رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان گیلانی براساس تقویم زراعی کشت و کار خود را انجام دهند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: یکشنبه 28 ژانویه 2024 | 19:06 ب.ظ
کشاورزان گیلانی براساس تقویم زراعی کشت و کار خود را انجام دهند رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به مشکلات چند سال گذشته در گیلان به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ضروری است که امسال نیز تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی با استفاده از داده‌های حوزه هواشناسی انجام شود و کشاورزان نیز کشت و کار را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.   به گزارش […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به مشکلات چند سال گذشته در گیلان به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ضروری است که امسال نیز تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی با استفاده از داده‌های حوزه هواشناسی انجام شود و کشاورزان نیز کشت و کار را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صالح محمدی امروز در حاشیه برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی در استان گیلان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و گرمایش زمین یکی از چالش‌های دنیا بوده که مشکلاتی را در حوزه امنیت غذایی به وجود آورده است که برای فائق آمدن بر این مشکل، استفاده از اطلاعات دقیق هواشناسی برای برنامه‌ریزی سیستم‌های زراعی و تولیدات محصولات کشاورزی ضروری است، اظهار کرد: کشاورزان گیلانی تقویم زارعی را رعایت کنند.

 

وی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات چند سال گذشته در گیلان به دلیل کاهش بارندگی‌ها و نزولات جوی، ضروری است که امسال نیز تمامی فعالیت‌های بخش کشاورزی با استفاده از داده‌های حوزه هواشناسی انجام شود و کشاورزان نیز کشت و کار را بر اساس تقویم زراعی انجام دهند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه امروز ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی با محوریت هواشناسی کشاورزی، کم‌بارشی، افزایش دما و راهکارهای مقابله در رشت و منجیل برگزار شد، تصریح کرد: ۳۰ هزار کشاورز استان گیلان در سال جاری به روش‌های چهره‌به‌چهره، دوره‌های آموزشی و سایت‌های الگویی یادگیری از آموزش‌های لازم در حوزه کشاورزی بهره‌مند شدند.

 

محمدی گفت: کارشناسان و محققان این کاروان در حوزه‌های علوم هواشناسی، ترویج و سایر بخش‌های تحقیقات کشاورزی آموزش‌های لازم را به بهره‌برداران ارائه دادند.

 

این مسئول در خصوص هدف برگزاری ششمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی محصولات زراعی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در خصوص اهمیت و جایگاه توصیه‌های هواشناسی در بخش کشاورزی و شیوه‌های استخراج، تجزیه‌وتحلیل و دستیابی به آنها، ارائه آخرین اطلاعات کاربردی در خصوص وضعیت بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، ارائه آخرین توصیه‌های علمی و فنی برای مقابله با کم‌بارشی و افزایش دما در سال زراعی جاری و اهمیت توجه به بیمه محصولات کشاورزی برای افزایش تاب‌آوری در مقابل مخاطرات احتمالی از اهداف برگزاری این کاروان ترویجی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار