نطق نماینده رودبار خطاب به مجالس آمریکا و اروپا:

چرا حقوق بشری شما صرفا و یک طرفه در ایران دیده می‌شوند؟

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 نوامبر 2022 | 09:37 ق.ظ
چرا حقوق بشری شما صرفا و یک طرفه در ایران دیده می‌شوند؟ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از دخالت آمریکا و کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان تاکیدکرد که آنان که در چهل سال گذشته ایران را با همه سختی‌ها رها کرده‌اند و در حال خوشگذرانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی هستند نمی‌توانند تعیین‌کننده سرنوشت ایران اسلامی باشند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی […]

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با انتقاد از دخالت آمریکا و کشورهای اروپایی در امور داخلی کشورمان تاکیدکرد که آنان که در چهل سال گذشته ایران را با همه سختی‌ها رها کرده‌اند و در حال خوشگذرانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی هستند نمی‌توانند تعیین‌کننده سرنوشت ایران اسلامی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از خانه ملت، مهرداد گودرزوند چگینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با درود و سلام به شهدای انقلاب اسلامی، امام شهیدان، شهدای دفاع مقدس، سلامت، امنیت و مقاومت خصوصا شهید مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سلام و درود به مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق و خدمت برای خدمتگذاران صدیق نظام جمهوری اسلامی ایران، نطق خود را خطاب به نمایندگان مجلس آمریکا و کشورهای اروپایی خصوصا انگلیس، آلمان و فرانسه ارائه می‌نمایم.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای اولین بار در تاریخ ایران در سال ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی به منظور تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و رهایی از استعمار شرق و غرب، مردم ایران به پا خواستند و متعاقب آن با در سال ۱۳۵۸ برای اولین بار رفراندوم انتخاب نوع حکومت در ایران برگزار شد که با اکثریت ۹۸/۲ درصدی به جمهوری اسلامی ایران رای دادند که بنا نهاده شد، هنوز چند ماهی از این همه پرسی نگذشته بود که دولت آمریکا و هم پیمانانش با تحریک و تسلیح گروه‌‎های تجزیه‌طلب به دنبال آشوب در مرزهای جمهوری اسلامی بودند و بلافاصله حمله نظامی به ایران را طراحی کردند و کشوری که انقلاب کرده بود را درگیر یک جنگ تحمیلی ۸ساله کردند.

وی تصریح کرد: اعضای محترم مجالس آمریکا و کشورهای اروپایی، شما اگر جای ملت بزرگ ایران اسلامی بودید چه نگاهی به دولت‌های خودتان می‌داشتید؟ به یاد بیاورید یک گروه تروریستی به نام سازمان مجاهدین خلق که در ایران به نام سازمان منافقین شناخته می‌شوند ۸ سال با حمایت دولت‌های شما در عراق با مردم ایران جنگیدند و به محض پذیرش قطعنامه ۵۹۸ با حمله به شهرهای مرزی ایران، مردم بی‌دفاع ایران را از جمله زن، مرد، کودک، نوجوان و جوان را مورد هدف و کشتار قرار دادند که دولت‌های شما و از جمله بخشی از نمایندگان مجالس آمریکا و اروپا با حشر و نشری که با بخشی از مسئولین زن این گروه تروریستی داشتند، حمایت خود را به صورت علنی اعلام کردند و دولت‌های شما حتی کشتار هزاران نفر از مردم بی‌دفاع را نه تنها محکوم نکردند بلکه از همدردی هم امتناع ورزیدند.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: پس از استقرار دولت مردمی عراق، دولت‌های شما متاسفانه این گروه تروریستی را که سابقه جنایت آن‌ها بر همه مردم ایران روشن است مورد حمایت قرار دادند و در یک کشور اروپایی به نام آلبانی برای آموزش‌های خرابکاری و کشتار مردم ایران مستقر کردند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آقایان و خانم‌های مجالس آمریکا و اروپا، آیا در کشورهای شما اعتراض‌های صنفی وجود ندارد؟ آیا اعتراض به نحوه کارکردها در دولت‌های شما وجود ندارد؟ دولت‌های شما با چه توجیهاتی از هر اعتراضی که علیه دولت قانونی صورت می‌گیرد از جمله سال‌های ۱۳۷۸.۱۳۸۸، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و سال جاری بلافاصله شبکه‌های اجاره‌ای خود را برای تبدیل اعتراضات به اغتشاشات بکار می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند معترضین در محیطی آرام و منطقی به بیان موضوعات به صورت مسالمت‌آمیز خود بپردازند و بلافاصله تیم‌های تروریستی به منظور تبدیل اعتراضات به اغتشاشات در جهت تخریب، کشتار و تحریک جوانان و ناامن کردن کشور دست بکار می‌شوند.

وی اظهار کرد: این ظلم به مردم ایران نیست؟ این مداخله کردن در امور داخلی یک کشور مستقل نیست؟ چرا حقوق بشری شما صرفا و یک طرفه در ایران دیده می‌شوند؟ آیا شما اره شدن قاشقچی را ندیدید؟ آیا شما کشته شدن هزاران کودک، نوجوان و جوان فلسطینی را ندیدید؟ آیا این کار بخاطر استقلال ایران و زیر یوغ نبودن مردم ایران است؟ آیا به نظرتان مردم ایران دریافت حق توحش را قبل از انقلاب اسلامی توسط دولت‌های شما فراموش کرده‌اند؟

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اعضای محترم مجالس آمریکا و کشورهای اروپایی، این نوع نگرش دولت‌های شما به ملت ایران و استفاده ابزاری از گروه‌های تجزیه‌طلب به منظور جلوگیری از رشد و پیشرفت در میان مردم ایران راهی ندارد و آنان که در چهل سال گذشته ایران را با همه سختی‌ها رها کرده‌اند و در حال خوشگذرانی در کشورهای آمریکایی و اروپایی هستند تعیین‌کننده سرنوشت ایران اسلامی نمی‌توانند باشند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار