وزیر ارتباطات؛

چرا مخابرات هنوز آبونمان تلفن ثابت می‌گیرد؟

M.R.M
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 سپتامبر 2018 | 22:04 ب.ظ
چرا مخابرات هنوز آبونمان تلفن ثابت می‌گیرد؟ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت ادامه روند دریافت آبونمان در قبوض تلفن ثابت اظهار کرد: حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست؛ ما هم حکم را که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوده به مخابرات ارجاع دادیم اما اینکه هنوز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت ادامه روند دریافت آبونمان در قبوض تلفن ثابت اظهار کرد:

حکم دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست؛ ما هم حکم را که در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بوده به مخابرات ارجاع دادیم اما اینکه هنوز این آبونمان را می‌گیرند، بالاخره روال اجرایی فرآیند خود را دارد.

وی ادامه داد:

ضمن اینکه این تصمیم تاثیر بسیار بزرگی بر درآمدهای شرکت مخابرات دارد، آن هم در زمانی که هزینه‌ها به صورت سرسام‌آور بالا رفته و مخابرات در عرصه توسعه هزینه‌های زیادی داشته که با توجه به افزایش نرخ ارز هم این هزینه‌ها افزایش یافته است.

آذری جهرمی  افزود:

هزینه‌های توسعه شبکه در کشور بالا رفته است؛ هرچند ظاهر این حذف آبونمان به نفع مردم است اما با توجه به اینکه توسعه را دچار تاخیر می‌کند، حذف درآمدهای شرکت مخابرات باعث‌ می شود که اولا کارمندان تحت فشار قرار بگیرند؛ اثر اجرایی این حکم درنهایت با توجه به مدل‌های اقتصادی فشار به پرسنل مخابرات و نارضایتی کارگری است و هم‌چنین موجب کند شدن فرآیند توسعه می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود:

برای رییس دیوان عدالت نامه نوشتیم که در این حوزه با توجه به اثرگذاری زیادی که وجود دارد زمانی را قرار دهند، اما به هر صورت تصمیم گرفته شده و حکم قضایی لازم‌الاجراست و ما هم از قانون تبعیت می‌کنیم؛ در هر صورت اینها تبعاتی است که صدور یک تصمیم بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی بر مجموعه ما تاثیر می‌گذارد. آبونمان چیزی نبوده که امروز و دیروز گرفته شود، از ابتدای انقلاب می‌گرفتند و روال‌هایی در صورت‌حساب مشترکان همواره لحاظ می‌شد، البته مشکلاتی در این روال‌ها وجود داشته اما برای حل این مشکل‌ها شاید می‌شد راه‌حل‌های بهتری ارایه کرد. اما درنهایت این حکم قانونی لازم‌الاجراست.

آذری جهرمی در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت ارز دولتی نسخه‌های فارسی تلگرام بیان کرد:

هیچ اطلاعی درباره اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی برای واردات سرور ارز دولتی گرفته‌اند ندارم و تاکنون دستوری برای فیلتر نسخه‌های فارسی تلگرام نیامده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعاتی مبنی بر حذف آمار میزان اشتغال زنان از سایت وزارت ارتباطات گفت: من هم این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی دیدم و از بخش فناوری توضیح خواستم که هنوز گزارش را نخوانده‌ام و هروقت ببینم توضیح می‌دهم، اما این آمار منتشر شده و در گزارش سالانه ما هم آمده است و موضوع ویژه‌ای نیست؛ اما به نظر این مباحث بیشتر موارد ژورنالیستی است که مطرح شده و برخی‌ می‌خواهند حرفی زده باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره استفاده از ظرفیت‌های وزارت نیرو در توسعه فیبر نوری خاطرنشان کرد:

۷۰۰ هزار کیلومتر طول شبکه توزیع برق در سراسر کشور است. این ظرفیتی که یک شبکه گسترده و قوی در کشور وجود دارد و می‌توان برای توسعه ارتباطات از آن استفاده کرد، بی‌نظیر است. ۴۰۰ هزار کیلومتر از این ۷۰۰ هزار در شهر هدف اول ماست. حفر زمین و خواباندن فیبر هم هزینه‌بر است و هم برای مردم دردسر دارد، این ظرفیتی ایجاد می‌کند که بتوانیم FTTH را سریع‌تر توسعه بدهیم.

جهرمی درباره توافق مشترک بین وزارت نیرو و ارتباطات نیز گفت:

بنا به دستور رییس جمهور و تعیین تکلیف در هیات دولت، وزارت ارتباطات موظف شد سند تحول دیجیتال در ایران را برای توسعه اقتصاد دیجیتال پیگیری کند. بر این اساس چند حوزه از ابتدا شاخص‌گذاری شد که بخشی مربوط به حوزه انرژی بود، بیشتر متمرکز بر آب و برق، بخش کشاورزی، شهر هوشمند و سلامت؛ اینها حوزه‌هایی بود که هدف‌گذاری و بنا شد ما کار را پیش ببریم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار