معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه منجیل – رودبار روز دوشنبه افتتاح میشود، گفت که این آزادراه بخشی از آزادراه قزوین – رشت است و افتتاح آن گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان را رفع میکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، آزادراه منجیل-رودبار باقیمانده آزادراه قزوین-رشت است که بهدلیل شرایط خاص خود با برخورداری از تونلها و پلهای زیاد، به زعم مسئولان یکی از پیچیدهترین و سختترین آزادراههای کشور به شمار میرود. در عین حال مردم شهرستان رودبار در پیک ترافیک دچار مشکلات فراوانی میشوند و اهالی برخی از روستاها تا رسیدن به شهر چندین ساعت در ترافیک میمانند و تکمیل هشت کیلومتر آزادراه منجیل – رودبار از این جهت هم حائز اهمیت است.
بیش از ۱۲ سال از عمر این آزادراه میگذرد و البته در این مدت بارها وعده تکمیل شدن آن از سوی مسئولان مطرح شده است؛ تا جایی که از سال گذشته نیز مسئولان شرکت ساخت، تکمیل این آزادراه را به سال جاری موکول کردند و از ابتدای امسال نیز، بارها وعده تکمیل آن مطرح شد؛ اما به نظر میرسد این بار این وعده در حال عملی شدن است.
رئیسجمهور آزادراه منجیل-رودبار را دوشنبه افتتاح میکند
در این راستا خیراله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور- از افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در روز دوشنبه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: این آزادراه بهعنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان بهعنوان طولانیترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال بهعنوان سختترین پروژههای آزادراهی کشور آماده بهرهبرداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول آزادراههای بهرهبرداریشده تا پایان سال جاری را ۲۴۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با توجهبه متوسط سالانه ساخت ۱۰۴ کیلومتر آزادراه در ۱۵ سال گذشته هدفی بزرگ و معادل سه برابر سالانه بوده است. در حال حاضر آزادراه مراغه-هشترود و تبریز-صوفیان نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجرا است و در اوایل سال آینده به بهرهبرداری میرسند.
خادمی آزادراه منجیل-رودبار را بخشی از آزادراه قزوین-رشت دانست و بیان کرد: بهرهبرداری از آخرین بخش این آزادراه، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در نوروز میتوانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.
مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه، اعتبار هزینهشده برای ساخت این آزادراه را ۲۰ هزار میلیارد ریال و ارزش روز آن را ۵۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این آزادراه بهدلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی سرتاسر پل و تونل و دیوارسازی است و بهدلیل عبور بخشی از محور از مناطق مسکونی و لزوم حفظ بافت منطقه با پیچیدگیهایی همراه بود.
آزادراه منجیل-رودبار، یکی دیگر از شاهکارهای مهندسی کشور
همچنین محمود ملازینل -سرپرست ساخت وتوسعه آزادراهها- احداث آزادراه منجیل-رودبار بهعنوان بخش پایانی آزادراه قزوین-رشت را در دل کوههای البرز یکی دیگر از پروژههای راهسازی قابل توجه کشور اعلام کرد و گفت: این آزادراه ۸.۲ کیلومتر است و بیش از ۷۰ درصد از مسیر آن را پل، تونل و دیوارسازی تشکیل میدهد و با توجه به کوهستانی و صعبالعبور بودن منطقه، حجم و نوع کار مهندسی از طرحهای بزرگ و اساسی کشور محسوب میشود.
وی از احداث هشت دستگاه پل بزرگ بهطول ۱۵۷۶ متر در آزادراه منجیل-رودبار خبر داد و گفت: پل شماره یک این پروژه با استفاده از روش تابلیه و تیرهای پیشساخته احداث شده است و با توجه به طول ۴۰ متری و وزن حدود ۱۰۰ تنی این تیرها ساخت، حمل و نصب هر یک از این تیرها مشخصات و دستورکار مخصوص به خود را دارد و از نمونههای قابل ذکر در ساخت آزادراه محسوب میشود. ساخت چهار دستگاه تونل به طول ۲۸۷۶ متر و اجرای دیوارسازی به طول ۲۱۵۰ متر از دیگر اقدامات صورتگرفته در ساخت آزادراه منجیل-رودبار است.
سرپرست ساخت وتوسعه آزادراهها ادامه داد: برای ساخت پل شماره دو با دو دهانه ۸۵ و ۵۰ متری و پل شماره سه با یک دهانه میانی بزرگ به ارتفاع ۱۱۰ متر و سه دهانه ۶۵ متری از روش طره آزاد با اجرای شاریو استفاده شده است که این اقدام با هدف سبکتر شدن سازه و کاهش بار ستونها در نوع خود یک مهندسی ارزش در ساخت به حساب میآید. همچنین ساخت پل شماره شش آزادراه منجیل_رودبار را از نظر ابعاد و روش اجرایی بسیار خاص است؛ این پل به طول ۳۳۰ متر در شیب طولی و قوس افقی قرار گرفته و به روش طره آزاد اجرا شده و با توجهبه ابعاد پل و وزش باد بسیار شدید در منجیل کار مهندسی بزرگ و ارزشمندی است.
ملازینل از روشهایی در ساخت پلهای مسیر بهمنظور افرایش عمر مفید سازهها و مقاومت مناسب در برابر حرکات زلزله برای اولین بار در کشور را از دیگر ویژگی های مهم این آزادراه اعلام کرد. او استفاده از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در ساخت ابنیه فنی این آزادراه با تکیه بر توان فنی و مهندسی داخل کشور را از افتخارات جامعه مهندسی کشور در بومیسازی تکنولوژیهای ساخت دانست که ضمن کاهش قیمت تمامشده پروژه میتواند در پروژههای دیگر بهعنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.
با سلام
واقعا که یکی از بزرگ ترین شاه کار های دولت آخوند ابراهیم خالی بند خواهد بود…
از این جهت که بدون حتی اعمال و ملاحظه ی یک پیوست فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و سیاسی – امنیتی حدود ۵۰۰ کسبه شهر رودبار و به تبع ان معیشت حدود ۵۰۰۰ سر پرست خانوار را در شهر رودبار و شهرستان رودبار و استان گیلان و شهرستان طارم تحت تاثیر قرار خواد داد…
بدون چون و چرا!!!
از نظر استاندارد که نه تن ها این طرح حتی تمام طرح های سازه ای آزاد راهی و پا ها و تونل ها فاقد حتی ۵۰% استاندارد های مهندسی بودند و هستند به طوری که از مواد اولیه غیر استانداراد و فاسد تا زمان بندی نا مناسب بتن ریزی مثلا در دمای سرمای منفی ۵ و حتی ۱۰ یا بیش تر و … و مدتی بعد از افتتاح و زیر بار ترافیک که قرار گرفتند گند کاری و کم کاری ها و غفلت های ناشی از فرصت طلبی و رانت و رشوه و ویژه خواری و … خود را نشان خواهند داد
این هم یکی دیگر از بی توجهی ها و خیانت های آقایان مسئول به خصوص نماینده های ادوار از دور هفتم تا حالا و فرمانداران ادوار و مسئولین و شهر دار های ادوار در خصوص شهر رودبار و شهرستان رودبار بوده و هست
آن از ایست گاه راه اهن شهر رودبار و این هم رمپ ورود و خروج ازاد راه به داخل شهر رودبار و باز رانت و اختلاس تحت عنوان مجتمع های بین راهی و مثال مجتمع پائیزان که سراسر فساد و رشوه و بی توجهی و حذف مشاغل و نیروی کار و ایجاد بحران های اجتماعی – امنیتی – سیاسی برای اهالی شهر بود و هست و خواهد بود
از مسئولین ارزش نما و انقلابی نما و جهادی نما و ولایی شهرستان که خود را حافظ و مدافع حقوق و منافع مردم شهرستان رودبار معرفی کردند اول تکلیف مسئله ی انتصابات غیر آزاد و غیر سالم و غیر رقابتی و کاملا غیر شفاف و مبهم و مسئله دار اخیر را روشن کنند
باید مشخص شود که این رقم مشارکت از کجا آمده است؟!
حدود ۱۰٫۰۰۰ رای به نوعی آورده شده و بدون ثبت مهر در شناس نامه ی افراد و صرفا با درج کد ملی در سامانه ی وزارت کشور به اسم و به نفع مهر داد گودرز وند چگینی آن هم با شماره های ملی و کد های پستی خارج از محدوده ی شهرستان رودبار و به طور غیر قانونی ثبت شده است
من طرف دار هیچ یک از کاندید ها و نظام نبودم و نیستم اما در مقابل این ظلم بزرگ نمی شود سکوت کرد…
آقای صمد مرعشی باید داد خواهی کند و از نظام و وزارت کشور شفافیت تعداد آرا در تک تک صندوق ها و کد های ملی و کد های پستی تک تک رای دهنده ها را بررسی کنند
باید کیفیت ارای ماخوذه در تک تک صندوق های شعبه های اخذ رای به دقت بررسی و مجددا باز شماری شوند
باید عوامل اجرایی و بازرسی و حتی نظارت متصل به ستاد انتخاباتی چگینی که ارای جعلی و یا با کد ملی افرادی که اصلا رای ندادند را در صندوق ها ریختند و ثبت کردند شناسایی بشوند
شماره ی سریال آرا و صورت جلسه ها جعل شده اند
پیروز این انتخابات صمد مرعشی بوده
اما گروهی از افراطیون و گروه های فشار و فرصت طلب منتسب به ستاد انتخاباتی مخزن موسوی بنا بر دعواهای سیاسی که در گذشته با صمد مرعشی داشتند خواستند به نوعی تسویه حساب کنند و مرتکب تخلفات وسیعی شدند
اگر هر برگ رای شهر وند ها واقعا حق الناس است پس هر چه زود تر شفاف سازی شود
و حق به حق دار برسد
حدود ۱۰٫۰۰۰ رای تعداد کمی نیست
آمار مشارکت مشکوک
کاهش خیلی شدید آرای پایه و کاهش حمایت و کاهش اقبال مهر داد حتی در شهر خودش یعنی لوشان هم مشهود
آقای مرعشی نباید سکوت کند و فقط به این جمله اکتفا کند که به هر قیمتی حاضر نشدم که در مجلس حضور یابم!!!
شما باید شفاف سازی کنید که حدود ۱۰٫۰۰۰ رای چگونه و از کجا و چه طور وارد و به نفع مهر داد مصادره شده است؟!
بنا بر یک نظر سنجی میدانی و فیلم های بیرون شعب رای به طور کلی آمار مشارکت زیر سوال و مسئله ی مشکوک و مبهم است
مسئله ی خیلی مهم بعد کیفیت آرا و بررسی شماره های ملی و کد های پستی و شماره های سریال ته برگ آرا و داخل صندوق و ثبت شده در سامانه ی وزارت کشور که صندوق های سیار در شهرستان
مسئله ی خرید آرا که به شدت اجتناب نا پذیر بوده و هست
یک بخشی از همین ابهامات در کیفیت ارا خود مربوط به خرید ارای افراد غیر بومی و غیر ساکن در شهرستان رودبار و حتی استان گیلان بوده و هست
ضمنا این به هیچ عنوان سیاه نمایی نبوده و نیست
منابع موثق و اگر نهاد های مدعی واقعا بی طرف و سالم هستند و عمل کردند پس بررسی کنند و اگر واقعا تخلف یا تخلفاتی انجام شده جانب حق را بگیرند
# حدود ۱۰٫۰۰۰ آرای غیر بومی!!!
# حق الناس
# صمد مرعشی پیروز واقعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره ی دوازدهم