در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و سالگرد شهادت اولین شهید نهضت امام خمینی در مصلی رودبار عنوان شد؛

تلاش‌های مردم شهرستان رودبار برای به ثمر رسیدن انقلاب هیچ وقت فراموش شدنی نخواهد بود.

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 5 ژوئن 2023 | 09:21 ق.ظ
تلاش‌های مردم شهرستان رودبار برای به ثمر رسیدن انقلاب هیچ وقت فراموش شدنی نخواهد بود. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی، ما مسئولان در جهاد تصمیم و مردم در جهاد تبیین باید حرکت کنیم، گفت: قبلا دشمن به دنبال تجزیه جغرافیایی کشور بود اما امروز هر ایرانی اگر ذهنش به تسخیر دشمن در بیاید به اندازه همان یک نفر تجزیه را در کشور خواهیم داشت و […]

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی، ما مسئولان در جهاد تصمیم و مردم در جهاد تبیین باید حرکت کنیم، گفت: قبلا دشمن به دنبال تجزیه جغرافیایی کشور بود اما امروز هر ایرانی اگر ذهنش به تسخیر دشمن در بیاید به اندازه همان یک نفر تجزیه را در کشور خواهیم داشت و موفقیت در این عرصه به کارآمدی و تلاش نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمدباقر قالیباف در مراسم بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و نکوداشت شهید سید یونس رودباری در رودبار، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان و امام راحل، اظهار کرد: در هر موقعیت و در هر اموراتی که کشور به موفقیت رسید، زمانی بود که مردم در عرصه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه جهاد ما ادامه دادن راه امام است، گفت:

در جنگ ترکیبی باید جهاد تبیینی را دنبال کنیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌تر از جهاد تبیین برای ما مسئولان جهاد تصمیم است، گفت:

ما باید تصمیم بگیریم، نه هر تصمیمی، تصمیم درست و صحیح و این تصمیم مبتنی بر خرد جمعی و برخواسته از شجاعت، مسئولیت‌پذیری و تخصص است. تصمیمی که حاضر شویم مانند شهیدان آبرو، جان و مال خود را بر پای عملیاتی‌کردن آن بگذاریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه در تصمیم درست، قدرت‌طلبی و سهم‌خواهی نیست، بیان کرد:

با برنامه درست و با مسئله‌محوری می توانیم بر مشکلات فائق شویم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:

در مجلس یازدهم تلاش کردیم بر اساس نقشه راه حرکت کنیم و اگر تصمیمی در ظاهر به ضرر ما است، تصویب کنیم.

وی با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور، افزود:

در حال حاضر از نظر منابع انسانی در شرایط ایده‌آلی هستیم اما اگر با همین کاهش نرخ رشد جمعیت پیش برویم، پنجره جمعیتی کشور در دهه دیگر بسته می‌شود و در دو دهه بعد با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شویم.

قالیباف با اشاره به اهمیت حل مشکلات کشور بر پایه مسئله‌محوری، گفت:

کشور ۴ تا ۵ مشکل اصلی و محوری دارد که در برنامه توسعه باید این چند مسئله محوری را حل کنیم و در پی آن مسائل جزئی حل می‌شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی، ما مسئولان در جهاد تصمیم و مردم در جهاد تبیین باید حرکت کنیم، خاطر نشان کرد:

قبلا دشمن به دنبال تجزیه جغرافیایی کشور بود اما امروز هر ایرانی اگر ذهنش به تسخیر دشمن در بیاید به اندازه همان یک نفر تجزیه را در کشور خواهیم داشت و موفقیت در این عرصه به کارآمدی و تلاش نیاز دارد.

 

استاندار گیلان هم در این مراسم با اشاره به مقاومت مردم رودبار مقابل رژیم ستم شاهی از سال ۴۲ تا کنون گفت:

تلاش‌های مردم این دیار برای به ثمر رسیدن انقلاب هیچ وقت فراموش شدنی نخواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی با قدردانی از صبر و ایستادگی مردم در برابر مشکلات کشور به ویژه اغتششات اخیر گفت:

در اغتشاشات پارسال مردم رودبار با ایستادگی مقابل فتنه گران و در دفع توطئه دشمنان پیشگام بودند.

 

وی با قدردانی از حمایت مجلس از دولت و همراهی رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت با مسوولان اجرایی برای پیگیری امور در کشور گفت:

آقای قالیباف در طول دهه‌های گذشته خدمات ارزنده‌ای به انقلاب و مردم کشور اهدا کرده و در زلزله سال ۶۹ رودبارهم از نخستین افرادی بود که در کنار مردم حضور یافت.

 

استاندار در ادامه با اشاره به تکمیل آزاد راه رشت – قزوین در بخش رودبار و بهره برداری از باقی مانده این پروژه گفت:

تلاش می‌کنیم این طرح تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

 

دکتر عباسی همچنین از آغاز به کار دوباره معدن سنگرود رودبار پس از ۲۰ سال تعطیلی خبرداد و گفت:

با شروع به کار این معدن در فاز نخست ۲۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند.

 

وی همچنین از فعالیت مجدد کارخانه تولید کفش گنجه رودبار هم خبرداد و گفت:

۲۰۰ نفر هم در این کارخانه رودبار مشغول به کار می‌شود.

 

استاندار همچنین از برند سازی زیتون رودبار و تلاش برای افزایش تولید این محصول در رودبار خبرداد و گفت:

برندسازی زیتون رودبار و کاهش خام فروشی دستور کار جدی دولت است.

 

دکتر عباسی همچنین از کاهش نرخ بیکاری در استان خبرداد و افزود:

آمار‌های اشتغالزایی در گیلان بیشتر از تعهد اشتغال در استان است و نرخ بیکاری در گیلان هم یک و سه دهم درصد از میانگین کشوری کمتر است.

 

وی تصریح کرد:

مشارکت مردم گیلان هم در بخش اقتصادی ۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری این مراسم گفت:

حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در رودبار فرصت مغتنی برای حل مشکلات این شهرستان است.

 

مهرداد گودرزوند چگینی افزود:

نشست صبح امروز شورای اداری رودبار مصوبات خوبی برای این شهرستان تصویب شد که امیدواریم با اجرای آن‌ها مشکلات رودبار کاهش یابد.

 

درفک خبر/ محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح امروز (دوشنبه، ۱۵ خرداد ۱۴۰۲) به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت قیام پانزده خرداد با محوریت شهید یونس رودباری وارد استان گیلان شده است، در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار حاضر شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: امروز بخشی از قدرت جمهوری اسلامی در دست ماست که ثمره خون شهدا و امام شهدا است از این رو باید با اختیاراتی که داریم بتوانیم برای مردم و رفع مشکلات آن‌ها کار کنیم.

 

دشمنان به دنبال شکست جمهوری اسلامی در حوزه توزیع قدرت هستند

 

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه دشمنی دشمنان انقلاب پایان نمی‌پذیرد، گفت:

طبق فرمایشات رهبری سنت‌های الهی تغییر ناپذیر بوده و خداوند پیروزی مؤمنان را تضمین کرده است. از دید من دشمنان ما فقط به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی در حوزه توزیع قدرت، یک الگوی موفق نباشد و زمین بخورد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه آن‌ها استقلال از جنسی که ما به دنبال آن هستیم را نمی‌خواهند، اظهار داشت:

اگر ایران قدرتمند را می‌خواهیم باید کارآمدی دین در جامعه را به اثبات برسانیم و اگر می‌خواهیم راه امام (ره) و شهدا را پاس بداریم باید الگوی جمهوری اسلامی را موفق جلوه دهیم. ما می‌خواهیم پرقدرت باشیم و به الگو تبدیل شویم.

 

تمرکزگرایی باعث هزینه اضافی در مدیریت کشور می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم که باید دنبال شود، تمرکززدایی از مرکز و واگذاری کارهایی از جنس تصدی‌گری و محلی به استان‌ها است، عنوان کرد:

یکی از گره‌هایی که باعث هزینه اضافی در کار می‌شود به دلیل تمرکزگرایی است.

 

وی با ذکر مثالی در این باره گفت:

چرا باید تنظیم آرد نانوایی نیز در مرکز انجام شود؟ البته باید پنل اصلی آن در مرکز باشد اما دخالت در توزیع آن باید بر عهده بخشداری هر منطقه باشد. این ظرفیت از سال گذشته در دولت فعلی فراهم شده است که توزیع آرد به گونه‌ای باشد که هیچ نانوایی در جریان پخت نان با کمبود آرد مواجه نشود.

دکتر قالیباف در ادامه برای حل چنین مشکلاتی به یکی از اقدامات مجلس یازدهم اشاره کرد و یادآور شد:

در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰، تبصره ۱۸ بودجه در حوزه اشتغال به نحوی تصویب شد که اعتبارات این حوزه به استانداری‌ها واگذار شود که البته در سال ۱۴۰۱ به خوبی اجرا نشد که حتی به نظر می‌رسد اعتبارات این حوزه در این سال به ۱۰ درصد هم نرسید اما در سال ۱۴۰۲ با توجه به گفت و گویی که با رئیس جمهور داشتیم به این نتیجه رسیدیم که تخصیص اعتبارات حوزه اشتغال بار دیگر از مسیر قانونی خود طی شده و بدون طی مسیر سازمان برنامه و بودجه از طریق حسابی در خزانه‌داری هر استان، به این حوزه تخصیص می‌یابد که رقم قابل توجهی به میزان حدود ۱۴۰ همت خواهد بود صورت گیرد. در چنین شرایطی این تصمیم می‌تواند به اقتصاد خُرد استان‌ها و در استانی مانند گیلان در حوزه صنایع دستی، گردشگری و صادرات کمک کند. در نهایت مسئولان استانی از استاندار تا مدیران باید نسبت به نحوه تخصیص این اعتبار پاسخگو باشند.

 

مولدسازی از دارایی‌های غیرمنقول و غیرنیاز، مشکلات کشور را برطرف می‌کند

 

رئیس قوه مقننه موضوع مولدسازی در کشور را ناشناخته توصیف کرد و افزود:

زمانی که من وارد نیروی انتظامی شدم سهم این نهاد ۳.۲ درصد از بودجه عمومی بود و زمان خروج من از ناجا این میزان با ۰.۲ درصد کاهش به ۳ درصد رسید اما تصور بر این بود که بودجه ناجا افزایش یافته است چرا که ظرف این مدت اقدامات زیادی صورت گرفت؛ سیستم نوسازی شد و تعداد پاسگاه‌ها نیز افزایش یافت.

 

وی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه نوع نظارت در برخی دستگاه‌های نظارتی باعث شده شجاعت از مدیران گرفته شود و از ظرفیت‌ها استفاده نشود، اظهار داشت:

در حال حاضر مولدسازی به استان‌ها واگذار و موانع سر راه آن برداشته شده است از این رو می‌خواهم جلسه مولدسازی هر هفته در استان برگزار شود. این مولدسازی‌ها صرفاً برای دارایی‌های غیرمنقول و غیرنیاز است و شامل سهام در بورس نمی‌شود.

 

ناترازی و بدمصرف کردن برق و گاز نیازمند مدیریت است

 

دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به اینکه برای تولید هر متر مکعب انرژی ۸ دلار اما برای صرفه‌جویی همین میزان تنها یک دلار بودجه نیاز است، عنوان کرد:

اگر روش‌های غلط را اصلاح کنیم می‌توانیم کمبود و ناترازی حوزه انرژی را برطرف کنیم. در حال حاضر ۱۰۴ میلیارد دلار در سال از محل هدر رفت انرژی به باد می‌دهیم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات حوزه انرژی برق از طرفی به علت ناترازی در حوزه برق و گاهی به دلیل بد مصرف کردن است، اظهار داشت:

حل موضوع در این حوزه نیازمند راهکارهای میان مدت و بلندمدت است اما شما مدیران استانی باید ناترازی‌ها را در زمان تابستان و زمستان مدیریت کنید.

 

معضل زباله‌های سواحل گیلان بدون هزینه و ظرف ۳ سال قابل حل است

 

دکتر قالیباف با بیان اینکه در زمان زلزله رودبار، جزو اولین گروه‌هایی بوده که برای خدمت‌رسانی خودش را به رودبار رسانده است، گفت:

بعد از ۳۰ سال آمده‌ایم تا برخی مشکلات منطقه را بررسی کنیم که از اهم آن مشکل حوزه آب است. ما با همه وجود تلاش می‌کنیم که مشکل آب گلستان، مازندران و گیلان حل شود. بحث مدیریت زباله سواحل گیلان نیز از جمله مواردی است که با وجود اینکه قابل حل است اما حدود ۵۰ سال است ادامه دارد.

 

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه موضوع زباله موضوعی قابل حل است، عنوان کرد:

همه ابعاد این مسأله را می‌شناسم و این موضوعی است که در بدترین شرایط و بدون هزینه ظرف مدت ۳ سال قابل حل است اما هنوز ۵۰ سال است روی زمین مانده است. موضوعات این چنینی با همت مسئولان و مردم برطرف می‌شود.

 

استاندار گیلان: آزاد راه قزوین ـ رشت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

 

اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رودبار، در سالن اجتماعات فرمانداری رودبار با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گیلان با تقدیم هشت هزار شهید یکی از ولایتمدار ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد:

سفر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به گیلان برای دومین بار در یک‌سال اخیر نشان‌دهنده اهمیت این استان در حوزه‌‌های مختلف است.

 

وی با اشاره به رفع برخی از مشکلات گیلان در عرصه‌های زیرساختی گفت:

در طی یک‌سال و نیم گذشته اقدامات خوبی برای رفع مشکلات استان انجام شده ولی برای رفع برخی دیگر معضلات و تکمیل پروژه‌های مهم استان نیاز به حمایت ملی داریم.

 

استاندار گیلان، رودبار را با توجه با ویژگی‌های خود پیشانی این استان معرفی کرد و افزود:

رودبار با توجه به ویژگی‌‌های خود پیشانی استان گیلان بوده و از لحاظ وسعت برترین شهرستان گیلان و همچنین در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی دارای ویژگی‌های مهمی است.

 

عباسی با تأکید بر رفع بسیاری از مشکلات کارخانجات صنعتی در گیلان در چند وقت اخیر بیان کرد:

با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون بیش از ۱۷۸ واحد تولیدی و صنعتی گیلان احیا شده که بخش اعظمی از آنان در شهرستان رودبار می‌باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی از ایام سال به اندازه میزان ‌جمعیت گیلان مسافر وارد این استان می‌شود، گفت:

در گیلان شاهد حضور گردشگران بسیار زیادی هستیم لذا با توجه به حضور گردشگران برای تأمین، مایحتاج از جمله مرغ و نان به هیچ‌ مشکلی برنخوردیم.

 

نماینده عالی دولت در گیلان از رتبه سونی این استان در تولید مرغ در سطح کشور خبر داد و گفت:

گیلان در تولید مرغ رتبه پنجم کشور را داشته است و اکنون به رتبه سوم دست یافته‌ایم، لذا با توجه به نیاز استان اکنون میزان تولید مرغ در این استان به روزانه ۵۰۰ تن رسیده است که نیاز داخلی استان می‌باشد.

 

به گفته عباسی بخش قابل توجهی از مرغ استان‌های همجوار مانند البرز، قزوین، تهران و اردبیل توسط واحدهای مرغ گیلان تامین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه گیلان در عرصه تولیدات کشاورزی و از جمله برنج دارای رتبه دوم کشوری است، افزود:

درخصوص تأمین منابع آبی همواره دارای مشکلاتی بودیم ولی با مدیریت جهادی مشکلی برای شالیکاران ایجاد نشده و این امر در حال کنترل است.

 

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توربین‌های بادی و انرژی خورشیدی در تأمین انرژی استان، بیان کرد:

در حوزه انرژی مثل برق و گاز نگذاشتیم مردم دچار مشکل شوند که مهمترین دلیل آن استفاده از توربین‌های بادی در لوشان و تلاش برای بهره‌مندی از انرژی خورشیدی در شهرستان رودبار می‌باشد.

 

عباسی، احیای کارخانه معدن سنگرود را نماد مدیریت جهادی دولت سیزدهم در کشور دانست و تصریح کرد:

در این کارخانه ۲ الی سه هزار نفر مشغول به فعالیت بودند که در چندسال گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها نابود شد، ولی با پیگیری مدیران استانی و تلاش‌های وزیر وقت صمت، این کارخانه احیا شده و مراحل تامین تجهیزات در حال انجام است.

 

وی با تأکید بر لزوم توجه به ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در گیلان گفت:

۱۰‌ محصول کشاورزی ارزش افزوده در گیلان وجود دارد به طوری که در حوزه زیتون به جای خام فروشی اقدام به تولید ارزش افزوده از جمله روغن کشی کرده و اکنون ۵۰ کارخانه روغن‌کشی زیتون در این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری در این استان افزود:

یکی از شعارهای دولت سیزدهم کاهش نرخ بیکاری در کشور است و اکنون بیکاری در گیلان نسبت به میانگین کشوری ۳.۹ دهم کشور کمتر است و تلاشیم این آمار را کاهش کنیم.

 

عباسی با اشاره به اهمیت آزادراه قزوین ـ رشت در توسعه گیلان و کاهش بار ترافیکی منطقه گفت:

آزادراه دارای اهمیت بوده و در سفر ریاست محترم جمهوری اعتباراتی در نظر گرفته است از این رو در تلاشیم تا این هشت کیلومتر را تا پایان سال تکمیل‌کنیم.

 

وی با تأکید بر اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل پروژه‌های ریلی در کشور افزود:

با پیگیری‌های صورت گرفته راه‌آهن ـ رشت ـ کاسپین تا چند ماه آینده تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد.

 

رودبار در حوزه زیرساختی‌با معضلاتی مواجه است

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهید یونس رو باید نخستین شهید نهضت امام خمینی(ره) بوده است، اظهار کرد:

وجود شهدایی همچون شهید یونس رودباری نشان دهنده ولایتمداری مردم گیلان و شهرستان رودبار در طول تاریخ نهضت انقلاب اسلامی است.

 

مهرداد گودرزوند چگینی با اشاره به مهاجر پذیر بودن شهرستان رودبار گفت:

۷۰ درصد منابع استان از جمله مصالح، کشاورزی و آب در این استان تأمین می‌شود ولی متأسفانه در حوزه امکانات و زیرساخت‌ها کماکان‌ با مشکلاتی مواجه هستیم.

 

وی وجود ۱۰‌ هزار هکتار باغ زیتون‌را نشان‌دهنده اهمیت کشاورزی در شهرستان رودبار برشمرد و بیان کرد:

 

سه هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی شالیزاری، ۸۰‌ هکتار باغ انار، ۹۰‌ هکتار باغ گردو و ۹۰ هکتار فندق نشان از نقش این شهرستان در تأمین زنجیره غذایی کشور د استان می‌باشد.

 

نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور گذشته در خصوص حل مشکلات رودبار اقداماتی خوبی انجام شده است، تصریح کرد:

زیرساخت‌های شهرستان رودبار بعد از زلزله سال ۶۹‌ به طور کامل از بین رفت ولی اکنون علیرغم اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای حل این مشکلات برخی از این معضلات کماکان وجود دارد.

 

اعتبارات بودجه‌ای گیلان افزایش پیدا کند

 

رئیس مجمع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیران باید به طور جهادی عمل کرده و در راستای حل مشکلات کشور از هیچ تلاشی دریغ نکنند، اظهار کرد:

گیلان دارای ۲ میلیون جمعیت است ولی اکنون چیزی بالغ بر یک میلیون مسافر وارد استان شده است و انتظار داریم بودجه درنظر گرفته برای گیلان بیش از گذشته باشد زیرا این بود که کفاف جمعیت استان‌ را نمی‌دهد‌.

 

محمدرضا احمدی با تأکید بر لزوم توجه به تکمیل پروژه‌های‌ عمرانی مهم در گیلان افزود:

برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی و عمرانی از جمله هشت کیلومتر آزاد راه قزوین_رشت باید میزان بودجه تعلق گرفته به گیلان افزایش پیدا کند.

 

وی ترافیک ورودی و خروجی رودبار را یکی از بزرگترین مشکلات استان در فصول مختلف سال برشمرد و افزود:

ترافیک ورودی و خروجی رودبار به یک معضل مواجه شده است و باید تمهیداتی در ابن خصوص انجام شود تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

 

هزینه‌های کشاورزی کاهش یابد، راضی به افزایش قیمت برنج نیستیم

 

 

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام ارتحال امام (ره) و گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد، ضمن تشکر از دکتر قالیباف برای تشکیل گروهی جهت حل مشکلات حوزه برنج و آب استان گیلان، اظهار کرد:

براساس ماده ۲۳ اجازه داده شده است سدی روی رودخانه قزل اوزن زده شود، که اگر جلوی آن گرفته نشود مشکلات زیادی در استان گیلان به وجود می‌آید.

 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان گیلان تک محصولی هستند و شغل دیگری ندارند، تصریح کرد:

هزینه کشاورزی پایین بیاید، ما قیمت برنج را افزایش نمی‌دهیم و راضی به آن نیستیم که احداث این سد با استفاده از ماده ۲۳ برای ما مشکل ایجاد می‌کند و هزینه را افزایش می‌دهد که لازم است حذف شود. موضوع کود و سم نیز از دیگر مسائلی است که کشاورزان را نیازمند توجه به آن کرده است.

 

توسعه گردشگری گیلان مسیری برای تأمین معیشت مردم در کنار کشاورزی

 

پرویز محمدنژادقاضی محله نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر تأمین امکانات رفاهی مردم، اظهار کرد:

کشاورزی یکی از موضوعاتی است که حل مشکلات آن می‌تواند به توسعه رفاه و آسایش مردم کمک کند که در این زمینه رسیدگی به حوزه آب کشاورزی ضروری است.

 

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروهی برای حل ریشه‌ای این معضل، گفت:

لازم است با پیگیری معضل آب بتوانیم گامی در حوزه توسعه کشاورزی استان برداریم.

 

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری می‌تواند در کنار کار کشاورزی به تأمین معیشت مردم گیلان کمک کند، افزود:

باید تلاش شود تا زیرساخت‌های مورد نیاز تأمین و یا تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار