طی مراسمی؛

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان برکنار شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: شنبه 7 ژانویه 2023 | 05:38 ق.ظ
مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان برکنار شد ناصری آذری جایگزین محمد نوذری در اداره ثبت اسناد و املاک گیلان شد/ رئیس ثبت اسناد و املاک کشور: روند کاداستر در گیلان مطلوب نیست   به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حسن بابایی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح حدنگاری و صدور سند برای زمین‌های زراعی گیلان اشاره […]

ناصری آذری جایگزین محمد نوذری در اداره ثبت اسناد و املاک گیلان شد/ رئیس ثبت اسناد و املاک کشور: روند کاداستر در گیلان مطلوب نیست

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ حسن بابایی بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران به اجرای طرح حدنگاری و صدور سند برای زمین‌های زراعی گیلان اشاره و از روند آن انتقاد کرد و گفت: از مجموع ۳۴۹ هزار هکتار از زمین‌های زراعی گیلان فقط ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار حدنگاری شده که معادل ۲ درصد از زمین‌های زراعی گیلان است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود تذکر فراوان و در پی مشاهده ضعف عملکردی اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان، مدیرکل این حوزه دیروز برکنار شد، ادامه داد: روند حدنگاری برای اراضی کشاورزی در گیلان باید تسریع پیدا کند.

رئیس سازمان ثبت و املاک کشور ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه این روند برای زمین‌های کشاورزی کشور با ۴ برابر افزایش، به یک میلیون و ۴۵۸ هزار هکتار رسیده که معادل ۱۶ درصد کل اراضی کشاورزی ایران است.

وی با بیان اینکه تا سال گذشته فقط ۳۳۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشور حدنگاری شده بود، افزود: در صورت تسریع در روند اجرا تا پایان سال حدنگاری و صدور سند در کشور تا ۳۰ درصد باید برسد.

بابایی روند صدور سند برای زمین‌های ملی کشور را ۱۳۲ میلیون هکتار اعلام کرد و افزود: این رقم معادل ۹۸ درصد از مجموع زمین‌های ملی ایران است.

روز گذشته طی مراسمی نادر ناصری، جایگزین محمد نوذری در اداره ثبت اسناد و املاک گیلان شد، ناصری پیش از این مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان زنجان بود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار