گودرزوند چگینی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت؛

لایحه بودجه مشکلات بسیاری دارد که در اصلاحیه رفع نشده است+فیلم

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 دسامبر 2023 | 10:44 ق.ظ
لایحه بودجه مشکلات بسیاری دارد که در اصلاحیه رفع نشده است+فیلم نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس، گفت: لایحه بودجه نقاط قوت و ضعفی دارد اما در لایحه اول ارائه شده به مجلس مشکلات عدیده ای وجود داشت که به نظر نمی رسد خیلی رفع شده باشد، چند سوال می پرسم تا برای مردم روشنگری شود و نمایندگان بتوانند بهتر رأی دهند. به گزارش پایگاه خبری […]
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس، گفت: لایحه بودجه نقاط قوت و ضعفی دارد اما در لایحه اول ارائه شده به مجلس مشکلات عدیده ای وجود داشت که به نظر نمی رسد خیلی رفع شده باشد، چند سوال می پرسم تا برای مردم روشنگری شود و نمایندگان بتوانند بهتر رأی دهند.
مهرداد گودرزوند چگینی در نطق میان دستور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر ، مهرداد گودرزوندچگینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: لایحه بودجه نقاط قوت و ضعفی دارد اما در لایحه اول ارائه شده به مجلس مشکلات عدیده ای وجود داشت که به نظر نمی رسد خیلی رفع شده باشد، چند سوال می پرسم تا برای مردم روشنگری شود و نمایندگان بتوانند بهتر رأی دهند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه میزان تورم بر مردم تحمیل می کند، ناترازی بودجه چگونه تامین می شود؟ افزایش ۴۹٫۸ درصدی مالیات چند درصد تورم بر جامعه اعمال می کند؟ از سوی دیگر افزایش ۵۴٫۸ درصدی مالیات بر کالا و خدمات چه میزان قیمت کالا و خدمات را افزایش می دهد، آیا دولت شرایط تورمی را پیش بینی کرده زیرا این اقدام بر بازار تحمیل و تورم چند برابری می شود.

وی افزود: آیا افزایش ۱۸ درصدی متوسط حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب با تورم دیده شده است، آیا پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه لحاظ شده است؟ با توجه به درخواست دولت برای حذف ارز ترجیحی راهکاری برای حذف ارز چند نرخی در لایحه بودجه دیده شده یا سردرگمی تجار همچنان وجود دارد؟

گودرزوند چگینی عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری نکنیم مشکلات افزایش پیدا می کند، آیا معافیت سالانه حقوق و دستمزد متناسب با تورم در کشور است؟ آیا امنیت غذایی مورد توجه بوده است؟ کاهش یارانه نان چه کمکی به افراد زیر خط فقر می کند؟ آیا به خرید راحت تر نان مردم منجر می شود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: آیا در تبصره ۱۴ با توجه به ناترازی بودجه در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش بینی لازم شده است؟ آیا نهضت ملی مسکن مطالبات فرهنگیان و متناسب سازی حقوق ها مورد توجه بوده است؟

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار