همزمان با سالروز زلزله 31 خرداد رودبار؛

همایش بزرگ مهندسان با موضوع «طراحی بر مبنای عملکرد» در گیلان برگزار شد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 ژوئن 2023 | 10:31 ق.ظ
همایش بزرگ مهندسان با موضوع «طراحی بر مبنای عملکرد» در گیلان برگزار شد به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صبح امروز، همایش دو روزه «طراحی بر مبنای عملکرد» ویژه مهندسین با همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با حضور مهمانان استانی و کشوری در تالار حکمت دانشگاه گیلان آغاز شد.   مراسم افتتاحیه این همایش با حضور مهندس حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ صبح امروز، همایش دو روزه «طراحی بر مبنای عملکرد» ویژه مهندسین با همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان با حضور مهمانان استانی و کشوری در تالار حکمت دانشگاه گیلان آغاز شد.

 

مراسم افتتاحیه این همایش با حضور مهندس حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، استاندار گیلان، نماینده رشت در مجلس، فرمانده سپاه قدس استان و… برگزار شد.

 

مهندس شعبانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در ابتدای مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان و مهندسان حاضر در همایش گفت: از زلزله‌ها باید در راستای مقاوم سازی ساختمان‌ها و اماکن مسکونی و تجاری درس آموخت.

 

شعبانی با اشاره به اینکه زلزله ها بر شرایط اقتصادی و معیشتی تاثیرگذار است، گفت: زلزله‌ها علاوه بر تخریب ساختمان‌ها، زندگی و روح و روان جامعه را متزلزل می‌کنند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان گفت: گریزی از پدیده طبیعی زلزله وجود ندارد اما می‌توان با مقاوم سازی ساختمان‌ها از خسارات جبران ناپذیر پیشگیری نمود. تشکیل سازمان نظام مهندسی در کاهش آسیب پذیری مؤثر بوده است.

 

شعبانی تاکید کرد: جامعه امروز نیازمند مهندسین متخصص و متعهد است.

 

در ادامه مراسم، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به سالگرد زلزله گیلان گفت: زلزله فاجعه بار سال ۶۹ رودبار و منجیل در کمتر از ۳۰ ثانیه جان ۳۷ هزار گیلانی را گرفت.

 

شکیب افزود: زلزله تلخ رودبار باعث شد تا در سال ۷۴ با تصویب مجلس شورای اسلامی، نظام مهندسی در کشور شکل بگیرد.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد در اجرا و طراحی ساختمان گفت: کاهش خسارت و افزایش تاب آوری سازه و مقاوم سازی با رویکرد طراحی بر مبنای عملکرد تحقق می‌پذیرد.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از سازه‌ها توسط برخی افراد غیرصلاحیت دار ساخته می‌شود، گفت: سازه نگاری و صنعت ساختمان در کشور باید بازنگری شود و دولت در این راستا باید پیشگام باشد و کمک کند.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت: در بخش انرژی از پرمصرف‌ ترین ها در جهان هستیم و باید رده انرژی در صنعت ساختمان پیاده سازی شود و سازمان نظام مهندسی به این سمت حرکت کند.

 

شکیب با اشاره به برگزاری چهارمین دوره آموزشی طراحی بر مبنای عملکرد در کشور، افزود: سیستم نظام مهندسی باید به سمت دانش بنیان سوق داده شود.

 

استاندار گیلان، فرمانده سپاه قدس استان، سیدعلی آقازاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

 

گفتنی است همایش طراحی بر مبنای عملکرد (مبانی و نیازها) طی دو روز با حضور اساتید مطرح مهندسی کشور به همت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار