رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

بارشهای مرداد و چند روز اخیر موجب خوابیدگی و یا ورس 140هزار هکتار معادل 58درصد شالیزارهای استان شد.

صابر کریمی
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آگوست 2020 | 15:55 ب.ظ
بارشهای مرداد و چند روز اخیر موجب خوابیدگی و یا ورس 140هزار هکتار معادل 58درصد شالیزارهای استان شد. به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: بارشهای مرداد و چند روز اخیر موجب خوابیدگی و یا ورس 140هزار هکتار معادل 58درصد شالیزارهای استان شد. مسعود الماسی افزود: ورس یا خوابیدگی ساقه های برنج، هزینه برداشت و حمل و انتقال محصول را افزایش داده و موجب کاهش کیفیت برنج […]
به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت: بارشهای مرداد و چند روز اخیر موجب خوابیدگی و یا ورس 140هزار هکتار معادل 58درصد شالیزارهای استان شد.
  • مسعود الماسی افزود: ورس یا خوابیدگی ساقه های برنج، هزینه برداشت و حمل و انتقال محصول را افزایش داده و موجب کاهش کیفیت برنج می شود.
  • وی با اشاره به اعلام هواشناسی گیلان مبنی برکاهش ناپایداری هوا از شالیکاران خواست محصول برنج خود را با توجه به شرایط آب و هوایی، از فردا تا پایان هفته کنونی، با استفاده از کمباین های برنج درو کرده و به خارج از مزرعه انتقال دهند.
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه3هزار و 500کمباین دروگر برنج در استان فعال است گفت: با توجه به نوع طراحی کمباین برنج،این دستگاه قادر است شالیزارهای ورس کرده را بخوبی درو کند. 
آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار