مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان خبر داد:

تصویربرداری از شوکا و گوساله‌اش زنی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 فوریه 2024 | 07:24 ق.ظ
تصویربرداری از شوکا و گوساله‌اش زنی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک «حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویربرداری یک شوکا و گوساله‌اش توسط محیط‌بانان حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک سیاهکل خبر داد.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویربرداری یک شوکا و گوساله‌اش توسط محیط‌بانان حین گشت زنی در […]

«حمزه عشوری» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویربرداری یک شوکا و گوساله‌اش توسط محیط‌بانان حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک سیاهکل خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از تصویربرداری یک شوکا و گوساله‌اش توسط محیط‌بانان حین گشت زنی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک سیاهکل خبر داد.

 

«حمزه عشوری» با اعلام این خبر گفت: صبح روز شنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل به هدایت غلامرضا حیدری و علی سمندری حین گشت زنی در مناطق شکار ممنوع و برفی دیلمان و درفک یک راس شوکا و گوساله‌اش را مشاهده و موفق شدند تصویر بسیار زیبایی از این گونه ارزشمند به ثبت برسانند.

 

 

 

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: به دلیل جثه کوچک و پوشش جنگلی انبوه در زیستگاه شوکا مشاهده این گونه ارزشمند در طبیعت به ندرت اتفاق می‌افتد.

 

منطقه دیلمان و درفک با وسعت ۴۴ هزار هکتار در مناطق جنگلی و کوهستانی جنوب شهرستان سیاهکل در استان گیلان واقع شده و سال ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شده است.

 

این منطقه دارای تنوع زیستی کم نظیری شامل مرال، شوکا، خرس، پلنگ است که طی سالهای اخیر در این منطقه گزارش شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار