درخواست خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از استاندار گیلان و مسئولین شهرستان رودبار؛

احداث دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان رودبار  ضرورتی ندارد ، مشکلات آب شرب مردم  را حل کنید

عبداله بشارتی
تاریخ انتشار: شنبه 17 سپتامبر 2022 | 18:22 ب.ظ
احداث دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان رودبار  ضرورتی ندارد ، مشکلات آب شرب مردم  را حل کنید بجای احداث دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان رودبار مشکلات آب شرب مردم  را حل کنید. درفک خبر؛ در خبرها آمده بود ، در نشست مشترک استاندار گیلان  با نماینده  مردم رودبار در مجلس  شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رودبار دو نیروگاه خورشیدی با هزینه معادل چهار هزار میلیارد ریال در شهرستان رودبار احداث میشود. لینک […]

بجای احداث دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان رودبار مشکلات آب شرب مردم  را حل کنید.

درفک خبر؛ در خبرها آمده بود ، در نشست مشترک استاندار گیلان  با نماینده  مردم رودبار در مجلس  شورای اسلامی و فرماندار شهرستان رودبار دو نیروگاه خورشیدی با هزینه معادل چهار هزار میلیارد ریال در شهرستان رودبار احداث میشود.

لینک خبر احداث نیروگاه خورشیدی

دو نیروگاه خورشیدی با هزینه معادل چهار هزار میلیارد ریال در شهرستان رودبار احداث میشود

بنده به عنوان کسی که از مسائل و مشکلات شهرستان رودبار بویژه مشکلات بخش آب شرب مردم شهرها و علی الخصوص روستا اطلاع دارم . به استاندار محترم گیلان و مسئولین ارشد شهرستان رودبار پیشنهاد می نمایم به جای احداث نیروگاههای خورشیدی ، در فکر رفع مشکلات آب شرب  مردم شهرستان رودبار  باشید .
شهرستان رودبار دارای یک نیروگاه برق به ظرفیت ۳۶۰ مگاوات  ، چند واحد نیروگاه برق آبی سد سفید رود منجیل  و نیروگاههای بادی فراوان  می باشد ( احداث نیروگاههای بادی  در املاک    شخصی مردم  و بی توجهی و عدم رسیدگی به شکایات مردم ، نارضایتی زیادی را ایجاد کرده است .)
بنابراین احداث نیروگاه خورشیدی ضرورتی ندارد و این اعتبارات را صرف تکمیل پروژه   سد دیورش رودبار نمایید . همانطور که نماینده محترم  مردم رودبار در نشست با خبرنگاران اعلام کردند ،  برای تکمیل این سد ۷۰۰ میلیارد تومان  اعتبار مورد نیاز است و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و اگر واقعا این اعتبار را بدهند بیش از چهار سال طول می کشد تا این سد تکمیل گردد  البته  ساخت تاسیسات و خطوط انتقال آب  به شهرها و روستاها و آبگیری سد ، بسیار زمان بر است و بسیاری از  ماها  آرزوی  استفاده از آب شرب  این سد را به گور خواهیم برد( البته  همه مسئولين می دانند تا این جای کار  ، این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تزریق اعتبارات قطره چکانی ،  زمان زیادی را هم  پشت سر گذاشته ایم )
گفتنی است :  معمولا زمان  احداث پروژه های عمرانی در کشور بسیار طولانی است و گاها مثل پروژه آزاد راه قزوین — رشت  که بعد از گذشت ۲۶ سال ،  هنوز تکمیل نشده و به جای حل مشکلات مردم ،  گرفتاری  انان را مضاعف کرده است  .حال  با توجه به اینکه قرار است  مردم ۵ شهر و ۲۸ روستای مجاور از آب شرب سد  دیورش  بهره مند شوند  و بحران آب فروکش نماید ، اعتبارات پروژه های جدید از جمله احداث  دو نیروگاه خورشیدی را کنسل و  اعتبارات مذکور  را به  تکمیل    سد دیورش  اختصاص دهند . تا این پروژه حیاتی مردم  شهرستان رودبار به سرانجام برسد  .
احداث دو نیروگاه خورشیدی در شهرستان رودبار دردی از مردم این شهرستان را دوا نمی کند . و لذا هر شرکت ویا سازمان و یا ارگانی که باعث تلف کردن وقت مسئولین شود تا آنان به کار اصلی شان نپردازند ، به مردم جفا کرده اند . مردم رودبار از مسئولین می خواهند الویت اصلی ماموریت خویش را حل بحران آب این شهرستان نمایند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار