رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت؛

ترفند جدید کلاهبرداری در واتساپ

صابر کریمی
تاریخ انتشار: یکشنبه 31 می 2020 | 07:24 ق.ظ
ترفند جدید کلاهبرداری در واتساپ به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت: مجرمان سایبری به تازگي با شیوه‌ای جديد ، با وعده پرداخت مبلغ چشمگیری بابت انجام کار از شهروندان کلاهبرداری می‌كنند.   سرهنگ ایرج پورمستمند افزود: سودجویان در این شیوه كلاهبرداری با بررسي صفحات افراد مختلف در شبكه‌هاي اجتماعي و شناسايي علاقه‌مندي‌هاي آنها […]

به گزارش نشریه الکترونیکی درفک خبر رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت: مجرمان سایبری به تازگي با شیوه‌ای جديد ، با وعده پرداخت مبلغ چشمگیری بابت انجام کار از شهروندان کلاهبرداری می‌كنند.

 

سرهنگ ایرج پورمستمند افزود: سودجویان در این شیوه كلاهبرداری با بررسي صفحات افراد مختلف در شبكه‌هاي اجتماعي و شناسايي علاقه‌مندي‌هاي آنها طعمه خود را شناسايي  و برای آنها پیام ارسال می کنند.

وي گفت : کلاهبرداران در تماس با شهروندان با وعده اينكه مقداری از دارایی همسرم را برای کمک به نیازمندان کشور شما و 30 درصد از مبلغ کل آن را برای شما در نظر گرفته‌ام نظر شهروندان را جلب مي‌كنند.

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات گیلان گفت : فرد كلاهبردار پس از جلب اعتماد، شماره تماس نماینده خود را در واتساپ به  شهروند می دهد و نماینده نیز در ادامه بابت هزینه ترخیص سفارشی از شهروند درخواست 20 میلیون تومان وجه نقد می‌كند.
سرهنگ ایرج پورمستمند افزود : شهروندان به چنین پیام‌های اغفال‌کننده در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی که با عناوینی همچون سرمایه‌گذاری و دريافت درآمد‌های میلیونی فعالیت می‌‌کنند توجه نکنند.

 

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش دهند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار