مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان:

بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان در رودبار راه اندازی خواهد شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 می 2023 | 22:49 ب.ظ
بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان در رودبار راه اندازی خواهد شد ولی جهانی از راه اندازی بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

ولی جهانی از راه اندازی بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد.

 

ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: با تمهید مقدمات و همکاری مشترک موزه ملی ایران باستان، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آثار تاریخی ارزشمند و بخصوص محوطه‌های باستانی در شهرستان رودبارگفت: اشیاء باستانی مورد نظر موزه اغلب از مناطق مختلف شهرستان رودبار بوده و قسمتی دیگر از فضای موزه نیز بازسازی محوطه‌ها و زندگی دوران باستان را دربرمی گیرد.

 

او تپه‌های کلورز، مارلیک، غاردربند رشی، گنج پر و سایر محوطه‌های تاریخی را از جمله مناطقی برشمرد که آثار و اشیاء بدست آمده از آن‌ها محیط موزه را مزین می‌نماید.

 

جهانی در پایان از همه علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی تقاضا کرد با حضور جمعی و خانوادگی بخشی از اوقات خویش را در موزه‌های مختلف استان صرف نمایند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار