استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی در مسیر توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد  🔺تعریف ۱۸ حلقه‌ی گردشگری در استان گیلان

مجیدرضایی ماشمیانی
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 فوریه 2018 | 18:33 ب.ظ
استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی در مسیر توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد  🔺تعریف ۱۸ حلقه‌ی گردشگری در استان گیلان درفک خبر: استاندار امشب در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بر ضرورت هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد تأکید کرد و گفت: با استفاده از این تسهیلات می‌توان در بین مددجویان کمیته‌ی امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد. به گزارش پایگاه خبر تحلیلی درفک خبر از استانداری گیلان؛ دکتر […]

درفک خبر:

استاندار امشب در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بر ضرورت هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد تأکید کرد و گفت: با استفاده از این تسهیلات می‌توان در بین مددجویان کمیته‌ی امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی درفک خبر از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این دیدار ضمن خیرمقدم به مهندس فتاح از سفر به گیلان با اشاره به اینکه این سفر منشأ خیری برای استان خواهد بود افزود: اگر در ۲ موضوع اساسی اشتغال و مسکن تحرکات خوبی شکل گیرد بسیاری از مشکلات معیشتی مردم برطرف خواهد شد.

وی بر لزوم جهت‌دهی اشتغال متناسب با هر استان تأکید و تصریح کرد: درخصوص مشاغلی که با حداکثر ۳۰ میلیون تومان به شغل منتهی می‌شود باید تمامی دستگاه‌ها به ویژه کمیته‌ امداد تلاش مستمر نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: برای حمایت از مشاغلی که به شغل پایدار ختم می‌شوند باید برای هر روستا یک شناسنامه در این حوزه تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه در استان گیلان باتوجه به ظرفیت‌های متفاوت می‌توان شغل‌های متنوعی ایجاد کرد اظهار داشت: اقدامات مشترکی را در این خصوص با همکاری دستگاه‌های اجرایی آغاز کرده‌ایم و گردشگری اولویت اصلی ما است.

وی گفت: امکان توسعه در بخش گردشگری باتوجه به مشاغل گسترده‌ی این بخش بسیار قابل توجه است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در گام دوم مشاغل مرتبط با کشاورزی از اهمیت برخوردار است افزود: در استان گیلان در بخش مشاغل خرد می‌توان اقدامات بسیاری را به ثمر نشاند.

وی بر ضرورت هدایت تسهیلات اشتغال روستایی در جهت توانمندسازی مددجویان کمیته‌ی امداد تأکید و تصریح کرد: از محل ۱٫۵ میلیارد دلار تسهیلات اشتغال روستایی که سهم گیلان از آن تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان است می‌توان در بین مددجویان کمیته‌ی امداد اشتغال پایدار ایجاد کرد.

دکتر سالاری به تعریف ۱۸ حلقه‌ی گردشگری در استان گیلان اشاره و خاطر نشان کرد: اطمینان کامل داریم که در تمامی این ۱۸ زنجیره به اشتغال پایدار و درآمدزایی می‌رسیم.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی استان نیز باید به این مرحله برسیم گفت: هدف ما در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی این است که شغل پایدار ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از حمایت‌های کمیته‌ی امداد، سپاه و دکتر نوبخت در ساخت مسکن محرومان در گیلان افزود: تمام اهتمام خود را بکار خواهیم گرفت تا در سال آینده ساخت ۲ هزار واحد مسکن روستایی محرومان به ثمر بنشیند.

در این دیدار که سردار عبداله پور فرمانده سپاه قدس گیلان نیز حضور داشت رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور دکتر سالاری را یک یار همراه برای کمیته امداد در مقاطع مختلف دانست و گفت: حدود ۵٫۵ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند و که ۷ درصد جمعیت استان گیلان نیز شامل این بخش می‌شوند.

پرویز فتاح با بیان اینکه در ۲ سال اخیر اهتمام ویژه‌ای مبنی بر کاهش تعداد مددجویان کمیته امداد شکل گرفته افزود: بخشی از این کاهش ناشی از خروج طبیعی این افراد و بخشی دیگر به واسطه‌ی ایجاد اشتغال برای آنان بوده است.

وی به تمرکز کمیته امداد در حوزه‌ی اشتغال مددجویان کمیته امداد اشاره و خاطر نشان کرد: این اقدام هدف مشترک دولت و کمیته امداد امام خمینی (ره) محسوب می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سالجاری با همکاری دولت و مجلس تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در استان گیلان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است گفت: این تسهیلات امسال برای استان گیلان ۱۰۰ میلیارد تومان است که شامل بیش از ۶ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد می‌شود.

فتاح به جذب ۶۷ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در استان گیلان تاکنون اشاره و اظهار داشت: انتظار داریم با تأکیدی که استاندار گیلان در این خصوص به بانک‌ها خواهند داشت ۳۳ درصد باقیمانده این تسهیلات نیز جذب شود.

وی افتتاح مسکن مددجویان کمیته امداد را یکی از اهداف سفر خود به گیلان اشاره کرد و گفت: باتوجه به استهلاک مسکن در استان گیلان نسبت به نقاط دیگر کشور مددجویان ما با مشکلات بیشتری مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد در ساخت مسکن محرومان در استان گیلان امسال ۲۰۰ واحد بود افزود: با ساخت هزار واحد مسکن مددجویان توسط سپاه و حمایت دکتر نوبخت در ساخت ۵۰۰ واحد در این حوزه گیلان رتبه‌ی برتر و نمونه کشور را کسب کرده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه وجود رضایت‌مندی در مددجویان ما را ملزم به تداوم این مسیر می‌کند افزود: باتوجه به اراده‌ای که در میان مسئولان استان گیلان وجود دارد از تمامی امکانات برای رفع مشکل مسکن روستایی مددجویان استفاده خواهیم کرد.

وی به مصوبه‌ی مجلس درخصوص در اختیار گذاشتن واحدهای نیمه کاره‌ی مسکن مهر در سطح کشور برای مددجویان کمیته امداد در سطح شهرها اشاره و خاطر نشان کرد : با این مصوبه واحدهای نیمه کاره‌ی مسکن مهر که بدون متقاضی است را از طریق کمیته امداد تکمیل و در اختیار مددجویان قرار می‌دهیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار