رئیس ستاد انتخابات استان گیلان:

مشارکت در انتخابات گیلان ۴۰/۱۵ درصد بود

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 مارس 2024 | 16:17 ب.ظ
مشارکت در انتخابات گیلان ۴۰/۱۵ درصد بود رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت:برابر محاسبه و […]

رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، محمد جلائی رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت:برابر محاسبه و اعلام ستاد انتخابات کشور استان گیلان با حضور ۸۰۸۰۲۵ نفر به مشارکت ۴۰/۱۵ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری رسید.

معاون سیاسی امنیتی و انتظامی استان گیلان گفت: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس که در گیلان برگزار شد در دوره اول مجلس ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ مشارکت ۴۳/۶۵ بود و در دوره یازدهم که ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار شد مشارکت ۴۱/۹۸بوده است.

وی تصریح کرد: گیلان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان رتبه ۱۱ کشور و به لحاظ درصد مشارکت رتبه ۲۵کشور می باشد و در انتخابات مجلس امسال ۱۳۰۹۵ نفر بیشتر شرکت کرده اند.

جلایی گفت: سلامت و امنیت در انتخابات گیلان نمره بسیار خوبی در استان داشته و عملکرد ستاد انتخابات استان و شهرستانها و هیات های نظارت و عوامل حفاظتی و تلاش رسانه ها و نامزدها بسیار خوب ارزیابی شده است.

رئیس ستاد انتخابات گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰ هزار و ۱۹ رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم که در حوزه انتخابیه رشت و خمام شامل فقط قسمت۳بند الف ماده ۲۲ یعنی ۸ هزار و ۶۷۸ رای سفید بوده که از حدنصاب ماده ۹ برابر تبصره۳ماده ۲۲ کسر میگردد در نتیجه انتخابات به دور دوم نرفته است.

محمد جلائی گفت: هم اکنون در حال بررسی اعتراض های نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت هستیم و در مسیر قانون برابر جدول زمانبندی کارها ادامه خواهد یافت و انتظار میرود نامزدها با تمکین به قانون در چهارچوب ضوابط درخواستها را پیگیری کنند و لازمست همه نامزدها با مراجعه با سامانه شفافیت مالی ؛ هزینه های انتخاباتی خود را فورا ثبت کنند در غیر اینصورت از داوطلبی در آینده محروم خواهند شد.

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار