استاندار گیلان؛

روند پیشرفت ساخت مسکن طرح نهضت ملی در استان رضایت بخش نیست.

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 21 دسامبر 2023 | 15:22 ب.ظ
روند پیشرفت ساخت مسکن طرح نهضت ملی در استان رضایت بخش نیست. استاندار گیلان با انتقاد از کندی روند احداث مسکن در طرح نهضت ملی استان گفت؛ من دو ساله استاندار گیلان ام پروژه ۶۲۴ واحدی مسکن نهضت اقدام ملی رشت ۴۵درصد پیشرفت دارد اینکه نشد کار…… پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن رشت در زمینی به مساحت ۹۴۴۱۸ متر مربع در ۱۴ بلوک طراحی و […]

استاندار گیلان با انتقاد از کندی روند احداث مسکن در طرح نهضت ملی استان گفت؛ من دو ساله استاندار گیلان ام پروژه ۶۲۴ واحدی مسکن نهضت اقدام ملی رشت ۴۵درصد پیشرفت دارد اینکه نشد کار……

پروژه ۶۲۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن رشت در زمینی به مساحت ۹۴۴۱۸ متر مربع در ۱۴ بلوک طراحی و بصورت بنیاد ساخت در حال احداث می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ؛ دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان امروز در نشست شورای مسکن استان با بیان اینکه از آغاز ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن و مسکن روستایی حدود ۳ سال می‌گذردو این روند رضایت بخش نیست ، خواستار تسریع روند ساخت مسکن نهضت ملی در استان شد.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به ساخت و ساز در طرح‌های ملی، شیوه‌های سنتی جوابگو نیست افزود: باید از استادان دانشگاه و نخبگان در این بخش بهره گرفت تا احداث مسکن با سرعت بیشتر و با بهره از دانش روز به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان با اشاره به کمبود زمین در استان‌های شمالی به خصوص در گیلان و همچنین محدودیت موجود در کاربری زمین تصریح کرد:با در نظر گرفتن تراکم در زمین‌ها احداث مسکن بصورت چند طبقه سازی افزایش یابد تا تعداد بیشتری از متقاضیان بتوانند صاحب مسکن شوند.

رئیس شورای عالی مسکن گیلان با بیان اینکه افرادی که فاقد زمین و مسکن هستند، باید در شهر خود صاحب زمین یا مسکن شوند اضافه کرد: اگرچه افراد زیادی از شهر‌های دیگر در رشت مشغول به کار هستند و با توجه به کمبود زمین در مرکز گیلان، باید این امر ازسوی دستگاه‌های متولی بررسی شود تا هر شخص فاقد مسکن در شهر خود تسهیلات دریافت کند.

دکتر اسدالله عباسی با بیان اینکه ۴۳ هکتار زمین در مسکن مهر در اختیار بنیاد شهید قرار دارد و هنوز اقدام خاصی برای ساخت مسکن در آن انجام نشده ، گفت: اگر این زمین مشکل زیر ساخت دارد در اسرع وقت برطرف و ساخت را شروع کنید تا خانواده‌های شهدا بیش از این منتظر نمانند.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که جلوتر از زمان تعیین شده کار می‌کنند، در صورت صلاحدید، قرارداد‌های جدیدی با آنان بسته شود و از سوی دیگر پیمانکارانی که از زمان تعیین شده عقب هستند باید تلاش کنند تا در موعد مقرر تعهد خود را آماده کنند.

استاندار گیلان به عملکرد بانک‌ها در اعطای تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: روند فعالیت بانک‌ها مناسب است که باید طبق همین رویه همکاری ادامه داشته باشد و بانک مسکن بیشتر فعال شود.

۲۷ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی و ۱۱هزار واحد مسکن روستایی در گیلان در حال ساخت است

پ.ن؛

امیدواریم با دستور صریح استاندار و درایت مهندس فلاحتگر مدیرکل جدید راه و شهرسازی و همکاری مهندس دائمی مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی گیلان روند احداث مسکن در این استان تسریع یابد و هموطنان عزیز فاقد مسکن در مرکز استان و شهرستان های تابعه صاحب منزل شوند و از مستاجری خارج گردند و مهم تر از همه برای یکسال اسکان زیر منت برخی ها نروند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار