به منظور ایجاد رضایت‌مندی و ارتقای امنیت شغلی دهیاران؛

آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها ابلاغ شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اکتبر 2022 | 20:14 ب.ظ
آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها ابلاغ شد به موجب اصلاح آیین نامه مذکور، بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری ها براساس تشکیلات مصوب و در چهارچوب قانون کار انجام خواهد شد. مدت قرارداد کار با نیروهای بکار گرفته شده یک ساله بوده و تمدید آن در صورت تأمین اعتبار، نیاز به خدمت و رضایت از عملکرد بلامانع خواهد بود. به گزارش پایگاه خبری […]

به موجب اصلاح آیین نامه مذکور، بکارگیری نیروی انسانی در دهیاری ها براساس تشکیلات مصوب و در چهارچوب قانون کار انجام خواهد شد. مدت قرارداد کار با نیروهای بکار گرفته شده یک ساله بوده و تمدید آن در صورت تأمین اعتبار، نیاز به خدمت و رضایت از عملکرد بلامانع خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر، آیین نامه استخدامی دهیاری‌های کشور با امضای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور اصلاح و ابلاغ شد.

هیات وزیران در جلسه ۲۴ مهر،  به منظور ایجاد رضایت‌مندی و ارتقای امنیت شغلی دهیاران، پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اصلاح آیین نامه استخدامی دهیاری های کشور را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح آیین نامه مذکور، به کارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها براساس تشکیلات مصوب و در چهارچوب قانون کار انجام خواهد شد. مدت قرارداد کار با نیروهای به کار گرفته شده یک ساله بوده و تمدید آن در صورت تأمین اعتبار، نیاز به خدمت و رضایت از عملکرد بلامانع خواهد بود.

همچنین به کارگیری نیروی انسانی در دهیاری‌ها، طبق تشکیلات مصوب، رعایت مراتب شایستگی، برابری فرصت‌ها، با موافقت وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) از طریق آزمون عمومی امکان پذیر است و چگونگی اجرا به موجب دستورالعملی است که ظرف سه ماه از ابلاغ این آیین نامه، توسط وزارت کشور تهیه و ابلاغ می‌شود.

برای دهیاران متقاضی خدمت در دهیاری منوط به شرکت در آزمون عمومی به ازای هر سال سابقه خدمت به عنوان دهیار تا سقف ۵۰ درصد حداقل نمره قبولی، به نمره آزمون آنها اضافه می‌شود. نحوه محاسبه امتیازات متناسب با سوابق خدمت تمام وقت یا پاره وقت دهیاران در دستورالعمل مربوط پیش بینی خواهد شد.

داوطلبان استخدام در دهیاری باید در زمان ثبت نام حداقل ۲۰ سال سن داشته باشند. شرایط اختصاصی جهت شرکت در آزمون در آگهی به کارگیری نیرو تعیین خواهد شد. همچنین کارگران خدماتی و رانندگان از شرط دارا بودن گواهینامه پایان دوره متوسطه (دیپلم) معاف هستند.

حقوق و مزایای دهیار و نیروهای دهیاری براساس مصوبات شورای عالی کار و اعتبارات مصوب دهیاری، متناسب با ساعات کار و نوع شغل تعیین‌ می‌شود. دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران و نیروهای دهیاری توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تهیه و ابلاغ خواهد شد.

همچنین استانداردهای لازم برای آموزش کارکنان دهیاری‌ها توسط وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) تهیه و ابلاغ می‌شود.

در صورت تخلف دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها، براساس قانون کار به تخلفات آنها رسیدگی می‌شود. دهیارانی که به صورت مأمور از دستگاه‌های اجرایی به عنوان دهیار مشغول خدمت هستند، مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند.

ابلاغ تعرفه‌های هزینه خدمات سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی در سال­ ۱۴۰۰

با تصویب هیات وزیران در جلسه ۲۴ مهر و ابلاغ مخبر تعرفه‌های هزینه خدمات سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی برای سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد. این تعرفه‌ها به میزان مقرر در سال ۱۳۹۹ تعیین شده است.

صدور مجوز واگذاری اراضی در اختیار وزارت راه برای تأمین هزینه‌های تعدادی از پروژه های آزادراهی

هیات وزیران در جلسه ۲۷ مهر،  به وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اجازه داد تا سقف مبلغ ۳۰ هزار میلیارد ریال به ارزش کارشناسی روز، از اراضی در اختیار این وزارتخانه جهت تأمین بخشی از هزینه های احداث پروژه آزادراه های تهران- شمال، اصفهان- شیراز، حرم تا حرم، اراک- خرم‌آباد را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط در اختیار شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار دهد.

با امضای معاون اول رئیس جمهور، مجوز واگذاری اراضی برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز تعدادی از پروژه‌های آزادراهی صادر و ابلاغ شد.

معافیت از پرداخت عوارض سود بازرگانی برای واردات خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند

هیات وزیران در جلسه ۲۷ مهر ۱۴۰۱، با توجه به ضرورت وجود خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند جهت حفظ ایمنی و جان ساکنین مستقر در سازه های بلند مرتبه شهرهای جدید و توسعه یافته و به منظور جلوگیری از وقوع بحران، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تأیید وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر معافیت خودروهای مذکور از پرداخت عواض سود بازرگانی موافقت کرد.

در این چارچوب، با امضا و ابلاغ مصوبه دولت توسط معاون اول رئیس جمهور، واردات خودروهای آتش نشانی مجهز به نردبان بوم بلند، از پرداخت عواض سود بازرگانی معاف شد.

هیات وزیران به منظور جلوگیری از بروز اختلال در روند تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌های توسعه ای کشور و بازپرداخت تسهیلات مالی اعطایی به دستگاههای اجرایی، با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درخصوص انعقاد قراردادهای تسهیلات مالی و تعهد به تأمین منابع مالی با رعایت قانون عملیات بانکی بدون ربا موافقت کرد.

به موجب اصلاحیه مذکور و الحاق یک تبصره به ماده (۵) آیین نامه یاد شده، ضمانت سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین کنندگان منابع مالی به منظور پرداخت اصل و سود تسهیلات مالی اعطایی به دستگاههای اجرایی در قالب انعقاد قرارداد تأمین مالی کافی بوده و دستگاه اجرایی در حدود اعتبارات مصوب تخصیص یافته مسئول بازپرداخت است.

در این راستا، معاون اول رئیس جمهور مصوبه مربوط به اصلاح آیین نامه اجرایی مربوط به انعقاد قراردادهای تسهیلات مالی و تعهد به تأمین منابع مالی با رعایت قانون عملیات بانکی بدون ربا را ابلاغ کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار