فرماندار رودبار در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی:

به هر میزان که به نظام و انقلاب اعتقاد داریم به همان میزان در برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اهتمام داشته باشیم

M.R.M
تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 اکتبر 2018 | 16:12 ب.ظ
به هر میزان که به نظام و انقلاب اعتقاد داریم به همان میزان در برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اهتمام داشته باشیم درفک خبر؛فرماندار رودبار در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی: به هر میزان که به نظام و انقلاب اعتقاد داریم به همان میزان در برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اهتمام داشته باشیم اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان […]

درفک خبر؛فرماندار رودبار در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی:

به هر میزان که به نظام و انقلاب اعتقاد داریم به همان میزان در برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اهتمام داشته باشیم
اسماعیل میرغضنفری فرماندار رودبار در نشست ستاد بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: 13 آبان به عنوان سربرگ انقلاب اسلامی ایران در سه واقعه تاریخی ریشه دارد و پشتوانه مستحکمی برای انقلاب اسلامی ایران است، به هر میزان که به نظام و انقلاب اعتقاد داریم به همان میزان در برگزاری مراسم 13 آبان اهتمام داشته باشیم.
وی بیان کرد:

آمریکای جنایتکار که شالوده تفکرش چپاول، جنایت و استثمار است و برای هر کشوری یک نسخه می پیچد در سالهای دور و زمان سلطنت پهلوی یکی از درخواستهای شنیعش از ایران حقوقی موسوم به کاپیتولاسیون بود که برای اتباعش در نظر گرفته بود.
میرغضنفری افزود: در سال 1343 شاه در دستور به نخست وزیر درخواست آمریکا را برای مصونیت اتباع آمریکایی به عنوان لایحه قانونی مطرح و برای اجرا ابلاغ شد که با دین ما، قداست کشور بزرگ و دارای عالمان دینی و علمی و مردم ما مغایرت داشت.
فرماندار گفت:

کاپیتولاسیون با اعتراضات شدید مراجع وقت به ویژه حضرت امام(ره) مواجه شد و در آبان 43 امام در نطق تاریخی خود به شدت رژیم را مورد حمله قرار داد و عنوان کرد که چطور مملکت و چطور دولتی است که می پذیرد یک سگ آمریکایی توسط بالاترین شخص ایران زیر گرفته شود باید پاسخ داده شود ولی اگر برای بالاترین مقام کشور چنین مشکلی پیش آید اتباع آمریکایی در این کشور پاسخگو نباشند.
وی خاطر نشان کرد:

کاپیتولاسیون در واقع تحقیر کردن مردم کشور ایران بود که امام خمینی(ره) بر نتافت و این اعتراض باعث شد که به بیت امام حمله ور شدند و رهبر امت را شبانه به تهران و از آنجا به ترکیه بردند و آغازی برای یک هجرت طولانی شد.
میرغضنفری گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سفارت آمریکا کماکان فعال بود و به جاسوسی و اخذ اخبار از سراسر کشور، ساماندهی و ارسال به سازمان سیا می پرداخت که دانشجویان که هنوز جمهوری اسلامی ایران به استواری خود نرسیده بود و چارچوب مبانی استحکام نظام شکل نگرفته بود خودشان اقدام کردند و در یک راهپیمایی خودجوش لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که اسناد معتبری از حرکتهای شنیع آمریکا در ایران به دست آمد.
فرماندار تاکید کرد: به خاطر پاسداشت و قدردانی از زحمات مبارزین و دانش آموزان و دانشجویان و زنده نگهداشتن 13 آبان و مبارزه همیشگی با استکبار جهانی در راهپیمایی این روز شرکت می کنیم و بار دیگر وحدت خود را در مبارزه با ظلم و ستم به نمایش می گذاریم.
میرغضنفری یادآور شد: امسال هم تمام اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13 آبان حضوری پررنگ و منسجم خواهند داشت و سخنرانان مختلف به دستاوردها و تبیین سیاستهای نظام در چهل سالگی خواهند پرداخت و وحدت و همدلی که شاکله اصلی نظام و مورد تاکید امام راحل، مقام معظم رهبری، رؤسای قوا، کارگزاران نظام و خادمین مردم است را شاهد خواهیم بود.
وی گفت: آمریکا سابقه بدعهدی و کارهای غیر عرف و ضوابط و معاهدات بین المللی زیاد انجام داده است
و ترامپ به عنوان عروسک دست ساخته صهیونیست ها با خروج از معاهده بین المللی برجام با تهدیدهای توخالی با مقاومت ایران و کشورهای دیگر سریع از مواضعش عقب نشینی می کند.
میرغضنفری گفت: رئیس جمهور آمریکا بدون هیچ گونه تفکر منطقی و فقط با زبان تهدید و زور صحبت می کند
و هرکاری از دستش برآمده برای ایران انجام داده است، نگرانی برای 13 آبان نداریم در تحریمها پا را فراتر گذاشته است و آنچه که خلاف اخلاق و قانون و عرف بین المللی است علیه ملت ایران انجام داده است و غذا و دارو که در فهرست تحریم ها نمی تواند باشد نیز لحاظ کرده اند.
فرماندار همچنین گفت: امروز برای اولین بار در تاریخ چهل ساله انقلاب اتحادیه اروپا در کنار روسیه و چین در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستاده است که بی شک حقانیت و راهبرد عزتمندانه نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت این امر را سبب شده است.
وی افزود: خیلی ها منتقد برجام بودند در حالیکه اگر برجام نبود بهترین بهانه دست دشمنان بود که بگویند ایران اهل مذاکره و گفتمان نیست و از کشورمان چهره ستیزه گری به دنیا نشان دهند اما ایران با نشستن پای میز مذاکره نشان داد که آماده گفتگو و مذاکره هست اما این توانایی برای آمریکا وجود ندارد و خیلی زود از مسیر برگشته است.
امام جمعه رودبار هم در این نشست با بیان اینکه امریکا رأس استکبار است گفت: در سال 42 امام خمینی(ره) علیه شاه هم سخن می گفت اما سال 43 چون امام علیه آمریکا و اسرائیل گفت و راجع به کاپیتولاسیون مقاومت کرد رژیم برنتافت و ایشان را تبعید کرد که از مرعوبیت رژیم در مقابل آمریکا نشان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سید محمدی همچنین گفت: در حالی انقلاب اسلامی وارد چهلمین سال خود می شود که سه نسل آن جنگ و انقلاب را ندیده اند و ما باید تاریخ را برای نسل جوان تبیین نمائیم.
وی افزود: امریکا کمیته ویژه مقابله با ایران را در 28 مرداد و شروع تحریم های جدید را 13 آبان اعلام کرده است و این کار اتفاقی نیست.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار رودبار هم با اشاره به سه حادثه و رخداد بزرگ در13 آبان گفت: روز ملی مبارزه با استکبار جهانی روز آزادیخواهی، استکبار ستیزی و عزتمندی ایران اسلامی است.
علی اکبر پورعلی افزود: اگر دیروز آمریکا معتقد بود ایران نظم جهانی را مختل می کند امروز دنیا پذیرفته است که نظم جهانی بدون حضور بلکه نقش آفرینی ایران میسور نیست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار