استاندار گیلان در همایش تجلیل از اصحاب رسانه:

مسئولان دولتی گیلان، شکایت از خبرنگاران را پس بگیرند

فرزانه احمدی
تاریخ انتشار: شنبه 20 آگوست 2022 | 18:09 ب.ظ
مسئولان دولتی گیلان، شکایت از خبرنگاران را پس بگیرند نماینده عالی دولت در گیلان اصحاب رسانه را پیش‌قراولان جهاد تبیین عنوان و با بیان اینکه همدلی و وفاق در هر سطحی برای مردم امیدآفرین است، گفت: دستگاه‌ها و مسئولان دولتی گیلان، شکایت از خبرنگاران را پس بگیرند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در همایش تجلیل از […]

نماینده عالی دولت در گیلان اصحاب رسانه را پیش‌قراولان جهاد تبیین عنوان و با بیان اینکه همدلی و وفاق در هر سطحی برای مردم امیدآفرین است، گفت: دستگاه‌ها و مسئولان دولتی گیلان، شکایت از خبرنگاران را پس بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درفک خبر؛ دکتر اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در همایش تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان در تالار مرکزی رشت، نقش برجسته حضرت زینب (س) برای ماندگاری حرکت عظیم امام حسین (ع) در واقعه کربلا را بسیار مهم دانست و افزود: به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، اگر زحمات خبرنگاران نباشد لحظه ها هرگز ماندگار نمی شود.

وی به نقش مهم و ارزشمند خبرنگاران در مسئله مهم جهاد تببین اشاره و خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه پیش‌قراولان اجرای فریضه جهاد تبیین در جامعه هستند.

استاندار گیلان از برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: به زودی در تریبون آزاد سوال خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار می‌گیرم چراکه متعقدم همراهی و انتقاد سازنده خبرنگاران برای رفع مشکلات اثربخش است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه نقد از سوی خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: نقد رسانه‌‌‌ای با تخریب افراد فاصله دارد و این نقد باید در مسیر اصلاح امور باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه نقدهای خبرنگاران باید سازنده باشد، افزود: هر دستگاه و مسئولی در گیلان که از خبرنگاران و اصحاب رسانه شکایت کرده، باید از شکایتش صرف‌نظر کند.

دکتر عباسی  با بیان اینکه نسبت به مشکلات و مسائل خبرنگاران آگاه هستم، گفت: چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه کاملاً شفاف و قابل تشخیص است و برای رفع آن باید اقدام جدی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه چندصدایی‌ها موجب عقب ماندگی استان شده است، اضافه کرد: در گذشته صدای واحدی برای توسعه و پیشرفت استان گیلان وجود نداشت اما امروزه وفاق و همدلی خاصی در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه در گسترش همدلی و وفاق در استان، افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران، مردم و مسئولان را به هم نزدیک می‌کنند.

وی تأکید کرد که توسعه و پیشرفت گیلان با همدلی و وفاق مسئولان و همراهی رسانه‌ها برای مردم امیدآفرین است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخشی از مشکلات خبرنگاران دارای خلأ قانونی است، گفت: برخی چالش‌ها و مشکلات خبرنگاران باید با ساز و کارهای قانونی حل و فصل شود.

دکتر عباسی با اشاره به سرعت انتقال خبر در عصر حاضر بیان کرد: در گذشته اخبار و اطلاعات به کندی انعکاس پیدا می‌کرد اما امروزه سرعت انتقال خبر به کمتر از یک دقیقه رسیده است.

دکتر عباسی با بیان اینکه در قلم و بطن آثار خبرنگاران، سازندگی وجود دارد، اضافه کرد: توسعه و پیشرفت جامعه از مسیر قلم‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه عبور می‌کند.

وی از مساعدت دولت برای راه اندازی مرکز آموزش خانه مطبوعات گیلان خبر داد و افزود: اعتبارات بیمه تکمیلی خبرنگاران استان هم تأمین شده است.

استاندار گیلان از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تا در جهت تسهیل امور مرتبط با مسکن خبرنگاران اقدام کند، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز ارائه تسهیلات خرید سخت افزار رسانه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان را دنبال کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این همایش با اشاره به اینکه خبرنگار، زمانی موفق عمل می کند که وابسته به نهاد یا دستگاهی نباشد، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی رفع مشکلات خبرنگاران از طریق وضع  قانون را دارد.

سید کاظم دلخوش با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست و عشق و هنر است، افزود: برخی رسانه‌های زرد واقعیت‌ها را نمی‌بینند و فقط دنبال مچ گیری هستند

وی با بیان اینکه از عملکرد دولت و استاندار گیلان تمام قد حمایت می‌کنم، گفت: باید دست استانداری که فرزند گیلان است را گرفت و در راستای توسعه گیلان از وی حمایت کرد.

در این همایش رضا ثقتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ مهدی پارسا رئیس بسیج رسانه استان، میلاد ابراهیمی مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های گیلان، نوشین کریمی به نمایندگی از خبرگزاری ها، رضا عاطفی به نمایندگی از پایگاه های خبری و مریم غلامپور به نمایندگی از رسانه های مکتوب استان مطالبی در خصوص جایگاه و رسالت خبرنگاری و مشکلات این قشر زحمتکش ارائه کردند.

در پایان این همایش ضمن پخش کلیپ خاطرات فعالان رسانه ای و برنامه های فرهنگی هنری؛ از خانواده شهیدان معزز رسانه گیلان؛ شهیدان والامقا م اخوان، ثابت قدم و اسحاقی، خانواده اهالی فقید رسانه استان زنده یاد محبوبی فر، شادروان منوچهر رجا و مرحوم سیدگلمیر ساداتی و نیز پیشکسوتان عرصه خبر مرتضی لطفی نژاد، طاهر خیامی و عبدالله بشارتی به نمایندگی از جامعه خبرنگاران گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان تجلیل بعمل آمد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
ویروهاستینگ
پست بانک رضایی
لاستیک فروشی حبیبی
زیتون حاج صفری و پسران
کانال تلگرام درفک خبر
کانال درفک خبر
محل كد آمار