امام جمعه رودبار زیتون؛

شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و مصوبات این شورا لازم الاجرا است و همه مسولین موظفند مصوبات این شورا را اجرا نمایند

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 نوامبر 2018 | 20:42 ب.ظ
شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و مصوبات این شورا لازم الاجرا است و همه مسولین موظفند مصوبات این شورا را اجرا نمایند به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار در سال جاری با عنوان ” ترویج فرهنگ مطالبه گری ” به ریاست امام جمعه رودبار و با حضور فرماندار رودبار , دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مسولین ذیربط در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید . در این […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار در سال جاری با عنوان ” ترویج فرهنگ مطالبه گری ” به ریاست امام جمعه رودبار و با حضور فرماندار رودبار , دبیر شورای فرهنگ عمومی و جمعی از مسولین ذیربط در محل دفتر امام جمعه برگزار گردید . در این جلسه ابتدا ضیایی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی رودبار با اشاره به بعضی از مصوبات جلسه قبلی این شورا و عدم اجرای آن , خواستار اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان رودبار شد . آنگاه حجت الاسلام سید محمدی امام جمعه شهرستان رودبار ضمن تسلیت ایام دهه آخر ماه صفر و قدردانی از حضور مسولین در جلسه گفت :

شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانونی دارد و مصوبات این شورا لازم الاجرا است و همه مسولین موظفند مصوبات این شورا را اجرا نمایند و اگر رییس اداره ای نتواند مصوبات قانونی این شورا را اجرا کند , به درد ریاست نمی خورد و نباید در مسولیت باقی بماند . وی سپس به احیا روحیه مطالبه گری در جامعه اشاره کرد و گفت : جامعه ای که در آن مطالبه گری نباشد , آن جامعه مرده است . ایشان افزود : فرهنگ مطالبه گری باید در جامعه احیا بشود و خواستن در مردم نهادینه گردد و البته مطالبه گری با آشوب و جنجال فرق دارد و لذا همه وظیفه داربم راه و روش مطالبه گری را به مردم آموزش دهیم و اصحاب رسانه نقس بسزایی در این امر خطیر دارند  وی افزود :

مردم باید به حق و حقوق خودشان آشنا باشند و بدانند که از حاکم جامعه حق دارند و حاکم نیز از آنان حق دارد . امام جمعه رودبار به برخورد های نادرست در جامعه اشاره کرد و گفت :

جامعه ای سعادتمند است که در آن انتقاد وجود داشته باشد و انتقاد ها هم سازنده باشند و همه افراد جامعه هم در مقابل قانون یکسان باشند .

وی افزود :

متاسفانه در جامعه اسلامی ما انتقاد از کسانی صورت می گیرد که در حزب وگروه و جناح ما نیستند ولی افرادی که در بک جناح وگروه هسنتند هرکاری بکنند مصون از انتقاد هستند و این در شان جامعه اسلامی ما نیست و این نقیصه باید اصلاح گردد . حجت الا سلام سید محمدی در پایان به نقش مطبوعات و رسانه ها در آگاهی بخشی به افراد جامعه اشاره کرد و گفت :

خبرنگاران وجدان و چشم بیدار جامعه هستند ونباید حرکت آنان جهت دار باشد و آنان باید در جلسات حضور فعال داشته و امانت دار باشند .

در ادامه این نشست مهندس میرغضنفری فرماندار رودبار با عنوان اینکه نظم باید در فرهنگ عمومی ادارات و نهادها حاکم گردد به جایگاه شورای فرهنگ عمومی و مصوبات قانونی آن اشاره کرد و گفت : فرهنگ جامعه در حقیقت مجموعه ای از باید ها و نباید هاست و در هر جامعه ای , فرهنگ آن ریشه در اعتقادات افراد آن جامعه دارد و نظم و انضباط در بین مردم جامعه , نشات گرفته از فرهنگ آنان است. و لذا هر جا با تاسی از فرهنگ غنی اسلامی ما حرکت کرده ایم به موفقیت دست یافته ایم ولی متاسفانه ما در جامعه اسلامی خود با رفتار و عملکرد نادرست خود مروج فرهنگ دشمنان شده ایم و آسیب های جدی بر کشور وارد کرده ایم و بیشترین آسیب ها هم از طریق نفوذ فرهنگی بوده است که باید چاره ای اندیشیده شود . فرمانداررودبار ضمن تاکید بر مصرف کالا های تولید داخل گفت :بر اساس بخشنامه دولت ادارات و نهادها موظفند از کالا های تولید داخل کشور استفاده نمایند و عدم اجرای این بخشنامه یک نوع از مظاهر فساد است و لذا باید با مظاهر فساد برخورد شود .وی درپایان گفت :همه باید برای احیا فرهنگ جامعه ما که ریشه در آموزه های دینی دارد تلاش کنیم و رفتار و کردار ما نباید بر خلاف این آموزه های دینی باشد . در ادامه این جلسه مسولین حاضر نقطه نظرات خویش را در خصوص : تقویت روحیه مطالبه گری , بهره گیری از اندیشه و خرد جمعی , آموزش فرهنگ دینی و حمایت از کالای با کیفیت تولید داخل و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و تکریم ارباب رجوع مطالبی بیان کردند .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار