فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

کشف 7 قطعه شیء عتیقه از کیف یک عابر پیاده در شهرستان رودبار

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 8 دسامبر 2022 | 06:46 ق.ظ
کشف 7 قطعه شیء عتیقه از کیف یک عابر پیاده در شهرستان رودبار سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷ قطعه شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در بازرسی از کیف یک عابر پیاده در شهرستان رودبار خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷ قطعه شیء عتیقه مربوط به دوره […]

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷ قطعه شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در بازرسی از کیف یک عابر پیاده در شهرستان رودبار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، فرمانده انتظامی استان گیلان از کشف ۷ قطعه شیء عتیقه مربوط به دوره ساسانی و هزاره اول قبل از میلاد در بازرسی از کیف یک عابر پیاده در شهرستان رودبار خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

وی در ادامه گفت: ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی رودبار حین کنترل محور مواصلاتی رودبار به سمت رشت به فردی که در لاین مخالف به صورت پیاده با یک عدد کیف در حال عبور بود، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه در بازرسی از ساک فرد مورد نظر، ۷ عدد شیء عتیقه شامل سکه، مجسمه و کاسه کشف شد، افزود: کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیای کشف شده را مربوط به دوره ساسانی و هزار اول قبل از میلاد اعلام کرده‌اند و ارزش آن‌ها در دست بررسی است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهم ۲۴ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه قاچاق عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: مجموعه انتظامی برای پیشگیری از جرایم به ویژه قاچاق میراث فرهنگی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار