سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان:

۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در استان گیلان فعال هستند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: جمعه 16 دسامبر 2022 | 19:18 ب.ظ
۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در استان گیلان فعال هستند سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با تاکید بر تردد ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر مسافر در ۸ ماهه سال جاری گفت: این تعداد مسافر توسط ۴۵۳ هزار و ۴۲۱ دستگاه وسیله نقلیه جابجا شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ غلامعلی نیک فهم در نشست با اصحاب […]

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با تاکید بر تردد ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر مسافر در ۸ ماهه سال جاری گفت: این تعداد مسافر توسط ۴۵۳ هزار و ۴۲۱ دستگاه وسیله نقلیه جابجا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ غلامعلی نیک فهم در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، با اشاره به فعالیت ۱۵۵ شرکت و موسسه حمل ونقل کالا و ۱۴۹ شرکت حمل و نقل مسافر در گیلان تاکید کرد: در حال حاضر ۴ شرکت حمل و نقل بین المللی کالا و ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمایندگی شرکتهای حمل و نقل بین المللی کالا در گیلان مشغول انجام فعالیت می باشند.

وی از وجود ۹ پایانه مسافر و ۳ پایانه بار در گیلان خبر داد و افزود: ۱۰ هزار و ۶۷۴ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در گیلان مشغول فعالیت هستند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با تاکید بر فعالیت بیش از ۱۲ هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل عمومی استان، تصریح کرد: از این تعداد ۸ هزار و ۷۸۸ راننده در بخش کالا و ۳ هزار و ۴۵۱ راننده در بخش مسافر فعالیت دارند.

نیک فهم با اشاره به رشد ۲۴۸ درصدی ترانزیت ورودی به استان نسبت به مدت مشابه سال قبل یادآور شد: طی ۸ ماه نخست سال جاری ۴۷۲ هزار و ۶۵۴ تن کالا از استان ترانزیت گردیده است، که از این مقدار ۴۳۲ هزار و ۸۷ تن از مرز آستارا و ۴۰ هزار و ۵۶۷ تن از مرز انزلی ترانزیت شده است.

وی در خصوص فعالیت مجتمع های خدماتی رفاهی افزود: علاوه بر اینکه ۱۸ باب مجتمع در حال بهره برداری به منظور ارائه خدمات به کاربران جاده ای در استان وجود دارد،‌ ۱۱ مجتمع نیز در حال احداث می باشد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با تاکید بر اینکه طرح ایمن سازی حاشیه راه به دو صورت آموزشی و فیزیکی انجام می شود، گفت: ایمن سازی مدارس از سال ۱۳۷۸ تاکنون در دستور کار اداره کل قرار دارد و تاکنون تمام مدارس مستقر حاشیه راه های برون‌ شهری و روستایی در یک یا چند نوبت تحت پوشش قرار گرفته اند.

غلامعلی نیک فهم با تاکید بر کاهش چشمگیر آمار فوتی های دانش آموزی مدارس در حاشیه راه، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۵۰ مدرسه با تعداد ۴۱۰۰ دانش آموز در دستور کار اجرای طرح ایمن سازی قرار دارد.

وی در راستای اقدامات فیزیکی و آموزشی انجام شده در حوزه مدارس تصریح کرد: این اقدامات شامل نصب تابلو، خط کشی، نصب چراغ چشمک زن، آموزش دانش آموزان در محل کلاس ها‌، برپایی کارگاه و تهیه و توزیع رایگان تجهیزات است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار