طرح نوبت بندی آب در گیلان اعمال نمیشود

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 ژوئن 2020 | 16:30 ب.ظ
طرح نوبت بندی آب در گیلان اعمال نمیشود مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد : با توجه به ذخیره مناسب سد سفید رود فعلا نوبت بندی آب کشاورزی نداریم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نشریه در فک خبر  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : با توجه به ذخیره مطلوب سد سفید رود و همچنین افزایش دما فعلا […]

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد : با توجه به ذخیره مناسب سد سفید رود فعلا نوبت بندی آب کشاورزی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نشریه در فک خبر  مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت : با توجه به ذخیره مطلوب سد سفید رود و همچنین افزایش دما فعلا نوبت بندی آب نداریم.

وحید خرّمی با بیان اینکه ذخیره کنونی سد سفید رود 848 میلیون متر مکعب با دبی ورودی 39 متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی 214 متر مکعب بر ثانیه است افزود : همه کانال های آبیاری شبکه سفید رود پر از آب است.

وی با اشاره به اینکه تونل آب بر انتقال آب به فومنات با احتساب ظرفیت انتقال رسمی اش بعلاوه تمهیداتی که اندیشیده شده است نهایتا ظرفیت انتقال 35 مترمکعب بر ثانیه آب به را دارد گفت : برای پاسخگویی به نیاز آبی حدود 55 هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه در دشت فومنات با چیزی در حدود 15 تا 20 متر مکعب بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم و ناگزیریم این کمبود حدود 30 درصدی آب را از طریق منابعی مانند آب بندان ها ، چاه های آب موجود ، ایستگاه های پمپاژ و نوبت بندی آب در داخل شبک فومنات جبران کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه شالیکاران در بخش هایی از فومن ، شفت ، صومعه سرا ، ماسال ، رضوانشهر و انزلی هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند گفت : امیدواریم با بارش باران بخشی از کمبود آب برطرف شود.

وحید خرّمی در پایان با اشاره به مفید بودن ساخت سدهای لاستیکی افزود : راه حل اساسی حل مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه فومنات برای سال های آینده ایجادمخازن آب ، اعم از آب بندان ها و احداث سد های مخزنی همچون سد لاسک است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار