مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد:

دهکده شهری در گیلان با واگذاری زمین روستایی برای اجرای نهضت ملی مسکن راه اندازی می‌شود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 7 مارس 2024 | 06:03 ق.ظ
دهکده شهری در گیلان با واگذاری زمین روستایی برای اجرای نهضت ملی مسکن راه اندازی می‌شود دائمی از ثبت نام ۳۸۶۲۴ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۸۰ متقاضی واجد شرایط را شناسایی کردیم و توانستیم برای ۱۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه داشته باشیم.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، نشست پایش عملکرد استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن که در […]

دائمی از ثبت نام ۳۸۶۲۴ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۸۰ متقاضی واجد شرایط را شناسایی کردیم و توانستیم برای ۱۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه داشته باشیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، نشست پایش عملکرد استان‌ها در طرح نهضت ملی مسکن که در مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهمراه معاونین وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد.

 

حامد دائمی به ارائه گزارش عملکرد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت. حامد دائمی با بیان اینکه بنیاد مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن متولی تولید مسکن در روستاهاست، اظهار کرد: بنیاد مسکن به قائم مقامی راه و شهرسازی، ساخت و ساز در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت را نیز بر عهده دارد؛ همچنین به عنوان کارگزار راه و شهرسازی، پروژه‌های خاص مسکن‌سازی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در دستور کار بنیاد مسکن است.

 

وی در ادامه از ثبت نام ۳۸۶۲۴ متقاضی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت گیلان خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۶۷۸۰ متقاضی واجد شرایط را شناسایی کردیم و توانستیم برای ۱۸۲۰ متقاضی تخصیص پروژه داشته باشیم.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به محدودیت‌های تامین زمین در استان، گفت: ۲۴ هکتار زمین جهت احداث ۲۲۰۲ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داده شده است.

 

دائمی سیاست جدید دولت را تاکید بر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با محوریت ساخت مسکن روستایی دانست و بیان کرد: طرح هادی نقشه راه ساخت و ساز روستاست و لذا اراضی دارای کاربری مسکونی در داخل طرح هادی می‌توانند پروانه اخذ کنند؛ البته اراضی خارج از طرح هادی که کاربری مسکونی ندارند، با مشکلاتی مواجه هستند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بیان کرد: دهکده شهری در گیلان با واگذاری زمین روستایی برای اجرای نهضت ملی مسکن راه اندازی می‌شود.

 

وی از شناسایی اراضی دستگاه‌ها و نهادها و مستثنیات جهت ساخت مسکن روستایی خبر داد و خاطرنشان کرد: با واگذاری این اراضی به مردم، بخشی از دغدغه مسکن در روستاها رفع می‌شود؛ همچنین پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی و تسهیلات تکمیلی آغاز شده است

 

دائمی متقاضیان شناسایی شده را بالغ بر ۱۳۰ درصد سهمیه نهضت ملی مسکن در روستاها دانست و تاکید کرد: این متقاضیان امورات بانکی را انجام داده اند.

 

وی با اشاره به وعده دولت سیزدهم مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور، به سهم ۲۰ درصدی مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: سهمیه استان گیلان از این یک میلیون واحد، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد بوده که ۴۵۰۰ واحد آن مربوط به روستاهاست.

 

دائمی افزود: تاکنون ۴۰۵۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند. مدیرکل بنیاد مسکن گیلان تحقق طرح نهضت ملی مسکن را نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها دانست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار