محمد قوچانی، روزنامه نگار، در میزگرد روزنامه اطلاعات:

بستن اینترنت ها، اعتراضات را جدی تر می‌کند

مجید رضایی
تاریخ انتشار: دوشنبه 17 اکتبر 2022 | 09:11 ق.ظ
بستن اینترنت ها، اعتراضات را جدی تر می‌کند محمد قوچانی: چون مهران مدیری به روحانی فحش می داد از او خوشتان می آمد و الان بدتان می‌آید/ نخبگان را حذف می کنید، جایش آدم‌های بادکنکی می‌آیند که امروز باید چک‌هایشان را پاس کنید تا به نفع شما حرف بزنند؛ فردا فکر می کنند انقلاب شده و برای رژیم بعدی کار می کنند! محمد […]

محمد قوچانی: چون مهران مدیری به روحانی فحش می داد از او خوشتان می آمد و الان بدتان می‌آید/ نخبگان را حذف می کنید، جایش آدم‌های بادکنکی می‌آیند که امروز باید چک‌هایشان را پاس کنید تا به نفع شما حرف بزنند؛ فردا فکر می کنند انقلاب شده و برای رژیم بعدی کار می کنند!

محمد قوچانی، روزنامه نگار، در میزگرد روزنامه اطلاعات:

مشکل ما غلبه نگاه امنیتی و پلیسی بر فضای رسانه کشور است. امنیت رکن جامعه است. وقتی نیروی امنیتی از کار خودش وارد کار دیگری شود بحران به وجود می‌آید.

این ماجرا روز اول امنیتی نبود و می‌توانست خیلی بهتر مدیریت شود. به شرط این که با اهل رسانه مشورت می‌کردند… رسانه‌های ما امنیت ملی را می‌فهمند. چرا به آنها اعتماد نمی‌کنیم؟

سال‌هاست می‌گویم صداوسیمای دولتی فایده ندارد. ۳۵ هزار کارمند دارد که آنجا کارت می‌زنند اما در مقابل شبکه ای که یک ساختمان چهار طبقه دارد بازی را می‌بازند. این شبکه ها از بین نیروهای شما یارگیری می کنند.

از بس صداوسیما در حالت اعتراف سراغ آدم‌ها رفته کسی مصاحبه‌ فارس را باور نمی‌کند. روش کلاسیک این است که طرف بگوید من چه اشتباهاتی کرده ام. چرا یک خبرنگار مطبوعاتی در صداوسیما با پدر مهسا مصاحبه نکرد؟

یک جایی گفتند چرا آقای روحانی سنت عذرخواهی را بنا نهاد؟ وقتی اشتباه کردید باید عذرخواهی کنید.

مهران مدیری ۴ سال علیه روحانی حرف می‌زد و مدام او را مسخره می کرد. روزی رسید که علیه نظام صحبت کرد. خبرگزاری فارس می گوید او قمارباز است و صداوسیما چک‌هایش را پاس و برنامه‌هایش را اجرا کرده است. آیا نمی دانستید نظام را افشا می کند؟ آیا نظام پول یک قمارباز را پرداخت می‌کرد؟ چون به آقای روحانی فحش می داد از او خوشتان می آمد و الان بدتان می‌آید. این فقدان نظام رسانه ای است.

شما روزنامه‌نگار و روشنفکر را حذف کردید. وقتی نخبگان را حذف می کنید جایش آدم‌های بادکنکی می‌آیند که امروز باید چک‌هایشان را پاس کنید تا به نفع شما حرف بزنند. فردا فکر می کنند انقلاب شده و برای رژیم بعدی کار می کنند.

پیشنهاد اولم این است که روزنامه ها را تقویت و آنها را در صداوسیما تبلیغ کنید. روزنامه هنوز اعتبار دارد. تیراژ اسفناک ما ناشی از توزیع و ایرادات فنی است. پیشنهاد دوم این است که شبکه خصوصی تلویزیونی داشته باشیم. من اگر جای مدیر صداوسیما بودم، همزمان با برنامه شصت دقیقه بی بی سی یک برنامه جذاب پخش می‌کردم. در تلویزیون هیچ چیزی برای تماشا نداریم.

در طول زمان باید پلتفرم‌های داخلی را تقویت کنید. برای بستن اینترنت ممکن است اعتراضات جدی‌تر بشود. چون شما دارید به کسب و کارهای خصوصی ضربه می‌زنید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار