یادداشت روز؛

نامه سرگشاده سعید اکبرنیا دفرازی فعال سیاسی شهرستان رودبار به نماینده ولی فقیه در استان گیلان

سعید اکبرنیا دفرازی
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 نوامبر 2018 | 21:27 ب.ظ
نامه سرگشاده سعید اکبرنیا دفرازی فعال سیاسی شهرستان رودبار به نماینده ولی فقیه در استان گیلان پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نامه سرگشاده سعید اکبرنیا فعال سیاسی شهرستان رودبار به نماینده ولی فقیه در استان گیلان ، مبنی بر احیای کارخانجات تعطیل شده این شهرستان ، حذف برخی افراد ناکارآمد ، استفاده از جوانان جهت توسعه ، اشتغال و برون رفت از سالمندی گیلان کارخانجات شهرستان رودبار زمانی برای هزاران نفر […]

پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ نامه سرگشاده سعید اکبرنیا فعال سیاسی شهرستان رودبار به نماینده ولی فقیه در استان گیلان ، مبنی بر احیای کارخانجات تعطیل شده این شهرستان ، حذف برخی افراد ناکارآمد ، استفاده از جوانان جهت توسعه ، اشتغال و برون رفت از سالمندی گیلان

کارخانجات شهرستان رودبار زمانی برای هزاران نفر شغل ایجاد کرده بود

‍ متن نامه سرگشاده

محضر مبارک حضرت آیت الله فلاحتی نماینده محترم ولی فقیه دراستان گیلان وامام جمعه محترم رشت

سلام علیکم

احتراما به استحضار می رساند اینجانب سعید اکبرنیای دفرازی ضمن تقدیر و تشکر از مقام عظمای ولایت درانتصاب انسانی مومن و دانشمند و فرزندی از گیلان زمین که آشنا به شیوه زندگی ودردهای مردم این دیار را بعنوان نماینده خود برگزیده اند.
افتخاری نصیب گیلان شده است که عزیز گرانقدری نماینده ولی فقیه در این استان سرسبز اما محروم شده، که هم گیلان وهم مردمانش را خوب می شناسد.
و نیز از معضلات و مشکلات استان علم واطلاعات کافی و وافی دارد بله همانطوری که حضرتعالی فرمودید استان گیلان تبدیل به آسایشگاه سالمندان دیگر استانها وحتی مردم استان گیلان شده است .

جوانان ونیروی کار فعال این دیار بدلیل عدم وجود زمینه های اشتغال در گیلان مجبور به ترک دیار خودو روانه دیار غربت شده اند.
کارخانجات گیلان یکی پس از دیگری بدلیل مدیریت های نا کارامد و فله ای یا فرسوده یا ورشکسته شده اند و سرمایه‌گذاری جدید که بتواند اشتغال پایدار ایجاد کند یا اصلا نبوده و یا بسیار محدود صورت گرفته است و شهرک های صعنتی نیز به ماکت کارخانجات تبدیل شده و عملا تولید چشم گیری ندارند.

از طرف سرمایه‌گذاران نیز رغبت زیادی به سرمایه‌گذاری بدلیل ایراداتی توسط دستگاههای اجرایی در استان گیلان را ندارند.
حضرت آیت الله فلاحتی بزرگوار بله استان گیلان به خانه سالمندان از یک طرف و از طرف دیگر بدلیل مدیریت ضعیف محیط زیست تبدیل به یک زباله دانی بزرگ شده است.

امروز دیگر از محیط بکر گیلان خبری نیست؛ کوه ،جنگل و دریای گیلان بدلیل عدم رعایت مسایل بهداشتی پر از زباله های پلاستیکی و تجدید ناپذیر شده که اگر به همین منوال پیش رود در آینده نزدیک دیگر از سرسبزی و خرمی خبری نیست بماند که قاچاقچیان جوپ نیز نفس جنگل های گیلان را به شماره انداخته اند و اصوال آبخیزداری اصلا رعایت نمی شود و فرسایش خاک باعث نابودی جنگل ها گردیده است.

باز سازی استان گیلان و زنده کردن آن نیاز به مدیریت جهادی دارد تا این استان دوباره به جایگاه سابق اش برگردد.

بنده بعنوان یک شهروند گیلانی اهل و ساکن شهرستان رودبار فقط وضعیت بیکاری این شهرستان را به سمع و نظر حضرتعالی می رسانم.

قبل از زلزله 31خرداد 69در شهرستان رودبار کارخانجات چرم گیلان،چرم رودبار،کفش گنجه، پرسیت ،کارخانه سیصدتنی سیمان لوشان ،معدن زغال سنگ سنگرود فعال بوده که بطور مستقیم و غیر مستقیم برای هزاران نفر شغل ایجاد کرده بودکه این خودباعث شادابی و سرزندگی شهرستان رودبار گردیده بود که برخی از آنها از سال ها پیش غیرفعال هستند.
درطی این مدت نه تنها شغل جدید ایجاد نشده است بلکه شاغلان گذشته نیز به خیل بیکاران اضافه گردیده اند وآمار بیکاران بطور سرسام آور در این شهرستان و به طبع آن در استان افزایش یافته است.

از طرفی زمین های کشاورزی بدلیل قانون ارث به تکه کوچکی تبدیل شده که جوابگوی نیاز خانوارها نیست به همین دلیل جوانان از استان مهاجرت کرده واستان کم کم به خانه سالمندان تبدیل شده است و افراد مجبور به فروش اندک زمین برای تهیه مسکن به سالمندان استانهای دیگر بخاطر آب و هوای خوب شده اند.
بزرگوار، اگر انتظار دارید که از مهاجرت جوانان بومی، تحصیلکرده، آینده دار و توانمند استان جلوگیری شود و استان از وضعیت موجود نجات یابد باید تلاش شود کارخانجات گذشته احیا و با ایجاد شرایط سهل تر برای سرمایه‌گذاری جدید و حذف برخی از افراد ناکارامد زمینه برای توسعه استان فراهم آورده تا سرمایه‌گذاران جدید رغبت سرمایه‌گذاری در استان را پیدا نمایند/زیتونستان/

سعید اکبر نیای دفرازی، شهروند استان گیلان

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار