رییس پلیس آگاهی گیلان؛

خيّر اشتغال‌زاي قلابي در دام پليس آگاهي گيلان

M.R.M
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 6 دسامبر 2018 | 19:03 ب.ظ
خيّر اشتغال‌زاي قلابي در دام پليس آگاهي گيلان درفک خبر رئيس پليس آگاهي استان از شناسائي و دستگيري كلاهبردار حرفه‌ای سابقه دار در پوشش خیّر اشتغال‌زاي يكي از دستگاه‌هاي امدادي خبر داد. سرهنگ “رحيم شعباني” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام شکایت يك خانم شهروند مبني بر اينكه از سوي فردي كه […]

درفک خبر

رئيس پليس آگاهي استان از شناسائي و دستگيري كلاهبردار حرفه‌ای سابقه دار در پوشش خیّر اشتغال‌زاي يكي از دستگاه‌هاي امدادي خبر داد.

سرهنگ “رحيم شعباني” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در پي اعلام شکایت يك خانم شهروند مبني بر اينكه از سوي فردي كه خود را خيّر اشتغال‌زا معرفي كرده، مورد اغفال و كلاهبرداري قرار گرفته، بررسي موضوع در دستور كار ماموران مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان گيلان قرار گرفت.
اين مقام انتظامي افزود: در تحقيقات انجام شده از سوي كارآگاهان پليس مشخص شد شاكيان كه اكثرا خانم‌هاي جوان جوياي كار بودند در مراجعه به يكي از دستگاه‌هاي امدادي به طريقي با فردي كه خود را خيّر اشتغال‌زا معرفي كرده بود آشنا شدند.
وي با اشاره به اينكه متهم با وعده پيدا كردن كار مناسب براي خانم‌ها و جلب اعتماد آنها اقدام به سوء استفاده مي‌كرده بيان داشت: متهم با شگردهاي گوناگون به بهانه دريافت ضمانت حسن انجام كار، از خانم‌هاي جوياي كار، سفته و مدارك هويتي دريافت مي‌كرده و سپس از اين ضمانت‌ها براي دستيابي به اهداف شوم خود بهره مي‌برده است.
سرهنگ شعباني با هشدار به شهروندان براي هوشياري در سپردن ضمانت‌هاي قانوني تصريح كرد: فرد كلاهبردار طي تماس با يكي از خانم‌هاي جوان جوياي كار، ابتدا خواسته‌هاي نامشروع خود را بيان كرده و سپس اين خانم را به اجرا گذاشتن سفته‌هاي ضمانتش ، تهديد مي‌كند.
رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي گيلان افزود: با مراجعه اين خانم جوان به اداره آگاهي و طرح شكايت از فرد كلاهبردار، كارآگاهان پليس با بررسي سوابق، تعقيب سرنخ‌ها و انجام تحقيقات ميداني موفق به شناسايي متهم شدند.
وي در ادامه به هوشياري مأموران انتظامي در شناسايي اين كلاهبردار در شهرستان آستانه اشرفيه اشاره كرد و خاطرنشان كرد: مأموران با انجام كارهاي كارشناسي و هماهنگي قضائي موفق به دستگيري متهم در يكي از خيابان‌هاي شهرستان آستانه اشرفيه شدند و اقدامات فني براي بررسي و تكميل پرونده در دستور كار قرار گرفت.
اين مقام انتظامي افزود: از منزل فرد كلاهبردار مقادير زيادي اوراق، اسناد، مدارك هويتي، سفته، يك جفت گوشواره، دو عدد ساعت مچي زنانه و دفترچه‌اي كه تعداد زيادي شماره تلفن و نام و نشاني خانم در آن نوشته شده بود كشف شد و متهم پس از مشاهده دلايل و شواهد موجود به بزه انتسابي خود اعتراف كرد.
رئيس پليس آگاهي استان گيلان در پايان گفت: پس از تشكيل پرونده براي اين متهم 30 ساله، وي براي سير مراحل قانوني به مقام قضائي معرفي و تلاش براي شناسايي ديگر شاكيان و روشن شدن ابعاد ديگر اين پرونده همچنان ادامه دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار