مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات زیتون رودبار

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 مارس 2023 | 17:26 ب.ظ
آغاز مبارزه با آفت ملخ مراکشی در باغات زیتون رودبار مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه کنترل آفت ملخ مراکشی در باغات کشاورزی استان گفت: در این ارتباط مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در سطح باغات زیتون استان با محوریت شهرستان رودبار آغاز شده است.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رضا غیاثی بابیان […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برنامه کنترل آفت ملخ مراکشی در باغات کشاورزی استان گفت: در این ارتباط مبارزه شیمیایی با ملخ‌های بومی، به ویژه ملخ مراکشی در سطح باغات زیتون استان با محوریت شهرستان رودبار آغاز شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ رضا غیاثی بابیان اینکه هر سال اواخر اسفندماه کار پایش ملخ مراکشی در باغات رودبار انجام می‌شود اظهار کرد: تا با توجه به تراکم و شرایط، برنامه‌ریزی‌ برای مبارزه شیمیایی انجام شود.

 

وی با بیان اینکه با پایش کانون‌های تخم‌ریزی ملخ در شهرستان رودبار نخستین پوره‌های سن اول در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در منطقه حلاج لوشان مشاهده شد افزود: با ادامه پایش بیش از هزار هکتار از زمین‌های مستعد تخم‌گذاری ملخ از پنجم فروردین مبارزه شیمیایی با این آفت آغاز شده است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به اهمیت پایش و ردیابی مناطق آلوده تصریح کرد: با توجه به اینکه مناطق تخم‌گذاری آفت در زمین‌های شخم نزده و سنگلاخ بوده و بیشتر در مراتع و مناطق دور از دسترس هستند انتظار است اهالی منطقه در صورت مشاهده دسته‌جات پوره ملخ نسبت به گزارش آن به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان رودبار اقدام کنند تا در اسرع وقت برای مبارزه اقدام شود.

 

قیاسی بیان کرد: سال گذشته در سطح بیش از ۳۰ هزار هکتار از مناطق مختلف شهرستان رودبار مبارزه شیمیایی انجام شد و از بروز خسارت اقتصادی به محصولات کشاورزی جلوگیری به عمل آمد.

 

وی ادامه داد:از بهمن ماه ۱۴۰۱ نیز مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان رودبار با تشکیل اکیپ‌های پایش و مبارزه و انجام نمونه‌برداری‌های تراکم‌سنجی و ردیابی ملخ و تدارک امکانات لازم، برنامه‌ریزی برای مبارزه با این آفت را با هماهنگی مدیریت حفظ‌ نباتات استان در دستور کار قرار داده و کار در حال انجام است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار