اگر اهرم نظارت ها محکم باشد کسی جرات تخلف به خود نمی دهد

تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 2 نوامبر 2023 | 11:12 ق.ظ
اگر اهرم نظارت ها محکم باشد کسی جرات تخلف به خود نمی دهد استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران از هم اکنون باید به فکر خرید اقلام اساسی برای مایحتاج مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان باشند، گفت: این مهم نباید به روزهای پایانی سال موکول شود؛ تا تامین اقلام مورد نیاز مردم در زمان یادشده با مشکل مواجه نشود. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک […]

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیران از هم اکنون باید به فکر خرید اقلام اساسی برای مایحتاج مردم در شب عید و ماه مبارک رمضان باشند، گفت: این مهم نباید به روزهای پایانی سال موکول شود؛ تا تامین اقلام مورد نیاز مردم در زمان یادشده با مشکل مواجه نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان اظهار کرد: در گیلان مرکبات به اندازه نیاز استان تولید می شود که می‌توان در تعامل با سایر استان‌ها این محصول را با دیگر میوه های مورد نیاز استان چون سیب تهاتر و روانه بازار کرد.

 

وی گفت: ضمن برخورداری از میادین میوه و تره بار در سطح شهرهای استان می توان با ایجاد میادین میوه و تره بار موقت در برخی مناطق شهری و روستایی از جمله شهر رشت، توزیع را متوازن کرد؛ قیمت گذاری اقلام از هم اکنون باید محاسبه و پیش بینی شود.

 

عباسی تاکید کرد: نباید کالایی که امروز تولید شده در ماه‌های آینده گران شود؛ از هم اکنون باید کنترل لازم در این زمینه انجام شود تا مردم با اعتماد و اطمینان به مسئولان بیش از نیاز خرید نکنند، تا در بازار با کمبود عرضه مواجه شویم.

 

استاندار گیلان اضافه کرد: باید ذخیره راهبردی پروتئین مرغ و گوشت نیز انجام شود و ضمن کنترل قیمت‌ها، توزیع گوشت منجمد در بازار به اندازه تقاضا صورت گیرد تا قیمت ها و عرضه متوازن و متعادل باشد.

 

عباسی در خصوص قیمت برنج نیز گفت: با توجه به محدودیت واردات برنج در کشور برنج داخلی قیمت خود را باز یافته است؛ در مورد کالابرگ الکترونیک نیز فرمانداران، بخشداران و دهیاران اطلاع رسانی داشته باشند تا برخی از دهستانهایی که به این طرح نپیوسته اند با مزایای این طرح آشنا شوند.

 

بازرسی ها و گشت مشترک بصورت متوالی باشد

 

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: ارائه خدمات به دهستان‌ها و روستاها برای ما بسیار حائز اهمیت است تا خدمات بیشتری به آنان ارائه کنیم.

 

وی به طرح هوشمند سازی یارانه و کیفیت آرد و نان نیز اشاره کرد و افزود: باید بازرسی های و نظارت ها مداوم و ادامه دار باشد و کیفیت آرد عرضه شده و نان مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

 

استاندار گیلان با انتقاد از افزایش بی رویه تعداد مشاوران املاک در استان گیلان اظهار داشت: در برخی از مناطق تعداد این مشاوران بیش از تعداد خانوار آن منطقه است؛ از این باید مجوز این واحدها بررسی شود زیرا بسیاری فاقد مجوز هستند.

 

عباسی در مورد فروشگاه‌ها بزرگ زنجیره ای نیز گفت: در صدور مجوز برای این فروشگاه ها باید دقت لازم در خصوص تعداد خانوار ساکن در منطقه انجام شود؛ تصمیم گیری در خصوص بازگشایی این فروشگاه ها در برش استانی انجام می شود، بازار باید رونق داشته باشد.

 

وی به روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها تاکید کرد: در صدور مجوزهای واحدهای صنفی دقت لازم را داشته باشند و با موارد تخلف برخورد کنند.

 

وی با بیان اینکه مدیران باید پشتیبان مردم باشند، تصریح کرد: در زنجیره تولید طیور بویژه در قیمت جوجه، تخم مرغ نطفه دار و سایر موارد نظارت و در برخی موارد نظارت‌ها تشدید شود؛ اگر اهرم نظارت ها محکم باشد کسی جرات تخلف به خود نمی دهد.

 

استاندر گیلان در مورد نرخ گذاری سرویس مدارس نیز گفت: قیمت این سرویس ها باید بازنگری شود تا اولیاء دانش آموزان دچار فشار اقتصادی نشوند.

 

وی خواستار بازرسی ها و گشت مشترک بصورت متوالی و متناوب شد و افزود: بازرسی‌ها از نانوایی ها باید بطور مستمر ادامه داشته باشد تا کسی جرات نکند نان نامرغوب به مردم عرضه کند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار