استاندار گیلان ؛

در دولت مردمی «ما نمی توانیم و نشد» در انجام کارها نداریم

مجید رضایی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 اکتبر 2022 | 19:22 ب.ظ
در دولت مردمی «ما نمی توانیم و نشد» در انجام کارها نداریم استاندار در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی گیلان عنوان کرد؛مدیران با عبور از شعارزدگی به مفهوم واقعی در خدمت به رفع فقر مطلق باشند/ تاکید دکتر عباسی بر حضور و نظارت میدانی مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی/ در دولت مردمی «ما نمی توانیم و نشد» در انجام کارها نداریم استاندار گیلان با […]
استاندار در آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی گیلان عنوان کرد؛مدیران با عبور از شعارزدگی به مفهوم واقعی در خدمت به رفع فقر مطلق باشند/ تاکید دکتر عباسی بر حضور و نظارت میدانی مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی/ در دولت مردمی «ما نمی توانیم و نشد» در انجام کارها نداریم

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه فقر مطلق در این استان را باید از بین ببریم و مدیران با عبور از شعارزدگی به مفهوم واقعی در خدمت به رفع فقر مطلق باشند،گفت: مسئولان با روحیه جهادی و انقلابی با حضور و نظارت میدانی برای از بین بردن فقر مطلق در گیلان تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (چهارشنبه) در آئین تجلیل ار از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی به منظور تجلیل از دستگاه‌های برتر گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت بویژه رجایی و باهنر و شهیدان انصاری و نورانی، عنوان کرد: امروز مدیریت به شکل دانشگاهی نیست بلکه مدیریتی جهادی و مردمی است از این‌رو باید جهادی و میدانی برای پیشبرد کارها به منظور رسیدن به اهداف تلاش کرد.

وی با بیان اینکه مدیران شایسته تمام وجودشان برای خدمت رسانی به مردم است، اضافه کرد: باید از شعارزدگی عبور کنیم و به معنی واقعی در کنار مردم باشیم و به معیشت، فرهنگ و سبک زندگی آنها توجه کنیم، اینها از مهمترین موضوعاتی است که مدیران در گیلان باید اهتمام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه در دولت مردمی «ما نمی توانیم و نشد» در انجام کارها نداریم، خاطر نشان کرد: ما مدیران در این دولت کلید به دست نمی گیریم که درها را ببندیم بلکه با روحیه انقلابی و مردمی درهای امید را به سوی مردم می گشاییم از اینرو همه مدیران باید در این راستا تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مردم برای ما مهم هستند بنابراین باید به سراغ آنها رفته و برای رفع مشکلاتشان تلاش کنیم، اضافه کرد: مدیران در گیلان با طرح و برنامه کارها را پیش ببرند و حضور و نظارت میدانی داشته باشند.

 دکتر عباسی خطاب به مدیران دستگاه های برگزیده گیلان در طرح شهید رجایی خاطر نشان کرد: اگر چه جوهره مدیریت در وجود شما بوده اما حواستان باشد که یک دستگاه با کار، فعالیت و همکاری همه نیروهای یک سازمان به عنوان دستگاه برگزیده معرفی می شود و همه در این موفقیت نقش آفرین هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با بیان اینکه برخی از بانک های این استان در ارایه تسهیلات به مردم کم کاری می کنند، اظهار داشت: تبعیض بانک ها در ارایه خدمات و تسهیلات به مردم  به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و این کار نباید تکرار شود.

وی با تاکید بر اینکه منابع نظام باید در خدمت تولید و توسعه باشد، خاطر نشان کرد: تسهیلاتی هم از سوی بانک ها به برخی افراد پرداخته شده که برای بازپرداخت آنها اقدام نمی کنند، بانکها باید برای پس گرفتن تسهیلات این افراد اقدام نمایند.

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به گذشت یک سال از مسئولیت خود به عنوان استاندار گیلان به تشریح اقدامات انجام شده در این مدت پرداخت و افزود: برای رفع مشکلات محل دفن زباله در سراوان رشت به رغم نابسامانی پیش آمده در شورای شهر و شهرداری رشت پای کار ماندیم به طوری که تاپایان امسال زباله‌ای در این منطقه دفن نخواهد شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۶۰۰ روستا در این استان به عنوان روستای سبز و عاری از زباله اعلام شده است، عنوان کرد: باید برای معرفی همه ۲ هزار روستای استان به عنوان روستای سبز اقدامات لازم انجام شود و در این ارتباط فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا مورد تاکید است.

وی مدیریت برق در گیلان در سال جاری که موجب شد هیچ گونه خاموشی در استان رخ ندهد و رفع مشکلات مربوط به تنش آبی در حوزه کشاورزی که افزایش ۱۵  تا ۲۰ درصدی تولید برنج را در پی داشت  از دیگر اقدامات انجام شده در این یک سال اخیر عنوان کرد و افزود: با توجه به مزیت های کشاورزی گیلان باید بهره وری در این بخش را افزایش دهیم و مراکز تحقیقاتی را تقویت کنیم.

دکتر عباسی با اشاره به اقدامات و پی گیری برای احداث راه آهن رشت به آستارا با بیان اینکه راه اندازی این خط ریلی اقتصاد استان و کشور را متحول خواهد کرد، اظهار داشت: در مجموع کارهای زیادی برای پیشرفت گیلان انجام شده ضمن اینکه برنامه هایی را هم باید برای رسیدن به اهداف انجام دهیم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های دولت مردمی طی یک سال گذشته برای خدمات رسانی به مردم در بخش های مختلف گفت: فضای اقتصادی در کشور منحصر به فرد است این فضا را در گذشته نداشتیم.

وی با بیان اینکه فضای دیپلماسی نیز در دولت سیزدهم تغییر کرد، خاطر نشان کرد: دکتر رئیسی در یک سال گذشته در شرایط خاص کرونایی علاوه بر سفرهای استانی، سفرهایی نیز به کشورهای دنیا داشت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به روحیه مردمی و خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران اسلامی اشاره و اظهار کرد: روحیه خستگی ناپذیر در یک مدیریت همان الگویی است که از شهیدان رجایی و باهنر گرفته شده‌است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط سخت کار را آغاز و اداره کشور را بر عهده گرفت، افزود: پیش از دولت سیزدهم، آینده ما را به برجام گره زده بودند، یک دهه کشور متوقف برجام شد، اکنون سالها برای جبران ضربه ای که به پیکره نظام وارد شد، طول می کشد.

دکتر عباسی بیان داشت: برای خنثی کردن تحریم های ظالمانه دشمن، تلاش های زیادی با تکیه بر داشته هایمان انجام شد، از اینرو ما باید به داشته ها و منابع انسانی کشور تکیه کنیم، با اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در کشور موفق خواهیم شد همانطوری که تاکنون موفق شدیم.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه دشمن موفقیت ها و تاثیرگذاری ایران اسلامی در دنیا را برنمی تابد از اینرو همواره به دنبال دشمنی است و توقفی هم ندارد، خاطر نشان کرد: دشمن می کوشد تا حواسمان را پرت کند، البته او هیچگاه موفق نیست و نقشه هایش همیشه نقش بر آب است.

 استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدای انقلاب اسلامی، مدافع حرم و امنیت کشور اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش امنیت منطقه را تضمین کردند، سردار شهید سلیمانی برای حفظ امنیت کشور شب و روز نداشت و ما نیز باید این مسیر را در خدمت بی منت به مردم ادامه دهیم.

در این آئین، ۲۱ دستگاه اجرایی استان گیلان در حوزه های مختلف برگزیده و از سوی دکتر عباسی استاندار تجلیل شدند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار