هواشناسی گیلان؛

سرگردانی تابستان و زمستان در پاییز // هوا آخر هفته تابستانی و اوایل هفته ی آتی زمستانی میشود

فرزانه احمدی خولکی
تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اکتبر 2018 | 21:13 ب.ظ
سرگردانی تابستان و زمستان در پاییز  //  هوا آخر هفته تابستانی و اوایل هفته ی آتی زمستانی میشود درفک خبر آخرین خروجی الگوهای عددی هواشناسی نفوذ سیستم کم فشار و همراهی ان با جریانات گرم جنوبی را به کرانه های جنوبی دریای کاسپین نشان میدهد، لذا بتدریج از چهارشنبه ۲ آبان ابتدا شاهد مه و سپس افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم (گاهی شدید) تا اواسط روز جمعه ۴ آبان […]

درفک خبر

آخرین خروجی الگوهای عددی هواشناسی نفوذ سیستم کم فشار و همراهی ان با جریانات گرم جنوبی را به کرانه های جنوبی دریای کاسپین نشان میدهد، لذا بتدریج از چهارشنبه ۲ آبان ابتدا شاهد مه و سپس افزایش محسوس دما، کاهش رطوبت و وزش باد گرم (گاهی شدید) تا اواسط روز جمعه ۴ آبان خواهیم بود!

افزایش دما

افزایش دما بین ۸ تا ۱۴ درجه پیش بینی میشود که برای روز پنجشنبه ۳ آبان افزایش دما همراه با گرم باد و طی روز جمعه ۴ آبان این افزایش به اتمام رسیده و برای عصر و شبش روند کاهشی دما شروع میشود، طی روز پنجشنبه دمای هوا در مناطق جلگه ای به بالای ۳۰ درجه ی سلسیوس هم خواهد رسید!!!!

 

وزش باد گرم

باد گرم هم بتدریج طی روز چهارشنبه از دامنه ها ارتفاعات شروع خواهد شد و کم کم به جلگه هم وارد میشود اوج وزش باد گرم در مناطق جلگه ای طی روز پنجشنبه ۳ آبان که سرعت تندباد بین ۱۵ تا ۲۰ متر بر ثانیه پیش بینی میشود، این باد گرم از اواسط وقت روز جمعه ۴ آبان بتدریج تا عصر و شبش تبدیل به باد سرد خواهد شد!
هم باد گرم و هم باد سرد در برخی نقاط طی روز جمعه شدید پیش بینی و میتونه در برخی نقاط به باغات کیوی خسارت وارد آورد!

 

کاهش رطوبت

طی این مدت رطوبت در مناطق جلگه ای کاهش ویژه ای پیدا خواهد کرد و به زیر ۴۵% هم میرسد لذا به علت همین کاهش رطوبت و همراهی با وزش باد گرم از روشن کردن آتیش تو جنگل ها جدا خودداری کنید.

 

و بعد زمستان …

همچنین الگوهای هواشناسی نشان دهنده ی نفوذ سیستم بسیار قوی، سرد و بارشزا طی اوایل هفته ی آتی به منطقه است، لذا با نفوذ توده هوای پرفشار و سرد و همراه با امواج ناپایدار تراز میانی جو از اواسط یا اواخر وقت روز جمعه ۴ آبان شرایط کم کم و بتدریج برای کاهش محسوس دما وزش باد بارش باران و بارش برف در ارتفاعات فراهم شده و طی روزهای شنبه و یکشنبه ۵ و ۶ آبان به اوج خودش رسیده و سپس متناوب خواهد شد!

 

وزش باد

وزش باد سرد گاها شدید خواهد بود و سرعت باد در ساحل بین ۵ الی ۱۵ متر برثانیه و دور از ساحل تا ۲۰ متر بر ثانیه هم پیش بینی میشود، ارتفاع موج دریا هم در ساحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۴ متر خواهد بود!

 

هشدار ها

 

طی روزهای پایانی هفته ی جاری بخصوص پنجشنبه ۳ آبان به علت افزایش شدید دما و وزش باد گرم از روشن کردن آتیش تو جنگل ها خودداری کنید!

سرعت وزش باد گرم گاها شدید خواهد بود و میتواند با باغات کیوی آسیب برساند!

 

بارش باران اوایل هفته ی آینده بخصوص طی روز شنبه ۵ آبان گاهی شدید و موجب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان آب رودخانه ها و مسیل ها می شود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار