختصاص داده تصریح کرد:

در حال حاضر شهرستان دارای ۱۲۲‌ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی است که سالیانه ظرفیت تولید ۳۰۹۱۵ تن گوشت مرغ را داراست.


افتتاح کانال بتنی در شهر جیرنده

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت؛ امروز با حضور معاونین‌عمرانی و سیاسی واجتماعی فرمانداری ،بخشدار عمارلو،مسئولین ادارات ،کشاورزان و بهره برداران کانال بتنی آبیاری اراضی کشاورزی به طول ۱۵۵متر در شهر جیرنده افتتاح شد.

سروش ابراهیمی در حاشیه این افتتاح با اشاره به جزئیات این طرح گفت:

کل اعتبار هزینه شده برای این طرح ۲ میلیارد ریال بوده که ۶۰هکتار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ۲۵ کیلومتر از کانالهای کشاورزی شهرستان رودبار بتنی شده اند افزود، توان اجرای شهرستان جهت احداث کانال بتنی ۵۸ کیلومتر بوده، که جهت احداث ۳۳ کیلو متر باقی مانده، نیاز به تامین اعتبارات لازم می باشد .

وی تصریح کرد:

۴۰ نفر از کشاورزان هم اکنون از این کانال آبیاری می کنند.

سروش ابراهیمی بعد از افتتاح این طرح خبر داد و گفت:

با احداث این کانالها ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، ۴۰ درصد راندمان آب افزایش می یابد.

وی افزود:

کشاورزان نگران نباشند طبق سند توسعه بخش کشاورزی شهرستان در بخش عمالو پروژه های خط انتقال آب با لوله در روستاهای گورد و دگاسر ، را ه اندازی ایستگاه پمپاژ دشت رز و اسکابن ،آبیاری تحت فشار پارودبار و انبوه ،استخر ذخیره آب کشاورزی روستای نوده فاراب و بتنی کردن کانالهای آبیاری روستاهای میانکوشک و ذکابر تا پایان سال ۱۴۰۰ به مرحله اجرایی شدن خواهد رسید.

دو پروژه آبیاری تحت فشار دربخش رحمت آباد شهرستان رودبار افتتاح شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت:

دو پروژه آبیاری تحت فشار دربخش رحمت آباد با حضور فرماندار، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و کشاورزان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سروش ابراهیمی در این خصوص گفت: این پروژه ها ۳۳/۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای رود آباد و کلایه بخش رحمت آباد این شهرستان را تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می دهد.

وی اظهار داشت:

عملیات اجرایی طرح‌های مذکور ۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال هزینه داشته است که از این میزان ۴میلیارد و ۵۲۱ میلیون ریال از محل کمک های بلاعوض دولت و ۷۹۷ میلیون ریال نیز از محل آورده کشاورزان تامین شده است.

وی ادامه داد:

مزایای استفاده از روشهای نوین آبیاری شامل: صرفه جویی در مصرف آب و ذخیره بهینه آب، کاهش مصرف نهاده های کشاورزی، افزایش عملکرد، کنترل آفات و بیماریها و علف های هرز، حفظ خاک و پوشش گیاهی، افزایش بهره وری آب، توجیه اقتصادی تولید و یکنواختی آبیاری میباشد.

وی تصریح کرد:

در اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه افزایش بهره وری آب کشاورزی و نظر به وضعیت آب و هوایی و کمبود آب و لزوم برنامه ریزی دقیق در جهت مصرف بهینه آب در مزارع ، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با بسیج تمامی امکانات نسبت به اجرایی نمودن پروژه های آبیاری تحت فشار اقدام لازم را به عمل می آورد‌ و در این راستا تا پایان سال ۱۴۰۰ در سطح۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی عملیاتی خواهد شد .

وی با بیان این مطلب که برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار به ازای هر هکتار از نوع قطره ای ۱۰۰ میلیون ریال و بارانی و ۶۵ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض دولتی پرداخت می شود، گفت:

از همه کشاورزان منطقه که دارای مجوز بهره برداری از آب هستند؛ جهت اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار دعوت می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار