شهردار منجیل:

شهر منجیل به عنوان پایلوت برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان گیلان انتخاب شده است

عبدالله بشارتی
تاریخ انتشار: جمعه 6 ژانویه 2023 | 15:03 ب.ظ
شهر منجیل به عنوان پایلوت برای سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان گیلان انتخاب شده است به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ به منظور ارتقاء سطح خدمات عمومی مردم با اعلام نشانی و کدپستی در پایگاه اطلاعات ایرانیان  ، نشست سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ به ریاست معاونت فرمانداری شهرستان رودبار و با حضور کارشناس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان  ، شهردار منجیل  ، ادارات پست […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ به منظور ارتقاء سطح خدمات عمومی مردم با اعلام نشانی و کدپستی در پایگاه اطلاعات ایرانیان  ، نشست سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ به ریاست معاونت فرمانداری شهرستان رودبار و با حضور کارشناس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان گیلان  ، شهردار منجیل  ، ادارات پست و مخابرات و با شرکت شهرداریهای لوشان ، منجیل ، رودبار  ، توتکابن و رستم آباد در محل شهرداری منجیل برگزار گردید  .

 

در این نشست  مهندس میرزایی شهردار منجیل ضمن خیر مقدم به مسئولین حاضر گفت  :  شهر منجیل به عنوان  پایلوت در استان گیلان برای سرشماری نفوس و مسکن انتخاب شده است و اجرای این طرح استانی است و امتیازی  برای شهر منجیل و شهرستان رودبار دارد.

 

وی  گفت  : تلاش می‌کنیم تا این طرح  به خوبی و با دقت اجرا شود

شهردار منجیل  افزود :  بیش از ۱۹۱ مورد از معابر  این شهر فاقد نام بوده که کارگروه شهرداری منجیل حدود ۹۰ درصد آن را انجام داده و ۱۰ درصد باقیمانده در حال انجام است .

وی گفت :  در خصوص نامگذاری معابر فاقد نام و تطبیق نقشه معابر شهرداری با نقشه ارسالی از اداره کل پست استان گیلان اقدام شده و مناقصه جهت انجام این پروژه ها و بروزرسانی کد پستی اماکن شهر و پلاکهای آبی سطح شهر  با پیمانکار منعقد شده و پیمانکار بخش خصوصی به زودی شروع به کار خواهد کرد.

میرزایی گفت  : تبلیغات میدانی با نصب بنر در سطح شهر و توزیع تراکت در بین شهروندان‌ انجام  شده است  .

شهردار منجیل  از خبرنگاران خواست با توجه به اهمیت موضوع  پایلوت  بودن شهر  منجیل در سطح استان گیلان ،  در سطح ملی و استانی و شهرستانی تبلیغات لازم را انجام دهند و از کافی نت های شهر هم خواست اطلاعات مسکن و کد پستی و کد ملی شهروندان را  به روز رسانی کنند و مخابرات هم از طریق پیامک ،  اجرایی شدن این طرح را به اطلاع عموم برساند  .

در ادامه سرکار خانم حسنی معاونت فرماندار رودبار گفت  : این طرح گسترده و زمان بر است و شهرداری ها باید تلاش کنند اطلاعات مورد نیاز را به روز رسانی کنند .

وی گفت :   مردم  هم  می‌خواهند که کد پستی و آدرس منزل شان دقیق باشد.

وی افزود :   این اطلاعات در سال ۱۴۰۵ مورد نیاز  شهرستان رودبار می باشد  .

آنگاه هر یک از مسئولین حاضر نقطه نظرات و پیشنهادات خویش را ارائه کردند  و سپس مهندس نوروزی کارشناس مدیریت  برنامه ریزی استان گیلان گفت :  تصمیم ستاد سرشماری کشور بر  این است که سرشماری به روش سنتی اجرا نشود  ، بلکه  از طریق سامانه های ثبتی اطلاعات اخذ گردد و هم‌اکنون اطلاعات کد ملی در سامانه ثبت احوال کشور وجود دارد .

وی افزود :  یکی از مشکلات فعلی این است  ،  افرادی که کد ملی شهرستان رودبار را دارند  ،  مشخص نیست در کدام شهر سکونت دارند و ما این اطلاعات را نداریم و البته افرادی هم هستند که تغییر مکان می دهند و ممکن است از مناطق شهری به روستایی و یا بالعکس مهاجرت نمایند .

نوروزی  گفت : بعد از آماده شدن کد پستی نام معابر شهر و پلاک آبی ،  وظیفه مردم است که تغییر نشانی یا آدرس خود را انجام دهند .

وی گفت : باید تبلیغات لازم انجام گیرد تا افراد جامعه اطلاعات خویش را در سامانه ثبت کنند و با ثبت اطلاعات  می توانیم به میزان جمعیت شهرها پی ببریم .

وی گفت :  اگر کد پستی دقیق ثبت نشود همه زحمات ما هدر خواهد رفت در این نشست اعلام شد  ، اتباع خارجی که کارت شناسایی معتبر داشته باشند میتوانند ثبت نام کنند .

گفتنی است؛  در کل کشور ۳۲ شهر به عنوان پایلوت برای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن انتخاب شده اند و شهر منجیل یکی از این ۳۲ شهر میباشد که از استان گیلان انتخاب شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار