
در شهرستان رودبار نیز بجز آزادراه، ۸ کیلومتر از محور توتکابن بره سر و حدود ۳ کیلومتر محور علی آباد خط کشی شد/ مشکل راه شهرستان رودبار در حوزه آسفالت، ترمیم و روکش بسیار زیاد است/ پس از حدود ۵ ماه آسفالت راه روستایی سندس، اکنون این جاده بسیار خطرناک بوده و نیاز به ترمیم و بازنگری دارد/رانش پل، زیر سازی و آسفالت را شهرداری انجام داده پس اداره راه چه کاری انجام میدهد؟!
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رودبار به ریاست خانم سمیرا حسنی سرپرست فرمانداری و با حضور مدیرکل راهداری استان گیلان و روسای ادارات شهرستان رودبار در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار برگزار شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در این نشست گفت:
در نوروز ۱۴۰۳ یک میلیون ۶۰۲ هزار تردد در استان گیلان داشتیم که از این نظر سومین استان پرتردد کشور بودیم با توجه به تعطیلات نوروزی و مصادف شدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز ۲ فیت تعطیلات پیش رو خواهیم داشت
فریبرز مرادی خاطر نشان کرد:
از آبان ماه که بعنوان مدیر کل شروع به فعالیت کردم خط کشی معابر چیزی کمتر از هزار کیلومتر در سطح استان بود حجم بارش ها بسیار زیاد بود و در برخی محور ها ارتفاع برف از ۲ متر هم عبور کرد در واقع شاهد تونل رو باز بودیم
وی تصریح کرد:
با وجود شرایط جوی نامساعد توانستیم بیش از ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر خط کشی راه های استان انجام شد در شهرستان رودبار نیز بجز آزادراه، ۸ کیلومتر از محور توتکابن بره سر و حدود ۳ کیلومتر محور علی آباد خط کشی شد
مدیرکل راهداری گیلان گفت:
برای ایمن سازی پاسگاه ها و ایست های بازرسی تجهیزات خریداری شده و بزودی اجرایی خواهد شد عبور لوله های آب به ۲ صورت پرس افقی و یا برش عرضی انجام خواهد شد
مرادی در ادامه به خرید ۲۵ دستگاه نوگان راهداری اشاره کرد و گفت:
قرارداد ۲۵ دستگاه خرید نوگان راهداری منعقد شده و ۱۵ دستگاه وارد منطقه آزاد انزلی شد و که تعدادی از آن در اداره کل ماشین آلات قرار دارند اما چون بحث بیمه آنها مطرح است نمیتوان استفاده کنیم
وی افزود:
برای ۱۰ دستگاه باقی مانده با پیمانکار پروژه تبادل نظر شده و انشالله بزودی وارد گیلان میشود در خصوص توزیع ماشین آلات نیز سعی میکنیم عادلانه تقسیم کنیم و گوشه چشم بیشتری به شهرستان رودبار داشته باشیم
سرپرست فرماندار شهرستان رودبار نیز در این جلسه گفت:
حدود ۳۹ درصد از اعتبارات مصوب شده در سال جاری معادل مبلغ ۸۳ میلیارد تومان را به راهداری اختصاص داده ایم
خانم حسنی در ادامه به وسعت راه شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود:
مشکل راه شهرستان رودبار در حوزه آسفالت، ترمیم و روکش بسیار زیاد است، برای حل مشکل حتی شهرداری ها هم به راهداری کمک میکنند که جای تقدیر و تشکر دارد
وی افزود:
با توجه به اینکه از تاریخ ۱۵ اسفند به بعد پروژه های عمرانی نباید در شهر انجام شود از شهرداری رودبار درخواست دارم روند کار خود سرعت ببخشند
بخشدار رحمت آباد و بلوکات در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رودبار گفت:
فعالیت مدیران کل بومی، نعمتی برای شهرستان رودبار است از همکاری و تلاش پرسنل راهداری برای رفع مشکلات در بحران برف تقدیر و تشکر مینمایم
فریدون بیت سعید در ادامه به مشکل سوخت و در راه ماندن ماشین آلات راهداری در سی دشت اشاره کرد و اظهار کرد:
برای رفع مشکل سوخت ماشین آلات سنگین در محدوده روستای سیدشت، درخواست اختصاص یک تانکر سوخت برای این روستا دارم
وی خاطر نشان کرد:
از رئیس اداره راه شهرستان رودبار گلهمندم برای عبور لوله های آب و حل معضل آب کیاآباد با مشکل مواجه هستیم
بخشدار رحمت آباد و بلوکات تصریح کرد:
از شما به منظور در اختیار قرار دادن بیل اداره راهداری برای رفع رانش فرارود و کوکنه سپاسگزارم، حدود ۲ سال درخواست بیل داشتیم که با حضور شما دو هفته ای در اختیارمان قرار گرفت
بیت سعید در پایان به تخریب مسیر روستای سندس اشاره کرد و گفت:
پس از حدود ۵ ماه آسفالت راه روستایی سندس، اکنون این جاده بسیار خطرناک بوده و نیاز به ترمیم و بازنگری دارد
شهردار لوشان نیز در این جلسه با اشاره به عدم اجرای مصوبات جلسات اظهار کرد:
مردم شاهد و ناظر عملکرد ما هستند و جلسات باید خروجی داشته باشند
نورمحمد چابک خاطر نشان کرد:
حدود یک کیلومتر از مسیر لوشان خاکی است و پل فلزی لوشان هر ۱۰ روز یکبار فرو میریزد و باعث ایجاد ترافیک میشود برای کمربندی شهید بهشتی شهر لوشان طی ۴۵ روز ۸ دهنه پل ساخته و ۳ کیلومتر جاده را احیا کردیم
وی افزود:
رانش پل، زیر سازی و آسفالت را شهرداری انجام داده پس اداره راه چه کاری انجام میدهد؟! من اداره راهداری در شهرستان رودبار نمیبینم! فلسفه وجود راهداری چیست؟
شهردار لوشان ضمن انتقاد از عملکرد اداره راهداری گفت:
یا بودجه ای وجود ندارد و یا اگر وجود دارد چرا برای قزوین است برای گیلان نه؟! لوشان شاهراه ارتباطی کشور است اما شرایط مناسبی ندارد، آزادراه در تاریکی مطلق فرو رفته است اگر نمیتوانید آسفالت و زیرسازی و ترمیم انجام دهید قیر و آسفالت را بکنید جاده خاکی ایجاد کنید، مردم بدانند جاده خاکی است
رئیس اداره راهداری نیز جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک و ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان رودبار گفت:
از پرسنل راهداری که در طول یک ماه گذشته پای کار بودند تقدیر و تشکر مینمایم کلیه های اصلی باز است و راه های روستایی درحال بازگشایی است
سید سلیم قاسمی تصریح کرد:
نمک پاشی محور ها انجام شده و مشکلی در تردد ها وجود ندارد تنها موردی که سبب بروز مشکل میشود تردد بدون زنجیر چرخ خودروها در مناطق کوهستانی است
وی افزود:
از نیروی انتظامی و عوامل پلیس درخواست دارم در ایام برفی و بحرانی از تردد خودروها در مناطق کوهستانی جلوگیری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهرستان رودبار نیز در این جلسه عنوان کرد:
شوراها در ایام بحرانی پای کار بودند با وجودی که مسئولیت قانونی ندارند و برحسب وظیفه مدنی در کنار مردم و کمک حال دهیاران و بخشداران بودند
سید محمد حسینی در ادامه به موضوع خط کشی راه ها اشاره کرد و گفت:
با وجودی که زمستان و سال ۱۴۰۳ رو به اتمام است متاسفانه خط کشی مسیر های فرعی و کوهستانی انجام نشده است عدم خط کشی در جاده های برفی و مه گیر خطر جانی و مالی را افزایش میدهد
وی افزود:
با توجه به وسعت شهرستان و وجود بیش از هزار کیلومتر راه، قطعا نوسازی ناوگان ها کمک حال راهداری خواهد بود علت نابودی آسفالت شهر ها، تردد ماشین آلات سنگین و عدم وجود کمربندی است
رئیس پلیس راه جمال آباد نیز در این نشست گفت:
خوشبختانه در طول ۱۱ ماه گذشته در محور جمال آباد لوشان تصادفات منجر به فوت کاهش یافته است، از راهداری به سبب بازگشایی راه ها تقدیر و تشکر مینمایم
سرهنگ رمضانی خاطر نشان کرد:
خط کشی ها از محور امامزاده هاشم تا جوبن انجام شده اما ادامه مسیر تا لوشان خط کشی ها اصلا مناسب نیست درخواست دارم قبل از سال نو پروژه خط کشی تکمیل شود
وی افزود:
متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب جاده و وجود چاله ها در محور جاده قدیم اصلا امکان ندارد با سرعت بیش از ۴۰ تا حرکت کنید و این معضل تبدیل به مطالبه اصلی مردم شده است
رئیس پلیس راه جمال آباد به معضل نبود جرثقیل سنگین در شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت:
شهرستان وسیع رودبار یک خودروی جرثقیل سنگین ندارد و برخی حوادث مجبوریم به صورت سنتی از چند خودرو استفاده کنیم با توجه به اینکه مسیر اصلی تردد کامیون ها شهرستان رودبار است و در این مسیر تونل و پل های با عرض کم وجود دارد حتما باید یک جرثقیل سنگین داشته باشیم
سرهنگ رمضانی در پایان خاطرنشان کرد:
سامانه پیامکی برای خوش آمدگویی و انتقال نکات ایمنی به صورت پیامک و یا نصب بنر در شهرستان رودبار پیگیری شود