به همت اداره محیط زیست شهرستان رودبار با مشارکت بخشداری عمارلو برگزار شد

کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه مدیریت پسماند برای دهیاران و شوراهای اسلامی بخش عمارلو

مجید رضایی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 26 ژانویه 2023 | 19:25 ب.ظ
کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه مدیریت پسماند برای دهیاران و شوراهای اسلامی بخش عمارلو رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار از برگزاری کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه مدیریت پسماند برای دهیاران و شورا های اسلامی بخش عمارلو و جیرنده شهرستان رودبار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان فرهی با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه […]

رییس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهرستان رودبار از برگزاری کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه مدیریت پسماند برای دهیاران و شورا های اسلامی بخش عمارلو و جیرنده شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان فرهی با اعلام این خبر گفت: کارگاه آموزشی- ترویجی نحوه مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا  با مشارکت بخشداری عمارلو و جیرنده شهرستان رودبار برای دهیاران برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان با گام های اصلی و کاربردی برای اجرای طرح تفکیک از مبدا آشنا شدند.

فرهی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش تولید زباله در مناطق روستایی یکی از عمده ترین دغدغه های بهداشتی و زیست محیطی است بیان داشت: آموزش و ارتقای فرهنگ  زیست محیطی  در شهروندان  روستایی نخستین گام و اساسی ترین اقدام به شمار می رود و تا زمانی که شهروندان اهمیت بازیافت پسماند و عواقب سوء ناشی از عدم  رعایت آن را درنیابند، مدیریت پسماند موفقیت آمیز نخواهد بود.

اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و استفاده از زباله‌های تر به عنوان کود می تواند به سبد هزینه خانوار ها کمک کند.

در این دوره آموزشی از دهیاران خواسته شد نسبت به ترویج این روش ها در میان اهالی روستاها با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت ها  اهتمام ورزند.

نصیری بخشدار جیرنده و عمارلو ضمن اتمام حجت با دهیاران و شوراهای بخش به جهت خوداری از هزینه اعتبارات عمرانی در مدیریت پسماند و تامین هزینه های مدیریت پسماند از روش های موجود مانند تفکیک از مبدا هرگونه تخلف در این راستا را غیر قابل اغماض تلقی نمود و  بر ارتقای شرایط و کیفیت زندگی روستا نشینان با تکیه بر بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری ره تاکید داشت.

در این جلسه عزیزپور رئیس اداره گردشگری رودبار  حضور پیدا داشت و با اشاره به اعلام همکاری اداره میراث فرهنگی با محیط زیست و دهیاری ها، به جهت  جلوگیری از ادامه  فعالیت واحدهای گردشگری بدون مجوز و یا خودداری کننده از پرداخت عوارض مدیریت پسماند اعلام آمادگی نمود. عزیز پور عنوان داشت رکن اصلی و اساسی گردشگری در منطقه زیبایی ها طبیعی است و استمرار گردشگری در رودبار مستلزم حفظ جاذبه های طبیعی شهرستان و خودداری ازآلوده نمودن آن است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار