لطیفی، فعال رسانه ای:

باید یک اراده قوی برای پاک‌سازی ادارات و مسئولان از افراد بی‌کفایت وجود داشته باشد

مجید رضائی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 ژانویه 2023 | 15:05 ب.ظ
باید یک اراده قوی برای پاک‌سازی ادارات و مسئولان از افراد بی‌کفایت وجود داشته باشد ‍ فعال رسانه‌ای گیلان: فعالیت جریان عبری – عربی – غربی علیه نظام جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است/ منتظر اجرای وعده گشت ارشاد مدیران هستیم   “علی‌اصغر لطیفی” از فعالان رسانه‌ای گیلان در گفتگو با خبرنگار۸دی درباره ریشه اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: طبق گزارش مسئولان امنیتی، شواهد و قراین نشان می‌داد دشمن در تدارک حوادثی […]

‍ فعال رسانه‌ای گیلان:

فعالیت جریان عبری – عربی – غربی علیه نظام جمهوری اسلامی غیرقابل انکار است/ منتظر اجرای وعده گشت ارشاد مدیران هستیم

 

“علی‌اصغر لطیفی” از فعالان رسانه‌ای گیلان در گفتگو با خبرنگار۸دی درباره ریشه اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: طبق گزارش مسئولان امنیتی، شواهد و قراین نشان می‌داد دشمن در تدارک حوادثی در مهرماه بود و ماجرای “مهسا امینی” زمینه این حوادث را فراهم کرد و این واقعه زودتر پیش آمد.

 

وی افزود: فارغ از اینکه برای “مهسا امینی” چه اتفاقی افتاده است موضوع اغتشاشات و علت تداوم آن در روزهای بعد باید بررسی شود. به هر حال کشور به مسائل اقتصادی مبتلا است و نمی‌توان این مسائل را انکار کرد، در مسئله حجاب و نحوه عملکرد گشت ارشاد هم باید تأمل بیشتری صورت گیرد.

 

فعال رسانه‌ای گیلان افزود: در روزهای ابتدایی اغتشاشات، بیش از ۶۵ درصد بازداشتی‌ها، جوانان ۱۸ تا ۲۵ساله بودند که برخی حتی مسئله دین را انکار می‌کنند و موجودیت نظام را زیر سؤال می‌برند. علت این مسائل هم باید به صورت کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرد.

 

لطیفی با بیان اینکه از روز سوم اغتشاشات اخیر شاهد حجم سنگینی از بروز خشونت در اغتشاشات بوده‌ایم، گفت: این تخریب اموال و بروز خشونت‌ها نشان داد که دشمن توانست بر این حوادث سوار شود و در این راستا، سلبریتی‌ها و افراد مشهور بر آتش درگیری‌ها بنزین ریختند. یک نمونه از همین افراد، کسی است که از قبل اموال خودش را فروخته بود و در دُبی اقامت پیدا کرده بود و تصویر و فیلم محدودی از خودش منتشر می‌کرد. همه اینها نشان می‌دهد افراد دیگری در پشت پرده اغتشاشات قرار داشتند. ضمن اینکه بخشی از افراد واقعاً مشکلاتی در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی داشتند و در صدد اعتراض به این مسائل بودند.

 

برخی افراد مشهور اکانت‌های خودشان را اجاره داده‌اند

 

این فعال رسانه‌ای گیلان ادامه داد: بعد اصلی اعتراضات روی قومیت‌ها و مذهب متمرکز شده بود و تلاش می‌کرد شهرهای مرزی را درگیر کند. این‌ها نشان‌دهنده ابعاد پنهان ماجراست که حتی برای معترضین کف خیابان هم آشنا نیست. این ابعاد پنهان توسط سرسپردگان دشمنان در داخل خاک ایران پیگیری می‌شود و برخی ناآگاهانه و برخی نیز آگاهانه در زمین آن‌ها بازی کردند. اینکه وزیر اطلاعات عنوان کردند برخی افراد مشهور اکانت‌های خودشان را اجاره داده‌اند آن بعد پنهان را به نحوی آشکار می‌کند. حتی مهناز افشار گفته بود اگر کسی بتواند قضایای را در اکانت بنده بهتر پیگیری کند آن حساب شخصی را در اختیار او قرار خواهم داد و پس از آن تولد فرح را در همان صفحه تبریک گفتند. مجموع این مسائل نشان می‌دهد جریان عبری – عربی – غربی به شدت در حال فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی است و این موضوع غیرقابل انکار است.

 

شبکه‌های اجتماعی باید به قوانین ایران مثل دیگر کشورها پایبند باشند

 

وی تأکید کرد: شبکه‌های اجتماعی باید به قوانین ایران مثل دیگر کشورها پایبند باشند. این شبکه‌های اجتماعی به هر حال در داخل کشور در حال فعالیت هستند و هر کشور قوانین خاص خودش را دارد و یک شبکه اجتماعی در هیچ کشوری حق ندارد مسائل را به سمت خشونت‌طلبی سوق دهد. شبکه اجتماعی ای که کلمات شهید و شهادت را سانسور می‌کند؛ اما آموزش ساخت کوکتل‌مولوتف را در جهت ترویج خشونت آموزش می‌دهد حق فعالیت در داخل هیج کشوری را ندارد.

 

منتظر اجرای وعده گشت ارشاد مدیرانی هستیم که به جای کار کردن، داد مردم را در می‌آورند

 

لطیفی درباره راهکار جریان معتقد به نظام جمهوری اسلامی برای فردای پس از اغتشاشات، گفت: به نظر من باید ابتدا گشت ارشاد برای مدیران فرهنگی راه‌اندازی شود تا بگویند چرا دشمن به راحتی می‌تواند به دل مدارس ما نفوذ کند و اعتراضات را جهت‌دهی کند. ما گشت ارشاد را برای مدیران نیاز داریم تا بگویند بودجه‌های فرهنگی را چگونه هزینه می‌کنند. ما گشت ارشاد را برای مسئولانی نیاز داریم که به جای کار کردن، داد مردم را در می‌آورند. ما منتظر اجرای وعده گشت ارشاد مدیران هستیم که در انتخابات وعده آن داده شده بود.

 

باید یک اراده قوی برای پاک‌سازی ادارات و مسئولان از افراد بی‌کفایت وجود داشته باشد

 

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای ادامه داد: ما باید فردای پس از اغتشاشات به مردم به صورت ویژه نگاه کنیم. مردمی که در طول سال‌های پس از انقلاب علی‌رغم مشکلات، پشت نظام و رهبری ایستاده‌اند شایسته نگاه ویژه هستند. مسئولان باید در مسائل اقتصادی و فرهنگی به مردم توجه کنند. ضمن اینکه مسئولان کم‌کار به مردم معرفی شوند. مسئولانی هم که بی‌کفایتی و فساد داشته‌اند مورد محاکمه قرار بگیرند. باید یک اراده قوی برای پاک‌سازی ادارات و مسئولان از افراد بی‌کفایت وجود داشته باشد تا مردم هم بدانند که مسئولان به حال خودشان رها نشده‌اند.

سکوت برخی نیروهای متدین و حزب‌اللهی در اغتشاشات اخیر ملموس بود

وی با بیان اینکه در ماجراهایی مثل اغتشاشات، همه افراد جامعه وظایفی دارند گفت: ما نباید در چنین جریاناتی سکوت اختیار کنیم و خودمان را کنار بکشیم. شاید در شهادت شهید عجمیان ما هم به دلیل سکوت و عدم حضور نقش داشته‌ایم. آنچه در اغتشاشات اخیر دیده شد تعداد محدود اغتشاشگران بوده است و اگر حضور مردم در نقاط اغتشاشات چشمگیر بود قطعاً این‌ها نمی‌توانستند کار ویژه‌ای انجام دهند. اینکه برخی مسئولان در جریان فتنه سکوت می‌کنند مسبوق به سابقه است؛ اما سکوت نیروهای مذهبی و متدین حزب‌اللهی در جریان اغتشاشات جایز نیست و در اغتشاشات اخیر سکوت برخی نیروهای متدین و حزب‌اللهی ملموس بود و دشمن هم از این سکوت‌ها استفاده می‌کند. این موضوع باید به عنوان تجربه در آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار