باهنر، دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور در رشت:

غش غش خندیدن حسن روحانی در زمان گرانی بنزین سبب به آتش کشیدن مملکت شد

مجید رضایی
تاریخ انتشار: جمعه 26 آگوست 2022 | 15:38 ب.ظ
غش غش خندیدن حسن روحانی در زمان گرانی بنزین سبب به آتش کشیدن مملکت شد باهنر: وعده های برخی وزرا شدنی نیست /  بانیان وضع موجود ، ۴۰ سال گذشته است / خدمات صنف پزشکان در دوران کرونا ایول دارد / کشور بسیار گران اداره می‌شود / گرفتاری های مملکت کم نیست / برجام طی روزهای آینده به یک جایی می رسد / مدت انتظار برای خانه دار شدن ۷۴ […]

باهنر: وعده های برخی وزرا شدنی نیست /  بانیان وضع موجود ، ۴۰ سال گذشته است / خدمات صنف پزشکان در دوران کرونا ایول دارد / کشور بسیار گران اداره می‌شود / گرفتاری های مملکت کم نیست / برجام طی روزهای آینده به یک جایی می رسد / مدت انتظار برای خانه دار شدن ۷۴ سال است

 

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عملکرد دولت سیزدهم طی یکسال فعالیت را موفق دانست و اعتقاد دارد وعده های برخی از وزیران شدنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ محمد رضا باهنر طی سخنانی در پنجمین دوره انتخابات شورای استانی جامعه اسلامی مهندسین گیلان اظهار کرد: جامعه اسلامی مهندسین یکی از تشکل های صنفی و سیاسی و نسبتآ سابقه دار کشور می باشد که اخیرآ پانزدهمین کنگره آن برگزار شد.

وی با بیان این که تلاش بر این است هر دو سال یک بار کنگره مجمع عمومی جامعه اسلامی مهندسین کشور برگزار بشود به تبیین برگزاری کنگره اخیر در حدود سه هفته گذشته پرداخت و گفت : بنده حقیر سر تا پا تقصیر از دوستان خواهش کردم یک تحولی رقم بزنند و ما پیرمردها در بیرون و طاقچه بگذارند و تا جوانان بیایند و کار را بر عهده بگیرند، اما این درخواست مورد پذیرش قرار نگرفت و بار دیگر دبیرکل تشکل شدم.

این فعال سیاسی ، تاکید کرد : از بن دندان علاقه دارم دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور ” پس از خودم را ببینم و اگر قرار باشد ملک الموت اعضای جامعه را از دست من تجات بدهد ،درست نیست قبل از این که ملک الموت سراغ ما بیاید ،شما را از شر ما راحت کند.

باهنر ” با ابراز خرسندی از اظهارات ” جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی ” مبنی بر این که : ” متوسط سن اعضا در استان گیلان ۴۵ سال می باشد ” این عدد سنی را قابل قبول دانست و متذکر شد : جامعه اسلامی مهندسین کشور یکی از تشکل های سیاسی نخبه گر است .

وی با اعلام وجود حدود ۳ میلیون نفر مهندس در کشور ، اذعان کرد : باید جوانان مهندس کشور ارتباط برقرار کرد ،ولی تشکیلات هزینه دارد ،وقت ، نیرو و امکانات می خواهد و ما توان جذاب این تعداد مهندس را نداریم و برنامه جامعه اسلامی مهندسین ” جذب افراد مهندس توان مند تر ،نخبه تر ،فعال تر و با انگیزه تر است.

نماینده مردم در هفت دوره مجلس شورای اسلامی طی ادوار گذشته با بیان این که جامعه اسلامی مهندسین ” یکی از معدود تشکل های سیاسی کشور می باشد که حدود ۸ نفر از اعضای شورای مرکزی آن در خانه ملت عضویت دارند و جزو نمایندگان بسیار موثر می باشند که یکی از آنها : ” جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی ” به عنوان نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی است.

باهنر ” به اعضای جامعه اسلامی مهندسین استان گیلان ” توصیه کرد : این تشکل پس از تاسیس حضور جدی در ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی داشته و اعضای جامعه اسلامی مهندسین می توانند از موقعیت مناسب فعلی استفاده بکنند، بنشینند ،بحث بکنند و فکری داشته باشند و پیشنهاد عملیاتی و امکان سنجی شده داشته باشند و راحت تر از بعضی تشکل ها می توانند صدای خود را به گوش تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان کشور برسانند.

وی با اشاره به خدمت کردن مهندسان کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جامعه از جمله در دوران دفاع مقدس ،سازندگی ،اشتغال و تولید ناخالص ملی ،به تبیین گوشه ای از زحمات صنف پزشکان در دوران شیوع کرونا در کشور پرداخت و ابراز کرد : زحمات و خدمات صنف پزشکان در دوران کرونا ایول دارد ،دست شان درد نکند و ما باید دست و بازوی شان را ببوسیم که هنوز دارند خدمت می کنند و کلی شهید راه سلامت دادند.

 

برادر نخست وزیر شهید جمهوری اسلامی ایران ، متذکر شد : اگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام ، مجلس شورای اسلامی ،قانون برنامه توسعه ،قانون بودجه سالیانه از توسعه ،اشتغال ،جلوگیری از تورم و…می گوئیم به هنر مهندسین به عنوان کار آفرینان و پیشبران توسعه کشور ، بر می گردد.

باهنر ” بر ضرورت برگزاری کنگره ملی برای شهید “سرتیپ شهید وحید دستجردی ” به عنوان رئیس شهربانی کل کشور در سال ۱۳۵۹ بود که در واقعه انفجار دفتر نخست وزیری در ۸ شهریور ۱۳۶۰ به شدت زخمی شد و شش روز بعد بر اثر جراحات وارده، درگذشت و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد ،تاکید کرد.

وی با اشاره به گذشت حدود ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و فعالیت دولت های مختلف با نگرش های مختلف ، تصریح کرد : من بر خلاف برخی دوستان تند و جوان اصول گرا که از برخی مواضع من خوششان نمی آیند معتقدم هر کدام از دولت های پس از پیروزی انقلاب را روی صندلی نقد بنشانیم نقاط ضعف و مثبت و یک سری کارهای خوب و اشتباهات هم داشته اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ” با تاکید بر این که : ” ناعادلانه است به یک دولتی بگوئیم ” اه- اه ” نکته مثبتی نداشت و یک دولت را بدون اشکال بدانیم را قبول ندارم ” ، ابراز کرد : بسیاری از کارهایی که پس از انقلاب شده شبیه به معجزه است.

با هنر ” با بیان این که رزمندگان در اوایل دوران جنگ تحمیلی آموزش نظامی ندیده بودند ، سرهنگ ، سرتیپ و سرلشگر وجود نداشت و ایران اسلامی با تمام توان، ایمان به خدا ،مدیریت جهادی و یک رهبر معصوم ( امام راحل ) به پیروزی رسید و اجازه نداد یک وجب از خاک کشور کم بشود.

وی یکی از نکات مثبت دوران دولت ” اکبر هاشمی رفسنجانی ” را سازندگی کشور و ترمیم کشور ناشی از جنگ تحمیلی و شخم زدن پنج استان توسط دشمن عنوان کرد و متذکر شد : در دوران جنگ تحمیلی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به کشور خسارت زده شد که از جمله خسارات می توان به بنادر ، پالایشگاهها و تاسیسات اشاره کرد که همه ترمیم شدند و برخی از نقاط جنگی برای نمونه جنگی ترمیم نشده است.

این فعال سیاسی ، خاطر نشان کرد : کشورمان اوایل انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت بین ۵۰ کشور آسیایی از آخر رتبه چهارم را داشت ولی الان در رتبه سوم از اول، قرار دارد .

باهنر ” به دعوای چند روز قبل خودش با وزیر آموزش و پرورش در مجمع تشخیص مصلحت نظام که ساختن یک مدرسه برای یک دانش آموز در کشور جزو افتخارات دانست اشاره کرد و اعتقاد دارد : به وزیر گفتم ساختن و اداره یک مدرسه نیازمند هزینه کردن و داشتن مدیر، سرایدار و معلم است و به جای اتلاف هزینه از یک فروند هلی کوپتربرای ایاب و ذهاب دانش آموز مورد نظر به بهترین مدرسه با پذیرایی استفاده می کردید مقرون به صرفه تر بود و این هزینه کرد جزو افتخارات محسوب نمی شود.

وی با اعتقاد بر این نکته مبنی بر این که :” یک فعال سیاسی باید عادلانه تحلیل و قضاوت بکنند و ” اه – اه ” و ” به – به ” و ” صفر و صد ” دادن ” نباید بدهد “، تصریح کرد : گرفتاری های مملکت کم نیست و ضمن این که تورم با نرخ متوسط سالیانه ۲۰ درصد و رشد اقتصادی ۲٫۵ تا ۳ درصدی و وجود بیکاری قابل افتخار نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از اداره کردن کشور به صورت گران که جزو اشکالات اساسی است ، متذکر شد : کارهای مثبتی که انجام شده و اشکالاتی که وجود دارد تلنبار از دولت های گذشته است .

باهنر ” با انتقاد از برخی خواص که بانیان وضع موجود را ” حسن روحانی ” می دانند ، اعتقاد دارد : ” بانیان وضع موجود ، ۴۰ سال گذشته است و هر کدام از روسای جمهوری سابق یک سری مشکلات و گرفتاری برای خودشان پیدا کرده اند

 

.وی حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت دربین مردم را مورد تحسین قرار داد و خاطر نشان کرد : یکی از اشکالات دولت پیشین این بود که خیلی با مردم نبود و چهره به چهره با مردم رفت و آمد نداشت.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین کشور با انتقاد از اظهارات رئیس جمهوری دولت دوازدهم زمان گرانی نرخ بنزین ، تصریح کرد : روزی که نزرخ بنزین گران شد و مملکت به آنش کشیده شد و شلوغ شده بود ، ” حسن روحانی ” غش غش خندید و گفت : ” من هم مثل همه مردم صبح روز جمعه دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است ” ، خیلی به مردم بر خورد که اینها دارند از موضع همایونی صحبت می کنند .

باهنر ” سفر رئیس جمهوری فعلی به ۳۱ استان کشور ، حضور بین مردم ، سفر به هفت کشور خارجی و انعقاد مقاوله و قراردادها را مورد تحسین قرار داد و معتقد است : ” رئیس جمهوری همه تخم مرغ ها در ۵+ ۱ نچیده است ، ضمن این که برجام طی روزهای آینده به یک جایی می رسد .

وی برخی از وعده های وزرای دولت سیزدهم را نشدنی دانست و یکی از این وعده ها را ساخت ۴ میلیون مسکن ظرف سه تا ۴ سال عنوان کرد و اعتقاد دارد : مشکل مسکن کمبود عرضه نیست ،بلکه اقتصاد مسکن مشکل دارد و الان ۲ میلیون مسکن خالی وجود دارد ولی متقاضی ندارد.

به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تا ۵ سال قبل متوسط انتظار برای خانه دار شدن یک خانواده طبقه متوسط جامعه ۲۰ سال بود و الان به ۷۴ سال رسیده است.

باهنر ” وعده وزیر صنعت ، معدن و تجارت مبنی بر این که سالی سه میلیون دستگاه خودرو می خواهد بسازنند و یک میلیون دستگاه هم صادر بشود را نشدنی ارزیابی کرد و سوال نمود : ” آیا می خواهند پراید ، تیبا و ۴۰۵ پژو را صادر بکنند در حالی می توان بهترین مدل تویوتا را در کشورهای حاشیه با قیمت مناسب خریداری کرد؟

وی در پایان وعده وزیر سابق و مستعفی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش ۵۷ درصدی میزان حقوق کارگران را سبب به وجود آمدن یک زلزله در کشور دانست که سنگی داخل در داخل چاهی انداخته شد و دولتی ها و مجلسی ها نمی توانند در بیاورند.

منبع خبر : کاشف اسرار

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار