معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان:

با اخلاگران نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال برخورد قانونی می‌شود

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مارس 2023 | 15:14 ب.ظ
با اخلاگران نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال برخورد قانونی می‌شود معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: با اخلاگران نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد می‌شود.   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ احمدآقایی با اشاره به اینکه هر سال شاهد اتفاقات ناگوار در بعضی مناطق شهری بودیم گفت: امسال با اخلالگران برابر قانون به شدت […]

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: با اخلاگران نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال برابر قانون برخورد می‌شود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ احمدآقایی با اشاره به اینکه هر سال شاهد اتفاقات ناگوار در بعضی مناطق شهری بودیم گفت: امسال با اخلالگران برابر قانون به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره و یا هر مواد آتش زا و خطرناک موجب مرگ کسی شود در صورتیکه عمل او کشنده باشد و دانسته و یا به قصد کشتن مرتکب آن کار شده باشد به موجب ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲ قتل عمد محسوب شده و محکوم به قصاص می‌شود و در غیر اینصورت قتل شبه عمد محسوب می‌شود و به پرداخت دیه و حبس محکوم می‌شود.

 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: هر کس با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب سقط جنین زن حامله شود به موجب ماده ۶۲۲ محکوم به دیه و حبس از ۶ ماه تا یک سال و نیم می‌شود و در صورت مرگ زن بادار به قصاص محکوم می‌شود.

 

احمدآقایی همچنین افزود:هر کسی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب اخلال نظم در آسایش عمومی شود یا کسبه را از کسب و کار بازدارد به موجب ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۳ ماه تا یکسال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

 

وی گفت: همچنین هر کسی با استفاده از مواد محترقه و منفجره موجب تخریب اموال منقول و یا غیر منقول دیگران شود علاوه بر جبران خسارت به موجب ماده ۶۷۷ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۳ ماه تا یک سال و نیم محکوم می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار