رهبر انقلاب در بین زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی (ع):

هدف دشمنان حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 مارس 2023 | 13:42 ب.ظ
هدف دشمنان حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد رهبر انقلاب: کسانی که در داخل مثلاً از تغییر قانون اساسی می گویند همان حرف بیگانگان را می زنند / دموکراسی غربی دموکراسی دروغ و فریب است آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود. افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا شود. اندیشه‌ها فعال خواهد شد و جوان‌های صاحب‌فکر هم درباره مسائل […]

رهبر انقلاب: کسانی که در داخل مثلاً از تغییر قانون اساسی می گویند همان حرف بیگانگان را می زنند / دموکراسی غربی دموکراسی دروغ و فریب است

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود. افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا شود. اندیشه‌ها فعال خواهد شد و جوان‌های صاحب‌فکر هم درباره مسائل مهمی که مطرح می‌شود فعال می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ سخنرانی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو در حرم امام رضا (ع) آغاز شد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایام نوروز سه سال گذشته برای رعایت توصیه‌های بهداشتی جلوگیری از گسترش بیماری کرونا به مشهد سفر نکردند و سخنرانی نوروزی یکم فروردین سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به صورت زنده و تلویزیونی برگزار شده بود.

 

گزیده‌ای از بیانات رهبری انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی حرم امام رضا (ع) را در ادامه می‌خوانید:

 

– ما تحول را از خدا می‌خواهیم اما باید خودمان هم تلاش کنیم. تلاش ماست که موجب می‌شود خدا تفضل خود را شامل حال ما کند و این مطلوب برآورده شود.

 

– مسائل اساسی باید با افکار عمومی مطرح شود. افکار عمومی با نیازهای اساسی آشنا شود. اندیشه‌ها فعال خواهد شد و جوان‌های صاحب‌فکر هم درباره مسائل مهمی که مطرح می‌شود فعال می‌شوند.

 

– – برای این‌که خواسته‌های بزرگ تحقق یابد باید در افکار عمومی مردم مطرح شود.

 

– باید تبیین مراد ما از تحول انجام شود. تحول یعنی دگرگونی، دشمنان نظام اسلامی هم می‌گویند دگرگونی اما آنچه مورد نظر آنان است درست نقطه مقابل آن چیزی است که مورد نظر ماست.

 

– دشمنان از آن دگرگونی که مطرح می‌کنند و در داخل هم برخی می‌گویند تغییر هویت جمهوری اسلامی است. اینان با هویت جمهوری اسلامی مخالف هستند و اگر می‌گویند تغییر و تحول و انقلاب مقصودشان این است که هویت جمهوری اسلامی تغییر کند.

 

– هدف دشمنان حذف تمام چیزهایی است که مردم را به یاد اسلام ناب و انقلاب می‌اندازد. هدف آنان تبدیل حکومت مردم‌سالاری به یک حکومت باب میل استکبار است یا این‌که فردی مطیع آنان روی کار بیاید یا این‌که دموکراسی غربی که دموکراسی دروغ و فریب است روی کار آید و تحت فرمان آنان باشد.

 

– کسانی که در داخل مثلاً از تغییر قانون اساسی می‌گویند همان حرف بیگانگان را می‌زنند که گاهی حرف این عناصر داخلی از روی غفلت و بی‌توجهی است و گاهی با انگیزه‌های دیگر آن را تکرار می‌کنند.

 

– آن‌چه که بنده به عنوان تحول عرض می‌کنم به کلی با این تحول متفاوت است و عبارت از تغییر بخش‌ها و نقاط معیوب چه در نظام و چه در جامعه است.

 

– باید با اراده قاطع ضعف‌ها را برطرف کنیم و به نقاط قوت بدل سازیم. این کار به اعتماد به نفس ملی نیاز دارد، اگر ملتی به توانایی خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحولی است.

 

– ملت ما از اعتماد به نفس برخوردار و استقلال‌خواه و شجاع است و در عرصه‌های مختلف نشان داده به خود و توانایی‌هایش اعتماد دارد.

 

– برای تحول به اعتماد به نفس ملی و هوشیاری نیازمندیم وگرنه ممکن است به نقاط قوت خود ضربه بزنیم.

 

– برخی دلسوز و علاقه‌مند به نظام اسلامی و انقلاب هستند اما گاهی غفلت می‌کنند و برای یک حرکت خوب و اصلاحی، بی‌دقتی می‌کنند و به نقاط خوب و قوت ضربه وارد می‌کنند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار